W tym krótkim opisie (nie lubię się rozpisywać więc nawrzucałem screenshotów ) nakreślę edycję tekstów przy pomocy programu PPModd.
Aktualna wersja programu w temacie PPModd - public release.
Uruchamiamy PPModd.exe i wybieramy plik PPM, który zamierzamy zedytować.
Po wczytaniu pliku (jeśli opcja plugins.ppmmodify.text.text_as_unknown jest ustawiona na 1 może to troszkę potrwać) rozwijamy drzewo PPM i wywalamy np. zbędne języki. Analogiczną operację przeprowadzamy dla chunków LDB i AORD.
Na tym etapie można pogrzebać w tekstach na dwa sposoby. Pierwszy z nich opiera się na używaniu narzędzi programu PPModd. Jeśli jednak wolimy zrobić to w ulubionym edytorze XML, pomijamy poniższe punkty i przechodzimy do punktów z sekcji "Edycja tekstów w edytorze XML".
Edycja tekstów w programie PPModd.
Zaznaczamy gałąź TEXT i klikamy na Edit content.
Edytujemy i zapisujemy.
Ostatni krok to utworzenie zmodyfikowanego pliku PPM - klikamy więc na Create PPM.
Edycja tekstów w edytorze XML.
Czas na SLANG - wybieramy język, z którego zamierzamy go utworzyć - zakładam, że polski.
W ulubionym edytorze (ważne aby wspierał w pełni UTF-8 oraz koniec linii w formacie unixa - LF, np. Notepad++) zmieniamy ID języka oraz NAME - ID 0x47 brzmi całkiem rozsądnie jako że nie jest używane w FW. Analogiczną operację przeprowadzamy dla chunków LDB i AORD.
Klikamy prawym przyciskiem myszy na gałęzi TEXT i importujemy SLANG.xml.
Kolejno przesuwamy go przed ---end---.
Ostatni krok to utworzenie zmodyfikowanego pliku PPM - klikamy więc na Create PPM.
Pozdrawiam i życzę udanych modów!
ndt