Kodowanie tekstów w softach telefonów platformy BB5.

Teoria modyfikacji Nokia OS S40, reverse engineering.

Post by pawelooss » 4 May 2009, o 08:26

~amras666
2008-11-18, 09:08

Stąd już o krok do edycji tekstów w sofcie.

BB5 podobnie jak DCT-4 kompresuje tablice tekstów w celu zaoszczędzenia miejsca. Swojego czasu g3gg0 (większość z Was go nie zna, ale to prawdziwy weteran - napisał alternatywny system operacyjny na nokie dct-3 i projekt do modyfikacji softów na dct-4 który niestety się nie przyjął) napisał program który umożliwiał kompresję/dekompresję łańcuchów tekstu. Projekt nazywał się TriX i został zawieszony jakiś czas temu.

Napisałem do niego mail w nadziei że podzieli się kodem źródłowym albo chociaż ogólną koncepcją algorytmu kompresji.

Jeśli ktoś z Was jest dobrym programistą - rzućcie proszę okiem na języki w ppmie i spróbujcie zgadnąć jaki algorytm jest użyty.

Inaczej jedyną możliwością będzie binarna podmiana skompresowanego tekstu, a to orka na ugorze.



~amras666:
2008-11-18, 09:40

Znalazłem źródła. Po wstępnej analizie mogę powiedzieć co następuje - tekst jest kodowany w utf16 (nie w utf8) o odwróconej ważności bitów, na to idzie kompresja. Załączam źródła w C++, i czekam aż któryś programista zrobi z tego działający algorytm kompresujący/dekompresujący tekst.





~logos2000:
2008-11-20, 15:02

amras666, czy masz pewne informacje ze jest uzywane DOKLADNIE TO SAMO kodowanie co w dct4?? jesli tak to pomoge w 40% (tyle mam odkodowane)

proponuje zmienic "370A0B" w PPM (wystepuje tylko 2x) na powiedzmy "414141"
jesli kodowanie jest takie samo to zamiast napisu "Gry" powinno sie pojawic "AAA" (pewnie w menu Aplikacje)

ja nie mam czasu narazie na to....



~amras666:
2008-11-20, 15:16

w dct-4 są 3 metody z tego co rozpacował geggo - jako zwykłe ppm, jako plik w wirtualnym systemie fat i jako wiele plików w wirtualnym systemie fat, więcej pod linkiem:



Rzecz w tym, że Ty robiłeś to metodą prób i błędów, a być może uda się zrobić to "po bożemu" z rekompresją. Program w temacie na gsmhosting oczywiście z flashem bb5 nie działa :)

Przez analogię DCT-3 vs DCT-4 możnaby doszukać się poobieństw. Nie jestem tego w 100% pewien, ale to najlepszy strzał jaki mamy, program jest świeży więc możliwe że jeszcze nie próbowano użyć zmodyfikowanego kodu do bb5.

Podana przez Ciebie fraza występuje we flashu tylko raz, podmieniłem i właśnie wgrywam - za chwilę podzielę się screenem (o ile będzie czym).

Który model telefonu robiłeś?



~logos2000:
2008-11-20, 15:41

amras666, rozpracowujac to po heksie mamy pelna game wyboru co chcemy :)
i wcale nie gorzej niz z algorytmem, rozniez mozna z tego spokojnie napisac program i to o wiele latwiej, z tym ze szukanie duzo zajmuje...

robilem to na 3510i ale wydaje mi sie ze nie pojdzie



~amras666:
2008-11-20, 16:59

No i nic nie dało - napis gry siedzi jak siedział ale on prawdopodobnie jest w IMAGE nie w PPM, daj jakiś string typu "Ustawienia" albo coś :)



~logos2000:
2008-11-20, 19:00

amras666, nie wiem jak z kodowaniem ale wyglada ze tablica znakow jest inna (choc nieznacznie)
DCT4
Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content


BB5
Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content




~Ziomal_Marcin:
2008-11-20, 19:27

Dwa ostatnie wiersze są jednakowe. Ciekawe czemu zmienili tylko górę?



~amras666:
2008-11-20, 19:41

No na chłopski rozum Marcinie, zmienili dostawcę słownika T9 - a tym samym zamieścili nowy copyright we flashu.

@Logos - daj strina napisu ustawienia, albo jakiegoś innego tego typu. Wiadmości, Call Register, cokolwiek. Poćwiczymy.



