Nokia stawia na partnerstwo z komputerowym gigantem Microsoftem, które może pomóc w walce o użytkowników biznesowych. Klienci tego typu są główną grupą docelową BlackBerry.
W tym tygodniu Finowie zaprezentowali podczas targów w Barcelonie nowe smartfony Lumia działające na systemie operacyjnym Windows z programami Excel, Word i PowerPoint.
Według cytowanego przez agencję Bloomberg Ramona Llamasa, analityka z firmy badawczej IDC, walka o klientów biznesowych jest niezwykle istotna, a urządzenia z systemem Windows pokonają w tym roku BlackBerry. Produkty Nokii będą odpowiadały za większość wzrostu.
Smartfony z systemem Windows mają przewagę nad konkurencją, bo są łatwe do zsynchronizowania z firmowymi komputerami, które także działają na systemie dostarczanym przez Microsoft.
Nokia sprzedała w czwartym kwartale 4,4 mln sztuk smartfonu Lumia, co odpowiada 75 proc. całej sprzedaży urządzeń z Windows Phone. BlackBerry, pionier korporacyjnych urządzeń mobilnych, znalazł klientów na 7,4 mln aparatów. Około 90 proc. rynku smartfonów należy do iPhone'a firmy Apple i produktów różnych marek z systemem Android od Google.
Puls Biznesu
Pzdr
