[E61] Kilka pytan nowego uzytkownika telefonu.

Problemy z aplikacjami, grami, motywami i wszelkimi dodatkami.

Post by Karloff87 » 7 Dec 2017, o 19:39

Witam

To moj pierwszy post na forum ;)

Kupilem wlasnie uzywana Nokie e61-1 w bardzo fajny stanie.

To moj pierwszy kontakt z Symbianem. Do tej pory uzywalem roznych modeli, byle byc jak najdalej od smartfonow.
Ostatnio uzywalem Nokii 302 i jak dla mnie to teleofn idealny, stad chcialem jego jakby lepsza, lepiej wygladajaca wersje, stad wybor e61 ;)

Myslalem, ze usluga bedzie prosta, jakt o bylo przy 302'ce, a tutaj momentami sie czuje jak dziecko we mgle ;)

Moje glowne pytania:

1. Chcialem zrobic update softa, poniewaz mam wszystko po angielsku, no i zeby byl swiezy po prostu. Nie jest to dla mnie problem, ale chcialem wersje PL. Co sie okazuje, nie moge wgrac softa przez Nokia PC Suite. Dlaczego? Jak to inaczej zrobic?

2: Chcialem przywrocic ustawienia fabryczne, tak dla pewnosci, a telefon mnie pyta o jakis kod bezpieczenstwa przed tym zabiegiem. Gdzie go znajde? O co chodzi? Jest jakis ogoly kod Nokia?

3. Tutaj kilka mniejszych pytan, nie moge uwierzyc, ze o takie bzdury pytam, ale znalezc tego nie moge:
- jak wlaczyc jakims skrotem profil "bez dzwieku"? Da sie, czy musze wejsc w profile i nie ma innej mozliwosci?
- jak w smsach wstawiac emotki?
- da sie ustawic "proste wybieranie" zeby przyciwkom przydzielic dane osoby w kontaktach?
- gdzie znajde fabryczne dzwieki dzwonkow, alarmow itp?

Bede bardzo wdzieczy za pomoc. Podoba mi sie ten telefon i chce go sie nauczyc, a nie sadzilem, ze takie problemy spotkam wskakujac na Symbiana.
Karloff87 Male
10%
 
Offline
 
Telefon: E61
Operator: T-Mobile
Age: 31

Joined: 7 Dec 2017
Online: 4h 19m 53s
Posts: 17Topics: 1
Reputation point: 0
    Windows XP Chrome

Post by adam111 » 27 kwi 2009, o 00:00

BoTs RoX! :D
adam111 Mężczyzna
Oddajcie mi cześć!
50%

Avatar użytkownika
 
Online
 
Telefon: Nokia 3110c
Soft: v. 05.50
Operator: -----

Joined: 30 mar 2009
Online:
Posts:    •  Topics:  
    Ubuntu  Firefox

Post by Navia » 7 Dec 2017, o 20:58

Ad1 :
Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content

Ad2: Fabryczny to 12345 a jeśli ktoś go zmienił to może być problem.
Ad3:
Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content
Nic nie wiem ale się wypowiem.
Philips Fisio -> Nokia 3310 -> 3510i -> 6100 -> 7200 -> 6230 ->6300 -> 6500 -> 6300 -> E51 -> E52 -> E72 -> E52 / E72 -> E72 -> E6-00 -> N8 -> E6-00 -> E7-00
http://www.bez-kabli.pl/ Internet bez kabla
http://forum-laptopy.info.pl/ Problem z laptopem?
http://www.my-navia.pl Problem z nawigacją?
http://chomikuj.pl/G.o.o.g.l.e Chomik
Navia Male
Friend

User avatar
 
Offline
 
Telefon: Nokia E7-00
Operator: T-Mobile

Joined: 24 Apr 2012
Online: 12d 12h 37m 49s
Posts: 807Topics: 34
Reputation point: 190
    Windows 10 Firefox

Post by Karloff87 » 8 Dec 2017, o 10:05

Ok, dzieki, zrobilem ;)

Co z reszta kwestii? ;)

Nie moge tez wysylac smsow... Moge dzwonic, odbierac wiadomosci, ale podczas wysylania wiadomosci mam komunikat, ze unable to send :/
Karloff87 Male
10%
 
Offline
 
Telefon: E61
Operator: T-Mobile
Age: 31

Joined: 7 Dec 2017
Online: 4h 19m 53s
Posts: 17Topics: 1
Reputation point: 0
    Windows XP Chrome

Post by pawelooss » 8 Dec 2017, o 11:22

Karloff87 wrote:- jak wlaczyc jakims skrotem profil "bez dzwieku"? Da sie, czy musze wejsc w profile i nie ma innej mozliwosci?

