[2330c] Instrukcja uruchomienia BT bez działającego ekranu

Wbudowane oprogramowanie, problemy z softem, flashowanie.

Post by sati » 7 Dec 2018, o 10:52

Cześć!

Przepraszam że pierwszy post i od razu temat, ale szukałem i nic nie znalazłem.

Telefon to Nokia 2330 Classic, nic nie było na nim aktualizowane więc OS to zgodnie z listą (S40v5 FP1 Lite) - jedyna zmiana od momentu wyjęcia z pudełka to wymiana baterii 3-4 lata temu. Użytkownikiem jest mój tata.

W telefonie "padł" ekran - tzn. wyświetla się permanentnie biały kolor, różne próby restartu telefonu, wypięcia baterii, rozładowania i naładowania baterii nie pomagają (wcześniej pomagały, taki freeze ekranu na jednym kolorze zdarzał się sporadycznie może raz-dwa razy w roku i jak wiadomo człowiek zwlekał z jakimiś działaniami do momentu aż błąd stał się permanentny) - ekran jest biały. Poza tym telefon działa - można z niego dzwonić, odbierać połączenia, dźwięk w pełni działa, telefon poprawnie wygasza ekran w momencie zablokowania klawiatury i podświetla jak się ją chce odblokować. Tyle że nic nie widać co się robi albo kto dzwoni, sms też trochę nie banglają :)

Dlatego zgodnie z tematem - potrzebuję instrukcji, krok po kroku jak uruchomić na telefonie Bluetooth aby połączyć się z laptopem, celem próby uzyskania dostępu do książki telefonicznej aby ją wyeksportować lub nawet białkowo po numerze spisać. Telefon już wcześniej łączył się tylko przez BT z laptopem bez problemu (był z niego udostępniany internet) więc wiem, że to przynajmniej kiedyś działało (w wykorzystaniem Nokia PC Suite).

Chodzi o taką instrukcję - klawisz środkowy > prawo > dół > klawisz środkowy (jesteśmy w ustawieniach) > dół > dół > klawisz środkowy (kroki wymyślone na szybko). Znalazłem instrukcję obsługi ale tam są tylko ogólnikowe informacje typu "Select Menu > Settings > Connectivity > Bluetooth" itd. - fajnie, tylko która kafelka w menu to "Settings" i co dalej :) Przy okazji "lewy" przycisk i menu "Idź do" zostało zmodyfikowane więc ta opcja odpada :)

Plus ew. po połączeniu się z laptopem jeśli mogą pojawić się na ekranie jakieś dodatkowe komunikaty na telefonie bo kompletnie nie pamiętam jak to wyglądało - ostatni raz potrzebowałem podłączyć telefon pod laptop parę lat temu...

Próbowałem korzystając z filmików z recenzjami opracować jakiś plan/instrukcję ale udaje mi się tylko dojść do ekranu "Bluetooth" ale na tym koniec bo już w filmikach nie klikają dalej i w sumie kaplica a chce za wszelką cenę uniknąć klikania w ciemno bo ustawię coś co potem uniemożliwi mi sparowanie telefonu z laptopem i już w ogóle nie będę wiedzieć co zmieniłem (i wtedy zostanie przywrócenie ustawień fabrycznych, które jak "źle" kliknę to przy okazji zaorają całą książkę :) )

Posiadam też w domu 2 inne modele Nokii - 6500 slide oraz 6280 (podobnie nic na nich nie dłubałem) - ale nie wiem czy mogę je wykorzystać jako wzór do samego menu BT więc jeśli ktoś może potwierdzić, że menu BT jest takie same to wtedy powinno jakoś się udać.

Z góry dziękuję!

Pozdrawiam


PS Byłem w jakimś serwisie i wiem ile ew. kosztuje naprawa ekranu/sterownika/cokolwiek się zepsuło (tyle że serwisant na start dał do zrozumienia, że nie ma gwarancji iż cokolwiek uda się naprawić) i na tak stary telefon szkoda mi wydawać pieniędzy (tym bardziej że tata powoli przekonuje się Nokii Lumii która od 2 lat w domu się kurzy więc liczę że uda się tylko te numery względnie bez kosztów odzyskać :)
PS2 "Dlaczego nie zapisywałeś numerów na karcie SIM?" - bo karta SIM była sprzed dobrych 10-12 lat i z tego co pamiętam był tam mały limit numerów i tak jakoś przyjęło się w rodzinie zapisywać numery w pamięci telefonu. Karta została ~tydzień temu wymieniona w salonie na nową [trochę "ciężko" było wsadzić miniSIM do portu nanoSIM]
Last edited by sati on 10 Dec 2018, o 10:50, edited 1 time in total.
sati Male
User
 
