Aktualna wersja programu w temacie PPModd - public release.
Uruchamiamy program i ustawiamy opcję plugins.ppmmodify.text.text_as_unknown na 1.
Po załadowaniu pliku zaznaczamy gałąź ANIM i z RMB menu wybieramy opcję Export to Binary...
Podając nazwę (domyślna anim) należy pamiętać że jest to tylko szablon. Dla domyślnej anim pliki wynikowe będą miały nazwy anim_0000.gif, anim_0001.bin etc.
Kolejny krok - usunięcie gałęzi ANIM z PPM.
W tym miejscu należałoby podmienić/zedytować grafiki. W katalogu gdzie zostały zapisane animacje utworzony został również plik xml z informacjami potrzebnymi do poprawnego zbudowania chunku ANIM. Generalnie nie ma potrzeby jego edycji, jednak jeśli chcemy podmienić plik np anim_0001.bin przykładowo na jakiś png zmieniamy odpowiednią linię w pliku xml na nazwę nowego pliku:
- Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content
- Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content
Gdy wszystko gotowe, zaznaczamy gałąź PPM, RMB i wybieramy opcję Import from XML...
Zaznaczamy wspomniany plik xml i czekamy na sparsowanie plików.
Kolejny krok przesunięcie załadowanego chunku ANIM w górę struktury PPM - domyślnie importowana gałąź dołączana jest na końcu, kolejność chunków nie ma znaczenia, ważne aby był przed ---end---, najlepiej aby wrócił na starą pozycję (zaraz za LDB).
Ostatni krok - utworzenie zmodyfikowanego ppm - Create PPM.
Pozdrawiam i życzę udanych modów!
ndt