Apple może zacząć się bać, jest coraz mniej atrakcyjną alternatywą dla Androida. Największym potencjalnym rywalem Androida, zdaniem większości ekspertów, jest iPhone 5. Konsumenci jednak twierdzą co innego. Według badań NPD Group, prawie połowa posiadaczy smartfonów i osób zamierzających je kupić, jest zainteresowana Windows Phone 7.
Według badań NPD Group, liderem na rynku pozostanie Android. 63 procent osób, które mają smartfona lub zamierzają go kupić, zastanawia się nad Androidem. Jednak tuż za nim znajduje się… nie, nie iPhone. Chodzi o system Windows Phone, który jest na celowniku 44 procent ankietowanych. To znakomite wieści dla Microsoftu, który lada moment wyda aktualizację „Mango” do systemu, i który może się pochwalić takimi słuchawkami, jak HTC TITAN. Jaki jest więc problem Microsoftu? To, że wiele osób nie jest świadoma jego istnienia na rynku mobilnym.
Według NPD, 45 procent konsumentów nie słyszało nigdy o Windows Phone 7 i według tych samych analityków, to najważniejsza przyczyna nikłego zainteresowania, jak dotąd, tym systemem. Jako drugi najważniejszy problem Okienek wymienione jest zaangażowanie klientów w inną platformę (21 procent badanych stwierdziło, że nie chce się uczyć innego systemu, i / lub zainwestowało już w niego i aplikacje zbyt dużo pieniędzy).
Zdaniem NPD, rozwiązanie dla Microsoftu to edukowanie konsumenta poprzez solidny marketing, duże portfolio aplikacji i dobrze wyposażony sprzęt.
chip.pl