Offline
 
Telefon: 2330,6500slide,6280,Lumia
Operator: T-Mobile

Joined: 7 Dec 2018
Online: 2h 10m 32s
Posts: 3Topics: 1
Reputation point: 10
    Windows 10 Chrome

Post by adam111 » 27 kwi 2009, o 00:00

BoTs RoX! :D
adam111 Mężczyzna
Oddajcie mi cześć!
50%

Avatar użytkownika
 
Online
 
Telefon: Nokia 3110c
Soft: v. 05.50
Operator: -----

Joined: 30 mar 2009
Online:
Posts:   •  Topics: 
    Ubuntu  Firefox

Post by Navia » 7 Dec 2018, o 12:40

sati wrote:Telefon już wcześniej podłączał się pod laptop bez problemu (był z niego udostępniany internet) więc wiem, że to przynajmniej kiedyś działało (w wykorzystaniem Nokia PC Suite).
A teraz nie da rady go podłączyć do kompa i synchronizować kontakty przez PC Suite ?

[ Komentarz dodany przez: pawelooss: 9 grudnia 2018, o 13:10 ]
Np. za pomocą kabla USB.
Navia
 
Offline
 

Post by sati » 10 Dec 2018, o 10:50

Navia wrote:
sati wrote:Telefon już wcześniej podłączał się pod laptop bez problemu (był z niego udostępniany internet) więc wiem, że to przynajmniej kiedyś działało (w wykorzystaniem Nokia PC Suite).
A teraz nie da rady go podłączyć do kompa i synchronizować kontakty przez PC Suite ?

[ Komentarz dodany przez: pawelooss: 9 grudnia 2018, o 13:10 ]
Np. za pomocą kabla USB.


Telefon parował się tylko przez BT, który był standardowo wyłączony - dlatego nie wiem jak BT ponownie na telefonie uruchomić bez działającego ekranu. Użyłem złego słowa - telefon TYLKO łączył się z laptopem/komputerem przez Bluetooth. Pierwszy post poprawiłem aby nadal nie wprowadzał w błąd.

@pawelooss - ten model nie ma możliwości podłączenia przy pomocy kabla USB - ma slot ale nie jest to ani miniUSB ani microUSB i szukając informacji po sieci znalazłem informację, że ten port "wykorzystywany był przez techników/serwisantów Nokii i nawet jakbyś posiadał kabel to i tak telefon nie wykryje połączenia z komputerem bo konieczne do tego jest specjalne oprogramowanie". Zresztą takiego kabla USB nie posiadam więc i tak nie mam jak tego sprawdzić.

Pozdrawiam
sati Male
User
 
Offline
 
Telefon: 2330,6500slide,6280,Lumia
Operator: T-Mobile

Joined: 7 Dec 2018
Online: 2h 10m 32s
Posts: 3Topics: 1
Reputation point: 10
    Windows 10 Chrome

Post by Navia » 10 Dec 2018, o 17:44

Pozostaje poszukać kogoś kto ma taki model i podpowie jak przez menu dostać się do BT i go włączyć.
Navia
 
Offline
 

Post by nemo333 » 11 Dec 2018, o 03:33

2330c nie ma komunikacji po USB więc ta droga odpada. Da się po FBUS, ale może być ciężko o przewód. Co prawda jest to do obejścia ale raczej nie podołasz skoro zadajesz tego typu pytania ;)
W kumatym serwisie powinni dać radę ściągnąć BOXem kontakty do pliku. Ale tak jak mówię, w kumatym a nie takim który będzie próbował Cię orżnąć na naprawę.
Nawigacja po menu tak naprawdę Ci nic nie da jeśli nie znasz układu głównego menu, tzn w którym miejscu były ustawienia i jakie opcje były dostępne w ustawieniach. Pomiędzy brandingami operatorów potrafiły być drastyczne różnice, zwłaszcza jeśli telefon był z Orange, układ głównego menu znacznie różnił się od oryginału a i użytkownik mógł go modyfikować.
IMO najlepszą opcją byłoby spróbować podstawić ekran albo chociaż doprowadzić do uruchomienia Twojego, chociaż na kilka minut, ewentualnie znaleźć serwis który zgra kontakty do pliku (bo jest taka techniczna możliwość i zajmuje to zasadniczo kilka minut, polega na podłączeniu przewodu i kilku kliknięciach).
Szkoda, że nie napisałeś lokalizacji, bodajże mam w pełni żyjącą 2330 na taile, mógłbym spróbować podmienić ekran jeśli jesteś z okolicy ;)
Image
nemo333 Male
fb.com/nemowaKK
Sponsor