Przytrzymanie kratki #.

Karloff87 wrote:- da sie ustawic "proste wybieranie" zeby przyciwkom przydzielic dane osoby w kontaktach?

Ano jest taka opcja w Kontaktach.

Karloff87 wrote:- gdzie znajde fabryczne dzwieki dzwonkow, alarmow itp?

W Menedżerze plików / Galerii.

Karloff87 wrote:Nie moge tez wysylac smsow...

Masz ustawione poprawne Centrum wiadomości SMS? Chociaż to się powinno samo ustawiać przy zmianie karty SIM.
ImageImageImage

Kolekcja ➔ Apple iPhone 5s && BlackBerry Curve 9320 && Ericsson A2618s, A2628s && HTC HD2 && MaxCom MM432BB
&& Motorola RAZR V3, V2288 && Samsung Galaxy S && Siemens A52 && Sony Ericsson C902 && Sony Xperia E, Xperia Z3 Compact
&& N♥kia 100, 1100, 1110, 1600, 1616, 3100, 3110c, 3210, 3310, 3410, 3510i, 5510, 5800XM, 6020, 6230i, 6300, 6303c, 6610i, 7360

&& N♥kia Lumia 730 Dual SIM, Lumia 800, E50, E51, E52, E7-00, N8-00, N900, N9-00, N95 8GB, N-Gage && OnePlus 5T && Tracer Ovo 1.2 :)
pawelooss Male
Pan i Władca!
Administrator

User avatar
 
Offline
 
Telefon: N♥kia E52 || One+ 5T || iPhone 5s
Soft: CFW 081.003 || Android 8.1 || iOS 10
Operator: Play
Age: 25
Location: Ruda Śląska

Joined: 27 Feb 2009
Online: 639d 21h 58m 22s
Posts: 11739Topics: 1113
Reputation point: 17220
    Windows 10 Firefox

Post by Karloff87 » 8 Dec 2017, o 12:31

Ok, smsy juz chodza, pomogl hard reset :)

O, faktycznie, kratka dziala, dzieki! ;)

Nie widze takiej opcji w kontaktach niestety..

A emotki? Da sie, czy trzeba wprowadzac ze znakow?

e: Czy wersja softa 3.06.33.09.04 to najnowsza wersja dla modelu e61?
Karloff87 Male
10%
 
Offline
 
Telefon: E61
Operator: T-Mobile
Age: 31

Joined: 7 Dec 2017
Online: 4h 19m 53s
Posts: 17Topics: 1
Reputation point: 0
    Windows 8.1 Chrome

Post by Navia » 8 Dec 2017, o 13:15

Karloff87 wrote:A emotki? Da sie, czy trzeba wprowadzac ze znakow?
Nie wiem dokładnie jak jest w E61 ale w mojej E6 przy pisaniu SMS obok spacji mam przycisk Sym i nim mogę wstawiać emotki lub jak znasz na pamięć jakie mają czcionki to przytrzymaj SHIFT + : i dodaj ) i będzie :)

Shift to ta strzałka w lewym dolnym rogu.

Wspomniana wersja jest najnowszą z językiem PL.
Nic nie wiem ale się wypowiem.
Philips Fisio -> Nokia 3310 -> 3510i -> 6100 -> 7200 -> 6230 ->6300 -> 6500 -> 6300 -> E51 -> E52 -> E72 -> E52 / E72 -> E72 -> E6-00 -> N8 -> E6-00 -> E7-00
http://www.bez-kabli.pl/ Internet bez kabla
http://forum-laptopy.info.pl/ Problem z laptopem?
http://www.my-navia.pl Problem z nawigacją?
http://chomikuj.pl/G.o.o.g.l.e Chomik
Navia Male
Friend

User avatar
 
Offline
 
Telefon: Nokia E7-00
Operator: T-Mobile

Joined: 24 Apr 2012
Online: 12d 12h 37m 49s
Posts: 807Topics: 34
Reputation point: 190
    Windows 10 Firefox

Post by Karloff87 » 8 Dec 2017, o 13:25

Dzieki ;)

Tak, w modelu 302 tez mam przycisk Sym i tam sa emotki, wygodne bardzo.

Kurde, myslalem, ze bedzie latwa przesiadka, a tu 61'nka robi mi pod gorke :P

Ok, czyli mam aktualny soft, tyle, ze po ang, juz niech zostanie.

Nadal mam problem z prostym wybieraniem kontaktow, a w galerii dzwiekow mam pusty folder.
Karloff87 Male
10%
 
Offline
 
Telefon: E61
Operator: T-Mobile
Age: 31

Joined: 7 Dec 2017
Online: 4h 19m 53s
Posts: 17Topics: 1
Reputation point: 0
    Windows 8.1 Chrome

Post by Navia » 8 Dec 2017, o 14:05

Karloff87 wrote:Ok, czyli mam aktualny soft, tyle, ze po ang, juz niech zostanie.
A nie ma języka polskiego do wyboru?

Tu masz wersję z PL:
Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content


Karloff87 wrote:a w galerii dzwiekow mam pusty folder.
Ja bym proponował wgrać ponownie oprogramowanie za pomocą Phoenixa .
Nic nie wiem ale się wypowiem.
Philips Fisio -> Nokia 3310 -> 3510i -> 6100 -> 7200 -> 6230 ->6300 -> 6500 -> 6300 -> E51 -> E52 -> E72 -> E52 / E72 -> E72 -> E6-00 -> N8 -> E6-00 -> E7-00
http://www.bez-kabli.pl/ Internet bez kabla
http://forum-laptopy.info.pl/ Problem z laptopem?
http://www.my-navia.pl Problem z nawigacją?
http://chomikuj.pl/G.o.o.g.l.e Chomik
Navia Male
Friend

User avatar
 
Offline
 
Telefon: Nokia E7-00
Operator: T-Mobile

Joined: 24 Apr 2012
Online: 12d 12h 37m 49s
Posts: 807Topics: 34
Reputation point: 190
    Windows 10 Firefox

Post by Karloff87 » 8 Dec 2017, o 14:15

Nie, nie ma wersji PL :/
Karloff87 Male
10%
 
Offline
 
Telefon: E61
Operator: T-Mobile
Age: 31

Joined: 7 Dec 2017
Online: 4h 19m 53s
Posts: 17Topics: 1
Reputation point: 0
    Windows 8.1 Chrome

Post by Navia » 8 Dec 2017, o 17:07

Karloff87 wrote:Nie, nie ma wersji PL
W telefonie bo w podanym przeze mnie linku masz soft z językiem polskim do wgrania.
Nic nie wiem ale się wypowiem.
Philips Fisio -> Nokia 3310 -> 3510i -> 6100 -> 7200 -> 6230 ->6300 -> 6500 -> 6300 -> E51 -> E52 -> E72 -> E52 / E72 -> E72 -> E6-00 -> N8 -> E6-00 -> E7-00
http://www.bez-kabli.pl/ Internet bez kabla
http://forum-laptopy.info.pl/ Problem z laptopem?
http://www.my-navia.pl Problem z nawigacją?
http://chomikuj.pl/G.o.o.g.l.e Chomik
Navia Male
Friend

User avatar
 
Offline
 
Telefon: Nokia E7-00
Operator: T-Mobile

Joined: 24 Apr 2012
Online: 12d 12h 37m 49s
Posts: 807Topics: 34
Reputation point: 190
    Windows 10 Firefox

Post by pawelooss » 8 Dec 2017, o 17:16

Karloff87 wrote:Nadal mam problem z prostym wybieraniem kontaktow

To jeśli nie tam, to w którejś podzakładce w folderze Ustawień. Nigdy nie było to intuicyjne do znalezienia i ustawienia.
ImageImageImage

