
WojtekGr wrote:Chyba nawet do któregoś miasta Niemieckiego.
W poniedziałek wieczorem czasu kalifornijskiego miliarder przedstawił dokładny projekt wstępny swojej wizji. "Torami" dla Hyperloop ma być stalowa rura o średnicy kilku metrów, biegnąca po betonowych podporach około dziesięciu metrów nad ziemią. W środku będzie utrzymywane sztuczne niskie ciśnienie, co zminimalizuje opory ruchu. Tworzenie próżni, co było proponowane w podobnych projektach, zostało wykluczone jako zbyt kosztowne i skomplikowane.
Sam "pociąg" przyjmie formę niewielkich kapsuł, mieszczących 28 pasażerów w półleżącej pozycji. W środku nie będzie miejsca na poruszanie się. Alternatywnie większa kapsuła będzie mogła pomieścić trzy średnie samochody wraz z pasażerami. W celu usunięcia zjawiska "pchania" przed kapsułą masy powietrza w rurze, na jej dziobie ma być zamontowana duża turbina zasysająca powietrze. Urządzenie będzie je kompresować i wyrzucać do tyłu oraz specjalnymi otworam umieszczonymi po bokach pojazdu, co zapewni mu siłę nośną, dzięki której nie będzie się stykał z ścianami.
Prędkość maksymalna ma być zbliżona do prędkości dźwięku i wynosić 1,2 tysiąca kilometrów na godzinę. Zapewniać ją będą specjalne magnesy rozmieszczone gęsto na początku i końcu trasy gdzie kapsuły będą się rozpędzać, oraz rzadziej w środku trasy, gdzie będą jedynie podtrzymywać prędkość. Dzięki temu koszty budowy zostaną znacznie zmniejszone, bo napęd magnetyczny jest bardzo drogi głównie ze względu na koszt magnesów.
Kapsuły mają być "wystrzeliwane" co 30 sekund i podróżować w odstępie niemal 40 kilometrów. Planowane są dwie główne stacje na końcu rur, oraz kilka pośrednich.
tak...wolność, jakie to jest piękne słowo, a w szczególności gdy jest w praktyce wykorzystane i w sumie nie czuje by ONR te wolność mi miało zabrać...a myślę że wręcz przeciwnie, bo jeżeli wszyscy będą ślepo brnąć w to by Polska była "multikulti", czyli witać kolejne mniejszości narodowe/etniczne, z otwartymi ramionami, i pozwalać na rozwój ich kultury w Naszej kulturze to już wkrótce będziemy mieli podobny problem jaki widzimy w Niemczech, czy w UK. Gdzie meczety rosną jak grzyby po deszczu a obecni tam muzułmanie domagają się swoich praw, nie uznając prawa obowiązującego w danym kraju. Dlatego należy z dużą dozą ostrożności regulować to, kto i poco przybywa do Naszego kraju, a jeśli już u Nas jest tym GOŚCIEM to zobligowany jest do przestrzegania Naszych praw, bo w przeciwnym razie, dając im wolność odbieramy ją sobie. Ostatnio miałem okazję przejeżdżać przez okolice Opola i tam przybił mnie widok, gdzie pod Polskimi nazwami miejscowości były także niemieckie, czy to jest w porządku? Owszem nie należy niczego wdrażać agresją, lecz odpowiednimi regulacjami prawnymi dotyczącymi osiedlania się obcokrajowców. Nie boję się ONR, bo Oni Naszemu Narodowi nic złego nie zrobią. A występowanie Agresji w ONR jest generalizowaniem, bo przecież w każdej organizacji bez względu na poglądy trafiają się idioci. Abstrahując od ONR, od dłuższego czasu zauważam w społeczeństwie dziwną tendencję, że jeżeli ktoś jest nietolerancyjny np.: wobec homoseksualistów, to dlaczego "Ci" tolerancyjni tego nie tolerują? Innymi słowy kto nie toleruje tego co aktualnie nakazuje trend jest "be" i "fe". Teraz wszystko trzeba "kochać" i "lubić" bo inaczej będziesz odmieńcem, homofobem czy też innym "-fobem". Słowem: "Niech żyje kolorowa RP!"....
wook wrote:a o tp nie napisał, od kiedy macie w domach telefony stacjonarne? Bo ja się ostatnio dowiedziałem, że u mnie w domu telefon stacjonarny był 50 lat temu...
Poseł Przemysław Wipler zwrócił się do prezes UOKiK z wnioskiem o wszczęcie kontroli w Centertelu w związku z pobieraniem opłat za usunięcie simlocka po skończonym kontrakcie. W swoim piśmie powołuje się m.in. na opinię samej prezes UOKiK, która w jednym z raportów stwierdziła, że ustanowienie opłaty za usunięcie blokady jest dodatkową, nieusprawiedliwioną okolicznościami kontraktu sankcją i narusza dobre obyczaje oraz interesy ekonomiczne konsumentów. Wspomniał także o wyroku sądu, który opłatę za zdjęcie simlocka po kontrakcie uznał za klauzę niedozwoloną.
Unia Europejska chce, aby prędkość wszystkich samochodów była automatycznie zmniejszana do obowiązującej na danej drodze. Plan miałby zostać zrealizowany poprzez zainstalowanie we wszystkich autach specjalnych czujników, które po przekroczeniu przez samochód maksymalnie dopuszczalnej na konkretnej drodze prędkości automatycznie powodowałyby hamowanie wozu. Maksymalna prędkość na autostradach miałaby wynieść 112 km/h. Co więcej, nowe regulacje miałyby dotyczyć też posiadaczy obecnych aut, którzy musieliby zainstalować w swoich samochodach odpowiedni sprzęt.
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests