
Seria Galaxy S zawiera w sobie najmocniejsze i najbardziej multimedialne (no, może z wyjątkiem Galaxy Note) smartfony produkcji Samsunga. Od momentu premiery pierwszego Galaxy S GT-i9000 koreański producent pokazał, że nie ma na niego mocnych, a dzięki m.in. szeroko zakrojonej kampanii marketingowej ten wizerunek utrzymuje się do tej pory. Na dzień dzisiejszy do rodziny wliczają się jeszcze zmodyfikowane wersje wyżej wspomnianego modelu (Samsung Galaxy S Advance, Samsung Galaxy S Plus, Galaxy S Duos), dwaj pełnoprawni następcy (Samsung Galaxy S II, Samsung Galaxy S III) i wariacje na ich temat (Samsung Galaxy S II HD LTE, niedawno zaprezentowany Samsung Galaxy S II Plus i Samsung Galaxy S III Mini). Moje nieskomplikowane obliczenia wykazują, że razem jest to dziewięć modeli.
Gdyby owe sto milionów podzielić na powyższe 9 smartfonów, wynik nie byłby jakoś wybitnie imponujący. Miejmy jednak w pamięci to, że Galaxy S II Plus miał cichą premierę parę dni temu oraz — i przede wszystkim — to, że tak na prawdę mamy do czynienia z trzema “dużymi” modelami.
Najbardziej dochodowe okazały się druga i trzecia generacja Galaxy S — oba modele sprzedano w 40 milionach sztuk. Wynik godny władcy mobilnego rynku.
Jeśli wierzyć informacjom producenta, Galaxy S III każdego dnia sprzedaje się w ilości 190 tys. sztuk. Potwierdzają to moje wcześniejsze kalkulacje, przy których zaokrągliłem, że każdego miesiąca topową słuchawkę Samsunga nabywa aż 5 milionów klientów. Jeśli ciekawią was plany sprzedaży smartfonów Samsunga na rok 2013, zapraszam do przeczytania tego wpisu. Mnie bardzo interesuje to, jak sprzeda się tegoroczny Samsung Galaxy S IV.
Źródło: dailymobile.pl