Kolekcja ➔ Apple iPhone 5s && BlackBerry Curve 9320 && Ericsson A2618s, A2628s && HTC HD2 && MaxCom MM432BB
&& Motorola RAZR V3, V2288 && Samsung Galaxy S && Siemens A52 && Sony Ericsson C902 && Sony Xperia E, Xperia Z3 Compact
&& N♥kia 100, 1100, 1110, 1600, 1616, 3100, 3110c, 3210, 3310, 3410, 3510i, 5510, 5800XM, 6020, 6230i, 6300, 6303c, 6610i, 7360

&& N♥kia Lumia 730 Dual SIM, Lumia 800, E50, E51, E52, E7-00, N8-00, N900, N9-00, N95 8GB, N-Gage && OnePlus 5T && Tracer Ovo 1.2 :)
pawelooss Male
Pan i Władca!
Administrator

User avatar
 
Offline
 
Telefon: N♥kia E52 || One+ 5T || iPhone 5s
Soft: CFW 081.003 || Android 8.1 || iOS 10
Operator: Play
Age: 25
Location: Ruda Śląska

Joined: 27 Feb 2009
Online: 639d 21h 58m 22s
Posts: 11739Topics: 1113
Reputation point: 17220
    Windows 10 Firefox

Post by Navia » 8 Dec 2017, o 17:44

pawelooss wrote:To jeśli nie tam, to w którejś podzakładce w folderze Ustawień. Nigdy nie było to intuicyjne do znalezienia i ustawienia.
W E6 trzeba wejść w Ustawienia i dalej Połączenia i tam jest Proste Wybieranie . Zobacz może tam jest i w E61.
Nic nie wiem ale się wypowiem.
Philips Fisio -> Nokia 3310 -> 3510i -> 6100 -> 7200 -> 6230 ->6300 -> 6500 -> 6300 -> E51 -> E52 -> E72 -> E52 / E72 -> E72 -> E6-00 -> N8 -> E6-00 -> E7-00
http://www.bez-kabli.pl/ Internet bez kabla
http://forum-laptopy.info.pl/ Problem z laptopem?
http://www.my-navia.pl Problem z nawigacją?
http://chomikuj.pl/G.o.o.g.l.e Chomik
Navia Male
Friend

User avatar
 
Offline
 
Telefon: Nokia E7-00
Operator: T-Mobile

Joined: 24 Apr 2012
Online: 12d 12h 37m 49s
Posts: 807Topics: 34
Reputation point: 190
    Windows 10 Firefox

Post by Karloff87 » 8 Dec 2017, o 17:59

eh, moze trzeba mi bylo brac nNkie E6 :/
Karloff87 Male
10%
 
Offline
 
Telefon: E61
Operator: T-Mobile
Age: 31

Joined: 7 Dec 2017
Online: 4h 19m 53s
Posts: 17Topics: 1
Reputation point: 0
    Windows XP Chrome

Post by Navia » 9 Dec 2017, o 12:22

Proste wybieranie ustawia się w Ustawieniach . Poszukaj tam takiej zakładki. Musi być bo pisze o tym instrukcja którą podałem w PDF.

Image
Nic nie wiem ale się wypowiem.
Philips Fisio -> Nokia 3310 -> 3510i -> 6100 -> 7200 -> 6230 ->6300 -> 6500 -> 6300 -> E51 -> E52 -> E72 -> E52 / E72 -> E72 -> E6-00 -> N8 -> E6-00 -> E7-00
http://www.bez-kabli.pl/ Internet bez kabla
http://forum-laptopy.info.pl/ Problem z laptopem?
http://www.my-navia.pl Problem z nawigacją?
http://chomikuj.pl/G.o.o.g.l.e Chomik
Navia Male
Friend

User avatar
 
Offline
 
Telefon: Nokia E7-00
Operator: T-Mobile

Joined: 24 Apr 2012
Online: 12d 12h 37m 49s
Posts: 807Topics: 34
Reputation point: 190
    Windows 10 Firefox

