Register Login

Site RulesFAQSearchContact
PortalBlogWikiChat



Ogłoszenie


Forum NokiaHacking.pl obchodzi swoje 15. urodziny! Image






Previous topic | Next topic
Page 1 of 1 [ 1 post ]
Print view
Write comments Post new topic


Jak pobrać dodatkowe dane gier Gameloftu przez przeglądarkę

Post Jak pobrać dodatkowe dane gier Gameloftu przez przeglądarkę 19 Jul 2012, o 15:18

Male - Uploader Mod  Posts/Topics2783/1425  Reputation point 6311 
Offline  Profile  WWW 
Linux Chrome
Mowa tutaj tylko i wyłącznie o grach francuskiej firmy Gameloft oraz platformie Android.

Metoda dotyczy aplikacji GLZip, więc nie jest to nic nowego. Djeman zaczął ja tworzyć ponad rok temu, a w internecie jest wiele poradników opierających się o ten program, ale zdecydowana większość jest bardzo pobieżnie napisana i użytkownicy piszą "nie działa", co jest oczywiście nieprawdą. Może ten temat wam trochę przybliży działanie m.in. tej aplikacji.

GLZIP do pobrania tutaj:

GLZIP 2.1 (JAR)
Code:
Please Login or Register, to see this Content

GLZIP 1.7
Code:
Please Login or Register, to see this Content

GLZIP 1.6
Code:
Please Login or Register, to see this Content

To jest najwłaściwszy moment na włączenie mózgu <sugestia>.
Zacznę od tego, że w niektórych grach dla smartfonów z Androidem można się łatwo zauważyć link prowadzący bezpośrednio do dodatkowych plików pobieranych przez grę na kartę pamięci. Przykład: http://i.imgur.com/G7vH3.png (ATC - Adreno, VRT - PowerVR, DXT - Tegra,) natomiast w innych jest to zazwyczaj skutecznie utrudnione, przykład: http://i.imgur.com/Rs9ab.png

Jeśli włączysz omawianą tutaj aplikację w najnowszej wersji i użyjesz buttona View infos, by namierzyć plik APK, to najprawdopodobniej zobaczysz taki obrazek:

Image

Większości z was prawdopodobnie niewiele mówią te informacje, dlatego teraz skupimy się na danych zawartych na screenie. Pojawił się link:

http://dl.gameloft.com/partners/androidmarket/d.cdn.php
Trzeba do niego dołączyć informacje na temat nazwy telefonu, na który chcemy ściągnąć dane, oraz oczywiście gry, czyli identyfikator i nr wersji. Dołączone informacje będą w ogólnych zarysach wyglądać tak:

?model=ro.product.model&device=ro.product.device&product=GAME_ID&version=GAME_VERSION
Pierwsze dwie informacje, czyli ro.product.model i ro.product.device najlepiej jeśli odczytacie ze swoich telefonów w tym celu wchodzimy do katalogu /system/ i tam otwieramy plik build.prop. Jest to jedyny tego rodzaju plik w tym katalogu, więc ze znalezieniem nie powinno być problemu. Z tego co pamiętam niepotrzebny jest dostęp roota.
Otwieramy go dowolnym edytorem tekstu i szukamy wspomnianych wierszy.
Użytkownicy ze zrootowanymi telefonami mogą oczywiście skorzystać z zewnętrznych aplikacji, np. build.prop Editor


U mnie wygląda to tak:
Image

ro.product.model=Galaxy Nexus
ro.product.device=maguro

W Samsungu Galaxy S powinno wyglądać tak:
Code:
Please Login or Register, to see this Content


Uzyskajmy kolejne dwie pozycje, czyli GAME_ID i GAME_VERSION. Najpewniejszą informację o wersji gry uzyskasz wchodząc w szczegóły zainstalowanej appki na telefonie ==> http://i.imgur.com/iQ9X1.png.
Natomiast jeśli chodzi o ID gier, to GLZIP od v2.1 podaje (zazwyczaj) identyfikator gry, ale równocześnie zdarzają mu się pomyłki. Tutaj możecie znaleźć większość numerów identyfikacyjnych:


Code:
Please Login or Register, to see this Content

Nie jestem przekonany co do niektórych numerów, ale jeśli coś komuś nie będzie działać, to na pewno dojdziemy do sedna problemu.

Teraz, gdy już mamy wszystkie potrzebne informacje możemy pobrać dane konkretnej gry. Posłużę się przykładem najnowszej wersji Modern Combat 3 oznaczonej jako 1.1.1. Oto i poprawnie zbudowany link:

Code:
Please Login or Register, to see this Content


Gry są coraz bardziej zaawansowane graficznie, więc najnowsze i jednocześnie najbardziej flagowe produkcje będą sporo zajmowały. Dla low-endowej Szark Dash jest pobierany plik ważący niecałe 40MB, ale po małym liftingu będziecie to ponad 100MB.

Gdy już uporacie się z pobraniem pliku, na pewno zauważycie, że pobrało wam się jakieś dziwne archiwum. Raczej nie wypakujecie go za pomocą np. WinRara. Od tego rodzaju zabaw mamy GLZIPa, którego właśnie uruchamiamy i za pomocą buttona Unpack wybieracie pobrane archiwum gry. Zacznie się wypakowywanie (oby nie na pulpit) zakończone stosowną informacją.

Image

Code:
Please Login or Register, to see this Content
Last edited by jonny on 1 Sep 2013, o 17:44, edited 5 times in total.
Reply with quote 

Write comments  Post new topic

Page 1 of 1 [ 1 post ]
Previous topic | Next topic

Search for

Jump to
 


Users browsing this forum: No registered users and 1 guest