User avatar
 
Offline
 
Telefon: S21 FE, oraz 400 innych w ramach kolekcji
Soft: Android 13
Operator: Orange

Joined: 26 Jun 2009
Online: 449d 2h 53s
Posts: 9186Topics: 98
Reputation point: 6516
    Windows 10 Chrome

Post by sati » 28 Jan 2019, o 09:58

nemo333 wrote:2330c nie ma komunikacji po USB więc ta droga odpada. Da się po FBUS, ale może być ciężko o przewód. Co prawda jest to do obejścia ale raczej nie podołasz skoro zadajesz tego typu pytania ;)
W kumatym serwisie powinni dać radę ściągnąć BOXem kontakty do pliku. Ale tak jak mówię, w kumatym a nie takim który będzie próbował Cię orżnąć na naprawę.
Nawigacja po menu tak naprawdę Ci nic nie da jeśli nie znasz układu głównego menu, tzn w którym miejscu były ustawienia i jakie opcje były dostępne w ustawieniach. Pomiędzy brandingami operatorów potrafiły być drastyczne różnice, zwłaszcza jeśli telefon był z Orange, układ głównego menu znacznie różnił się od oryginału a i użytkownik mógł go modyfikować.
IMO najlepszą opcją byłoby spróbować podstawić ekran albo chociaż doprowadzić do uruchomienia Twojego, chociaż na kilka minut, ewentualnie znaleźć serwis który zgra kontakty do pliku (bo jest taka techniczna możliwość i zajmuje to zasadniczo kilka minut, polega na podłączeniu przewodu i kilku kliknięciach).
Szkoda, że nie napisałeś lokalizacji, bodajże mam w pełni żyjącą 2330 na taile, mógłbym spróbować podmienić ekran jeśli jesteś z okolicy ;)


Zabawa z elektroniką nie należy do moich silnych stron więc nawet jakbym miał kable i tak miałbym spore obawy czy nie ubiję telefon do końca :)

Telefon jest z T-Mobile, w nim kupiony i nigdy nie zmieniany na innego operatora i na 99% ikonka z ustawieniami jest w tym samym miejscu jak na filmiku na YT watch?v=5e6pwRnFDvk w 2:13 (więc po wejściu do menu raz z lewo) - często tacie coś przestawiałem w ustawieniach (wielkość czcionki, jasność ekranu) więc to względnie pamiętam.

Okolice to Olkusz, zachodnia krawędź woj. małopolskiego.

Navia wrote:Pozostaje poszukać kogoś kto ma taki model i podpowie jak przez menu dostać się do BT i go włączyć.


Znajomi nie mający smartphonów i mający nokie mają podobne modele, ale nie jest to 2330c więc opcja podobna jak "wzorowanie" się na tych modelach które mam w domu.

Pozdrawiam

[ Dodano: 28 sty 2019, o 08:55 ]
Witam

W ostatni weekend znalazłem czas aby spróbować połączyć się przez BT wadliwą Nokią z laptopem wzorując się na telefonie Nokia 6500 slide z tą samą wersją OS (S40v5 FP1 Lite). Jakby się nie udało to nic wielkiego by się nie stało, mój tata odzyskał ~80% kontaktów na jakich mu zależało a utratę 20% akceptował. Ale się udało - cała zawartość telefonu 2330-c zbackupowana, pełna lista kontaktów dostępna z poziomu komputera. Pełny sukces :)

Jeśli ktoś miałby podobny problem to podaję instrukcję jaką sam stworzyłem, UWAGA: telefon z T-Mobile, oryginalne ustawienie ikon w menu (takie jak wyżej na filmiku z YT w 2:13), nic nie zmieniane, OS nie był aktualizowany, zakładam że BT nie jest uruchomiony :
[z poziomu ekranu głównego]
Odblokować telefon
Klawisz środkowy [wejście w Menu]
1x Lewo
Klawisz środkowy [wejście w Ustawienia]
7x Dół
Klawisz środkowy [wejście w Łączność]
Klawisz środkowy [wejście w menu Bluetooth]
Klawisz środkowy [wejście w opcję "Czy BT jest uruchomiony"]
1x Góra
Klawisz środkowy [wybranie "Tak" - UWAGA: tutaj po wejściu zawsze zaznaczona jest obecnie wybrana opcja, tj. jeśli BT jest uruchomiony to zaznaczone jest "Tak" wtedy 1x Góra zmieni wybór na "Nie" i odwrotnie]
[BT został uruchomiony]

[najlepiej poczekać aż zgaśnie ekran - wtedy wiadome jest, że coś na telefonie się "dzieje" jak łączy się z nim komputer - informacja pojawia się nawet jak ekran sam się zablokuje - przynajmniej u mnie tak to działało]

Następnie po uruchomieniu połączenia z Nokia PC Suite pojawi się najpierw informacja "czy pozwolić na połączenie z <komputer>"
Klawisz środkowy [wybór Zezwól]
I należy wprowadzić kod jaki ustawiło się w PC Suite (u mnie bez kodu nie dało się tego ustawić, może aby łączyć się bez kodu należy/należało coś przestawić ale tego nie wiem)
Wpisać kod
Klawisz środkowy [potwierdzenie kodu]

Nokia PC Suite powinien sparować się z telefonem.

Dodatkowo u mnie nie wiedzieć dlaczego przy pierwszej próbie zbackupowania zawartości przy pomocy Kopia Zapasowa (Nokia Content Copier) połączenie się zerwało, po ponownym ustawieniu zerwało jeszcze raz (był dźwięk z telefonu "błędu", Windows 10 rzucił powiadomieniem, że urządzenie "Nokia 2330-c rozłączone") ale wg PC Suite połączenie nadal było aktywne :hmm: i cały proces backupu kontaktów przeszedł bez problemu, potem kolejne elementy również bez dodatkowych atrakcji udało się zgrać. Również zweryfikowałem czy pliki da się otworzyć/sprawdzić zawartość więc całość przeszła bez problemu.

A wybór w PC Suite Kontakty (Nokia Communication Center) nie działał w ogóle, nic się nie uruchamiało dlatego pozostał mi tylko Content Copier. Może jakbym uruchomił PC Suite ponownie to by zadział, ale po tym jak zgrałem kontakty do pliku .nbu, otworzyłem przy pomocy NbuExplorer v3.3 to dalej z tym tematem nie walczyłem.

Temat proszę zamknąć.

Dzięki, pozdrawiam

sati otrzymał za ten post 10 punkty reputacji od 1 użytkowników:
+pawelooss.
sati Male
User
 
Offline
 
Telefon: 2330,6500slide,6280,Lumia
Operator: T-Mobile

Joined: 7 Dec 2018
Online: 2h 10m 32s
Posts: 3Topics: 1
Reputation point: 10
    Windows 10 Chrome

Post by nemo333 » 29 Jan 2019, o 13:18

Gratki. Nie wiem czemu nie odpisałem w temacie że do Olkusza mam rzut beretem i mam 2330c na części z dobrym ekranem, no ale skoro sobie poradziłeś to dobrze :)
sati wrote:Dodatkowo u mnie nie wiedzieć dlaczego przy pierwszej próbie zbackupowania zawartości przy pomocy Kopia Zapasowa (Nokia Content Copier) połączenie się zerwało, po ponownym ustawieniu zerwało jeszcze raz (był dźwięk z telefonu "błędu", Windows 10 rzucił powiadomieniem, że urządzenie "Nokia 2330-c rozłączone") ale wg PC Suite połączenie nadal było aktywne i cały proces backupu kontaktów przeszedł bez problemu, potem kolejne elementy również bez dodatkowych atrakcji udało się zgrać. Również zweryfikowałem czy pliki da się otworzyć/sprawdzić zawartość więc całość przeszła bez problemu.

A wybór w PC Suite Kontakty (Nokia Communication Center) nie działał w ogóle, nic się nie uruchamiało dlatego pozostał mi tylko Content Copier. Może jakbym uruchomił PC Suite ponownie to by zadział, ale po tym jak zgrałem kontakty do pliku .nbu, otworzyłem przy pomocy NbuExplorer v3.3 to dalej z tym tematem nie walczyłem.
Norma. Nokia PC Suite to strasznie awaryjny, mulący i niedopracowany wytwór który ma problemy z podstawowymi zadaniami do których został stworzony. Szczególnie awaryjnie wypada na nowszych systemach typu WIndows 7/8/10, a jak masz zaśmiecony system i zainstalowane inne programy od Nokii to już w ogóle potrafią dziać się cyrki :)
Image
nemo333 Male
fb.com/nemowaKK
Sponsor

User avatar
 
Offline
 
Telefon: S21 FE, oraz 400 innych w ramach kolekcji
Soft: Android 13
Operator: Orange

Joined: 26 Jun 2009
Online: 449d 2h 53s
Posts: 9186Topics: 98
Reputation point: 6516
    Windows 10 Chrome


Return to [S40] Firmware

 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests