
Apple nie lubi, kiedy aplikacje sprzedają coś na iOS bez dzielenia się z nim 30% pieniędzy. Jak obejść ten problem?
Amazon wie jak go obejść. Obszedł go już wcześniej, przy okazji Kindle'a - przeniósł sprzedaż z wewnątrz aplikacji na stronę internetową. To samo zrobił teraz, tyle że tym razem prztyczek może być zbyt bolesny dla Apple'a.
Aplikacja Amazon Cloud Player (niestety, niedostępna w Polsce) pozwala nam posłuchać muzyki zakupionej na amerykańskim serwisie. Jak jednak coś kupić? Tutaj z pomocą przychodzi strona internetowa - można na niej nabyć jeden z 20 milionów utworów. Codziennie część jest w promocyjnej cenie wynoszącej 69 centów.
Co więcej, Amazon w ramach usługi AutoRip udostępnia za darmo wersję MP3 zakupionej płyty CD. Dotyczy to także dawnych zakupów na Amazonie, aż do 1998 roku (oczywiście jest jeden warunek - muzyka musi być dostępna w ramach Cloud Playera).
Choć sama usługa jest niestety pomyślana na razie jedyne z myślą o Stanach Zjednoczonych, to jest interesująca głównie dlatego, że Amazon znowu stara się obejść ograniczenia i opłaty nakładane przez Apple'a. Erozja iOS, ucieczka płatności poza niego, jest zjawiskiem, który może zmusić giganta do działania. Szczególnie, jeśli takie usługi jak Cloud Player zaczną skutecznie podbierać klientów iBooks czy iTunes.
źródło: gazeta.pl