Post by nemo333 » 10 Dec 2017, o 03:38

Karloff87 wrote:1. Chcialem zrobic update softa, poniewaz mam wszystko po angielsku, no i zeby byl swiezy po prostu. Nie jest to dla mnie problem, ale chcialem wersje PL. Co sie okazuje, nie moge wgrac softa przez Nokia PC Suite. Dlaczego? Jak to inaczej zrobic?
serwery Nokii nie mają już FW do tak starych telefonów, nie zmienisz go w ten sposób, musisz użyć Phoenixa, JAFa,
Ale, osobiście, jeśli nie masz doświadczenia, nie polecam samemu uczyć się na tym telefonie. Bardzo ciężki do flashowania, praktycznie niemożliwy do odratowania przy dead flashingu (który w zasadzie to w nim chyba nie istnieje ;)), lepiej popróbuj najpierw na 302 jeśli ją jeszcze masz :P
Karloff87 wrote:- jak wlaczyc jakims skrotem profil "bez dzwieku"? Da sie, czy musze wejsc w profile i nie ma innej mozliwosci?
przytrzymujesz # albo wciskasz włącznik i wybierasz jaki chcesz profil ;)
Karloff87 wrote:- jak w smsach wstawiac emotki?
tylko manualnie, nie ma typowych graficznych gotowych szablonów jakie znasz z 302. Próbowałem kiedyś je dorobić sporo orając w sofcie jak zmieniałem układy klawiatury - praktycznie niemożliwe żeby mieć chociaż szablony :( bo o graficznych to już nie mówię, za stary telefon. Dopiero w E72 je znajdziesz.
Karloff87 wrote:- da sie ustawic "proste wybieranie" zeby przyciwkom przydzielic dane osoby w kontaktach?
da się, w Narzędziach powinna być do tego osobna aplikacja. Albo spróbuj po włączeniu tej opcji w ustawieniach przytrzymać któryś klawisz 2-9, powinno otworzyć aplikację do definiowania jeśli nic nie jest przypisana.
Karloff87 wrote:- gdzie znajde fabryczne dzwieki dzwonkow, alarmow itp?
w aplikacji Profile masz do wyboru fabryczne dzwonki ;)
Karloff87 wrote:Nie moge tez wysylac smsow... Moge dzwonic, odbierac wiadomosci, ale podczas wysylania wiadomosci mam komunikat, ze unable to send
Sprawdź ustawienie centrum wiadomości. Możliwe że masz wpisany niepoprawny numer.
Karloff87 wrote:Kurde, myslalem, ze bedzie latwa przesiadka, a tu 61'nka robi mi pod gorke
wybrałeś największe wyzwanie, stary, wolny, niedopracowany i trudny w obsłudze Symbian, bez podstawowych funkcji, sporo trzeba dodać patchami albo zewnętrznymi aplikacjami :) Ale to IMO najbardziej klimatyczny system. Najlepsza i najbardziej cywilizowana na obecne czasy jest IMO E72, jak chcesz zapoznawać się z Symbianem to najlepiej od niej zaczynać.
Karloff87 wrote:eh, moze trzeba mi bylo brac nNkie E6
mam, nie polecam.
Znaczy, ogólne doświadczenie absurdu jest warte zakupu ale wątpię żebym wytrzymał z tym telefonem dłużej xD
Symbian Belle to tak naprawde udoskonalony i przystosowany do telefonów dotykowych Symbian taki jak masz w E61. Absurdalnie, został w E6 przywrócony do telefonu z klawiaturą i wsadzonym na siłe dotykowym wyświetlaczem. Porównując od BB Bold 9900 którego miał naśladować - nie jest to zbyt mądre rozwiązanie :D Głównie do sensownej obsługi brakuje fizycznych softkeyów, mimo klawiatury i tak musisz używać dotyku do obsługi. Ze wszystkich telefonów QWERTY od Nokii to IMO on jest najgorszy do użytkowania ;)
Image

Za ten post nemo333 otrzymał/a punkty reputacji.
nemo333 Male
fb.com/nemowaKK
Sponsor

User avatar
 
Offline
 
Telefon: BlackBerry Curve 9320
Operator: ----------

Joined: 26 Jun 2009
Online: 434d 19h 27m 12s
Posts: 8963Topics: 96
Reputation point: 6410
    Windows 7 Chrome

Next

Return to [S60] Software

 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests