Przechadzając się po ulicach, oglądając telewizję czy surfując po Sieci nie będzie dało się przeoczyć ogromnej kampanii Nokii, mówi Ben Wood analityk z firmy CSS Insight
Elementem promocji smartfonów Lumia będzie rozdanie 85 tysięcy darmowych egzemplarzy nowych telefonów. Jak informuje serwis Paidcontent, 25 tysięcy urządzeń trafi w ręce deweloperów. Wiadomo przecież, że platforma bez aplikacji nie przyciągnie do siebie użytkowników. Pozostałe 60 tysięcy urządzeń ma trafić w ręce wszelkiego rodzaju trendsetterów (w tym i popularnych blogerów).
Serwis Intomobile wylicza, że jeśli przyjmiemy, że połowę z rozdanych urządzeń będą stanowiły smartfony Lumia 710, a drugą połowę Lumia 800, firma wyda około 29,3 miliona euro na same gratisy (przyjmując też, że koszt jednego telefonu dla Nokii to odpowiednio 270 i 420 euro). Są to wyliczenia trochę na wyrost, jednak pokazują ogromną skalę przedsięwzięcia.
Steve Overman, wiceprezes odpowiedzialny w Nokii za kreację marketingowe zapowiada, że promocja Windows Phone’ów będzie największą kampanią w historii działań reklamowych fińskiego producenta. W niedalekiej przyszłości będziemy bombardowani happeningami, reklamami w prasie, telewizji, kinach i Internecie. Jak firma chce to osiągnąć?Po zapowiedziach Nokii widać, że całkiem spory nacisk zostanie położony na naturalny marketing (chociaż pewnie nie obejdzie się również bez virali i marketingu szeptanego). Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że osoby obdarowane przez Nokię nie zostaną jej sługusami i Sieć nie zostanie zalana nachalnymi przekazami marketingowymi, lecz rzetelnymi opiniami na temat nowych Windows Phone’ów.
Zadanie stojące przed Nokią jest bardzo trudne. Mimo produktów takich jak chociażby Nokia N8 z wyśmienitym aparatem, bardziej świadomi klienci wciąż pamiętają wcześniejsze niewypały i kojarzą firmę z dosyć archaicznym Symbianem. Duża nadzieja w tym, że dla sporej części osób nie śledzących branży mobilnej Nokia wciąż jest synonimem telefonu komórkowego.

źródło
- Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content