~logos2000:
2008-12-02, 23:50

MAM mam!! (tak BB5)!! ~lol

litera - hex

a - 01

o - 02

i - 03

itd

ascii (to jest tablica znakow)
Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content


hex (powyzsza tablica w hex) - dla latwiejszego znalezienia
Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content



*****************
ascii - litera - ktory w kolejnosci (w hex)
47 - G - 63 (3F)h
72 - r- 09
79 - y - 08

wiec zakodawne Gry we flashu BB5 brzmia 3F 09 08, odkodowane 47 72 79

Image


poradnik w 100% moj, wymagam tylko uwzglednienia mojego nicka we wszystkich opisach modyfikacji! (podziekowanie or something)

powodzenia

**EDIT**


tutaj plik arkusza kalkulacyjnego deszyfrujacego tablice znakow, format open office pl, moze nie dzialac z exelem

http://logos2000.webpark.pl/bb5_deszyfrator.xls



[ Dodano: 2008-12-02, 23:01 ]
tutaj wszytkie polskie odkodowane teksty:

http://logos2000.webpark.pl/pl00.xml



~ndt:
2008-12-06, 16:55

na początku chciałem wszystkich powitać

mam kilka pytań - są dostępne patche do ppm które podmieniają grafiki i inne pierdoły - co z sumami kontrolnymi? Może phoenix je automatycznie koryguje?

Przepraszam za OT ale nie chcę zakładać nowego tematu skoro jedyne co mnie zaciekawiło to teksty w ppm

Nokia 3110c - używa LE, ma nową wersję headera w PPM. W odwoływaniu się do adresów w pliku PPM (czyli to co mamy na dysku) podaję offset bezwzględny poprzedzony prefixem F; dla przykładów w PPM (czyli to co mamy w telefonie po flashowaniu) offset podaję z uwzględnieniem adresu PPM (0x1080000) oraz prefixem P. Wszystkie przykłady dla rm237__07.01.ppm_b

Dla rozjaśnienia - w hexedytorze pod adresem F0xD9 mamy napis 'Nokia' co odpowiada adresowi w PPM P0x1080020 (PPM_BASE + offset od początku PPM).

plik PPM jest zbudowany z bloków (nie mylić z chunkami w PPM), po 0x4000 bajtów każdy (ostatni może być mniejszy).
Plik zaczyna się headerem długości 166 bajtów (jego content miejmy nadzieję jest mało istotna).
Pod adresem F0xA6 mamy 19 bajtowy flash_block_header o budowie
Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content


zaraz za nim jest blok danych długości 0x4000 bajtów, za nim (F0x40B9) jest header kolejnego bloku etc

analizując patche jak WMP11 etc widzę że nie ruszają one nagłówków ani tym bardziej sum kontrolnych - skoro to działa należy się tylko cieszyć. Niestety nie posiadam 3110c aby zweryfikować swoje przypuszczenia.

ok to tyle jeśli chodzi o wstęp, czas na deser czyli edycja tekstów w PPM :)

w tym miejscu miałem wrzucić roboczą wersję schematu jednak za chwilke wychodzę a nie chcę zamieścic czegos pochopnie. Jesli jest na forum jakaś osoba zainteresowana testowaniem zapraszam. Jutro powinienem zamieścic schemat edycji tekstów (jest on możliwy przy pomocy dostepnych narzędzi)

pozdrawiam,
ndt



~amras666:
2008-12-06, 17:41

Spieszę z odpowiedzią.

Oprócz sporadycznych wystąpień kilkunastobajtowych "wstawek" w plikach graficznych ich podmiana nie wiąże się z koniecznością przeliczania sum kontrolnych - generalnie Nokia łyka praktycznie każdą zmianę o ile nie nadpisze jej to właśnie owych fragmetów.

Przypuszczenie o niesprawdzaniu sum kontrolnych w ppm - prawdziwe.

Mamy za to sumę kontrolną np. w oznaczeniu wersji MCU (w ppm możemy wersję modyfikować do woli).

Chętnie wziąłbym ten program na testy, jednak trup Nokii na niewiele się przyda. Zachęcam resztę userów - kto phoenixa ma, zgłaszać się! :)

ndt - czy powinienem znać ten pseudonim?



~ndt:
2008-12-07, 09:52

добрий ранок,

amras666 wrote:Oprócz sporadycznych wystąpień kilkunastobajtowych "wstawek" w plikach graficznych

czyli wspomnine wyżej 19-to bajtowe flash_block_header'y

amras666 wrote:ich podmiana nie wiąże się z koniecznością przeliczania sum kontrolnych - generalnie Nokia łyka praktycznie każdą zmianę o ile nie nadpisze jej to właśnie owych fragmetów.

dobrze wiedzieć wiele to ułatwia bo ja głupi poswięciłem tyle godin na analize z 50 wersji flashy ~cry

amras666 wrote:Mamy za to sumę kontrolną np. w oznaczeniu wersji MCU (w ppm możemy wersję modyfikować do woli).

interesuje mnie jedno - jeśli sflashujemy telefon fake flashem jest możliwośc jego odzyskania w prosty sposób? chodzi o to że chcę zaaplikowac kilka fajnych patchy wiążacych się z edycją MCU a nie chciałbym komuś (albo sobie jesli wkońcu kupię ;] )
telefonu uwalić

amras666 wrote:ndt - czy powinienem znać ten pseudonim?

ekhm, powiedzmy że jestem świerzakiem w te klocki ;]



~Ziomal_Marcin:
2008-12-07, 10:13

ndt wrote:jeśli sflashujemy telefon fake flashem jest możliwośc jego odzyskania w prosty sposób?


Wydaje mi się że Dead USB powinien go postawić. Przy walniętym MCU telefon nie wejdzie w Local i Normal Mode, więc pozostaje flash na Dead. Jeśli się pomyliłem - poprawcie mnie :]



~amras666:
2008-12-07, 16:20

Nie pomyliłeś się. Ja o tym że uwalona suma kontrolna przy wersji softu powoduje ubicie telefonu przekonałem się hard-way. Najzwyczajniej w świecie wgrałem i telefon nie wstał ;)

Ale po dead-usb postawiło się bez problemu :)



~Ziomal_Marcin:
2008-12-07, 16:24

A tak btw, to na jakiej zasadzie działają te sumy? Przeliczają konkretne bajty w sofcie czy jak?



~ndt:
2008-12-10, 21:21

Ziomal_Marcin wrote:A tak btw, to na jakiej zasadzie działają te sumy? Przeliczają konkretne bajty w sofcie czy jak?

w dct3/dct4 czyli tam gdzie ppm_version_header==0 suma kontrolna obliczana jest przez zwykłe zsumowanie wartosci DWORD (4B)
w nowszych wersjach (jaką np. mamy w 3110c) sadzę, że nie różni się to zbytnio (miejmy nadzięje) - być może wyglada to identycznie, ale nie miałem czasu się temu przyjrzeć ;]

[ Dodano: 2008-12-10, 22:02 ]
na szybko przedstawię zarys edycji tekstów w PPM na przykładzie rm237__07.01.ppm_b

potrzebne nam będą:

uruchamiamy PPModd i ustawiamy wartości:
Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content


następnie otwieramy plik rm237__07.01.ppm_b. Po sparsowaniu zaznaczamy gałąź /PPM/TEXT/PL00 i wybieramy z RMB opcję 'Export to XML...'. W moim przypadku zapisałem jako poli_org.xml.

Na tym etapie możemy w ulubionym edytorze XML zedytować napisy - wystarczy zmieniać wartości 'ASCII' (HEXCODED jak i UTF-16 zajmie się PPModd) i zapisujemy najlepiej ze zmieniona nazwą (w przypadku pomyłki zaoszczędzi to czasu na ponowne parsowanie PPM), np poli_mod.xml.

Otwieramy ponownie PPModd i przy domyślnych ustawieniach wczytujemy plik dummy.ppm
Następnie podświetlamy gałąź /PPM/TEXT i z RMB wybieramy 'Import from XML...' i zaznaczamy nasz zmodyfikowany plik (poli_mod.xml). Na szczęcie parsowanie tym razem powinno pójść dość szybko. Po zakończeniu klikamy 'Create PPM' i zapisujemy plik wynikowy - u mnie ppm_poli.tmp.

Kolejny etap - wyciągnięcie zmodyfikowanego chunka z utworzonego ppm. Zaznaczamy opcję
Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content

i wczytujemy ponownie utworzony plik ppm_poli.tmp. Zaznaczamy gałąź /PPM/TEXT/PL00 i z RMB wybieramy 'Export to Binary...'. Zapisujemy utworzony chunk i voila! - gotowe, mamy zmodyfikowany chunk z tekstami. Okej teraz powinienem opisać jak go wsadzić z powrotem do PPM ale myślę, że z tym poradzi sobie już każdy kto używał tych waszych patchy ;]

pozdrawiam,
ndt



~Kamilloi:
2008-12-10, 23:56

ndt wrote:dummy.ppm (w załączniku),


Albo ja nie widze tego załącznika albo jestem dziś tak latentny że nie załapałem jakiejś prostej kwestii
Gdzie on jest?



~logos2000:
2008-12-11, 05:34

Kamilloi, dump wyciagniety w ten sposob zamiescilem kilka postow wszesniej...



~ndt:
2008-12-11, 18:59

ekhm, rzeczywiscie nie zwróciłem uwagi, że załacznika nie ma ;]

załacznik dam w postaci tekstowej:
Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content


I'm be back ;]



~sekus:
2009-01-10, 17:43

siedzę już dobre dwie godziny i nadal nie mogę otworzyć tego pliku... wklejam ten tekst do notatnika, zapisuję jako dummy.ppm otwieram PPModd i wywala komunikat ze nie może załadować pliku... czy coś źle robię?



~Kamilloi:
2009-02-02, 20:00

Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content


to jest plik dummy powodzenia :D



~ndt:
2009-02-03, 19:52

blah ale to juz nie aktualne - plugin juz obsługuje 3110 i pokrewne
ImageImageImage

Kolekcja ➔ Apple iPhone 5s && BlackBerry Curve 9320 && Ericsson A2618s, A2628s && Götze & Jensen GFE36 && MaxCom MM432BB
&& HTC HD2 && Motorola RAZR V3, V2288 && Samsung Galaxy S && Siemens A52 && Sony Ericsson C902 && Sony Xperia E, Xperia Z3C
&& N♥kia 100, 1100, 1110, 1600, 1616, 3100, 3110c, 3210, 3310, 3410, 3510i, 5510, 5800XM, 6020, 6230i, 6300, 6303c, 6610i, 7260, 7360

&& N♥kia Lumia 730 Dual SIM, Lumia 800, E50, E51, E52, E7-00, N8-00, N900, N9-00, N95 8GB, N-Gage && OnePlus 5T && Tracer Ovo 1.2 :)
pawelooss Male
Pan i Władca!
Administrator

User avatar
 
Offline
 
Telefon: N♥kia E52 || One+ 5T || iPhone 5s
Soft: CFW 081.003 || Android 10 || iOS 12
Operator: Play
Age: 31
Location: Ruda Śląska

Joined: 27 Feb 2009
Online: 665d 14h 20m 23s
Posts: 12081Topics: 1215
Reputation point: 17483
    Windows Vista Firefox

Post by adam111 » 27 kwi 2009, o 00:00

BoTs RoX! :D
adam111 Mężczyzna
Oddajcie mi cześć!
50%

Avatar użytkownika
 
Online
 
Telefon: Nokia 3110c
Soft: v. 05.50
Operator: -----

Joined: 30 mar 2009
Online:
Posts:   •  Topics: 
    Ubuntu  Firefox

Post by pawelooss » 25 Jan 2010, o 02:17

~ndt
2009-01-25, 00:23

witam

na początek - jeśli mod tego działu uzna stosownym przenieść, zmodyfikować temat - sukasa mikasa

postanowiłem zamieścić lekko poprawioną wersję programów dzięki którym możemy edytować ppm w dość wygodny sposób.
Jedyna niedogodność wynika z tego że obecnie nie dysponuje wystarczająco stabilnym środowiskiem w którym mógłbym zrekompilować w pełni PPModd'a - do zbudowania PPM będziemy potrzebować dodatkowego skryptu xml_2_ppm.trx (dołączony w paczce).

Załączona wersja działa dość stabilnie - [s]niestety nie ma jeszcze w niej pełnego (praktycznie żadnego ;]) suportu do dumpowania/edycji grafik[/s] - wolałem się skupić nad eliminacją błędów niż rozwojem pluginu, co nie oznacza że odpowiednie funkcje nie są już zawarte ;] - obecnie mam parę wolnych godzin więc można się spodziewać nawet i jutro wersji z możliwością edycji animacji :)

W tym krótkim opisie (nie lubię się rozpisywać więc nawrzucałem screenshotów ;]) nakreślę edycję tekstów, usuwanie niepotrzebnych subchunków i takie tam - całą resztę robi się analogicznie.

Na początek pobieramy zmodyfikowaną wersję TriXa:


oraz poprawioną wersję TriX_PPModify.txp



Uruchamiamy PPModd.exe i wybieramy plik ppm który zamierzamy zedytować
Image

po wczytaniu pliku (jeśli opcja plugins.ppmmodify.text.text_as_unknown jest ustawiona na 1 może to troszkę potrwać) rozwijamy drzewo PPM i wywalamy np zbędne języki
Image

na tym etapie można pogrzebać w tekstach (jeśli wolimy zrobić to w ulubionym edytorze xml można pominąć) - zaznaczamy gałąź TEXT i klikamy na Edit content
Image

edytujemy i zapisujemy ;]
Image

kolejny etap - wyeksportowanie ppm do pliku xml - RMB na gałęzi PPM i wybieramy Export to XML... - ewentualnie pomijamy ten krok jeśli tworzymy slang
Image

czas na SLANG - wybieramy język z którego zamierzamy go utworzyć - zakładam że polski
Image

w ulubionym edytorze (ważne aby wspierał w pełni UTF-8 oraz koniec linii w formacie unixa - LF)zmieniamy ID języka oraz NAME - ID 0x47 brzmi całkiem rozsądnie jako że nie jest używane w FW
Image

RMB na gałęzi TEXT i importujemy SLANG.xml
Image

kolejno przesuwamy go przed ---end---
Image

eksportujemy ppm do xml
Image

PPModd już nie będzie potrzebny - ewentualnie do edycji innych chunków.


Uruchamiamy TriXa, wybieramy pliki ppm
Image

przechodzimy na zakładkę scripts i dodajemy skrypt xml_2_ppm.trx
Image

ostatecznie - odpalamy go
Image

gdy pojawi się dialog Enter xml input filename podajemy ścieżkę do zmodyfikowanego (domyślnie CWD to folder trixa - możemy podać ścieżkę relatywną ale dla pewności można podać pełną)
Image

chwila prawdy i... gotowe :]
Image

wszelkie uwagi mile widziane no i proszę raportować błędy ;]

pozdrawiam,
ndt



~pawelooss:
2009-01-25, 11:57

ndt wrote:Uruchamiamy PPModd.exe i wybieramy plik ppm który zamierzamy zedytować

Mała uwaga - jeśli katalog, w którym jest ten plik, zawiera w nazwie polskie znaki, to PPMod nie otworzy pliku.

ndt wrote:na tym etapie można pogrzebać w tekstach (jeśli wolimy zrobić to w ulubionym edytorze xml można pominąć) - zaznaczamy gałąź TEXT i klikamy na Edit content

Najlepsza są pozycje 1102 i 1109! ~lol



~ndt:
2009-01-25, 12:48

super że już ktoś testuje - pracowałem do 7 rano nad tym więc teraz dopiero wstałem :]

pawelooss wrote:Mała uwaga - jeśli katalog, w którym jest ten plik, zawiera w nazwie polskie znaki, to PPMod nie otworzy pliku

uwierz mi że nie wpadłbym na wstawianie polskich znaków do nazwy katalogu - nawet system mam w wersji anglojęzycznej ;]

[ Dodano: 2009-01-25, 12:55 ]
pawelooss wrote:Najlepsza są pozycje 1102 i 1109!

1102 - Połączenie Wi-Fi
1109 - Sieci Wi-Fi:
~???
myślałem że mówisz o tych pauzach na odtwarzaczu or so :)

[ Komentarz dodany przez: pawelooss: 2009-01-25, 14:06 ]
No bo na Nokii 3110c nie ma Wi-Fi. ;]



~pawelooss:
2009-01-25, 13:12

Flashowanie przebiegło poprawnie - Pauza też została zamieniona na "||"! ~cool

ImageImageImageImage
ImageImageImageImage




~ndt:
2009-01-25, 13:51

poprawiona wersja pluginu ppmodify do pobrania - link w pierwszym poście
usunięty pewien wyjątek przez który program mógł sie wysypać :]

@pawelooss - bez wulgaryzmów ;p



~logos2000:
2009-01-25, 15:07

ndt, super, gratuluje wytrwalosci! :)

mi wywala:

[ifile #0: C:/TriX_(2)/rm237__07.21.ppm_b ]
[Plugin] - PPModify - [STILL LOADED] - [OK]
[Plugin] - XML - [STILL LOADED] - [OK]
----------------------------------------------------

Reading...
Building...
[e] failed retrieving INFORMATION content (ppmodify_build_ppm:951)
could not create PPM...

Returncode: -1


----------------------------------------------------
[ofile #0: C:/TriX_(2)/rm237__07.21.ppm_b_out ]


zmodyfikowalem litery AĄBCĆ2 na ABC2ĄĆ oraz zmienialem Pauza na Spacje.
do tego usunalem wszystkie jezyki pocz COMM EN00 i PL00



~ndt:
2009-01-25, 15:54

kolejna poprawka ppmodify - ostatecznie wspiera animacje :]

[ Dodano: 2009-01-25, 15:55 ]
@all geeks - opcję plugins.ppmmodify.font.font_as_unknown zostawcie na razie w spokoju ;]

[ Dodano: 2009-01-25, 19:24 ]
@logos2000 - jako parametr podajesz pełną ścieżkę czy relatywną? jeśli tak to jak ona wyglada

pozatym
logos2000 wrote:(ppmodify_build_ppm:951)

w pierwszym linku jest nowsza wersja pluginu - teraz error powinno wywalać w linii 847

[ Dodano: 2009-01-25, 19:49 ]
pawelooss wrote:[ Komentarz dodany przez: pawelooss: 2009-01-25, 14:06 ]
No bo na Nokii 3110c nie ma Wi-Fi. ;]


tego typu stringi występują bardzo często - stringi zostały napisane wspólnie dla wiekszości sw z danej platformy



~logos2000:
2009-01-25, 19:50

ndt, po aktualicacji pliku

C:TriX_(2)pl00_mod.xml


[ Dodano: 2009-01-25, 19:50 ]
ndt, po aktualicacji pliku

[ifile #0: C:/TriX_(2)/rm237__07.21.ppm_b ]
[Plugin] - PPModify - [STILL LOADED] - [OK]
[Plugin] - XML - [STILL LOADED] - [OK]
----------------------------------------------------

Reading...
Building...
[e] failed retrieving INFORMATION content (ppmodify_build_ppm:847)
could not create PPM...

Returncode: -1


----------------------------------------------------
[ofile #0: C:/TriX_(2)/rm237__07.21.ppm_b_out ]




~ndt:
2009-01-25, 21:51

skrypt xml_2_ppm.trx jako parametru wymaga pliku xml zawierającego cały PPM wyeksportowany programem PPModd

[ Dodano: 2009-01-25, 22:10 ]
kolejne update - tym razem usunałem ostrzeżenie o pustym stringu - niepotrzebnie zaśmiecał loga



~pawelooss:
2009-01-27, 16:35

ndt, reklamacja... :p
Po wgraniu zmodyfikowanego oprogramowania, straciłem możliwość wpisywania spacji. ;)



~ndt:
2009-01-27, 20:26

heh rzeczywiście nie zauważyłem tego - błąd leży po stronie kodu który pisał g3gg0 - w miarę możliwości zajmę się tym ;]

[ Dodano: 2009-01-27, 22:08 ]
jest pewien sposób na tą spację - pod warunkiem że nie edytujemy tekstów w subchunku COMM ;]

uruchamiamy PPModd i ustawiamy opcję text_as_unknown na 1
następnie otwieramy oryginalny ppm i eksportujemy gałąź COMM z chunku TEXT do XML. Otwieramy teraz już zmodyfikowany ppm usuwamy z niego ww subchunk a następnie importujemy go i przesuwamy na samą górę (znaczy jako pierwszy subchunk w TEXT), i eksportujemy tak zmodyfikowany ppm do xml.

Kolejno - uruchomić TriXa ustawić ww opcję na 1 i przemielić ppm jeszcze raz tym razem z poprawionym xml i gotowe

pozdrawiam,
ndt



~pawelooss:
2009-02-12, 09:06

Utknąłem w martwym punkcie. Wyeksportowałem do XML plik z langiem PL00. W Notepadzie++ ładnie sobie poedytowałem potrzebne wpisy. Następnie załadowałem tak zedytowany XML do PPModa w gałęzi TEXT. W celu sprawdzenia, czy wszystko jest OK, kliknąłem na "Edit content". Okazało się, że slang załadował się tylko do pola 6202, kolejne są już puste. Nie ma on także zakończenia (----end----).

~???

Potrzebuję scalić ten mój lang ze spatchowanym graficznie PPM-em, pamiętając o problemie ze spacją. Jakieś pomysły?




EDIT:
Dobra, z tym błędem sobie poradziłem - krzaczyły tutaj nawiasy ostre w XML.

Niestety wgranie zmodowanych PPM-ów zbowodowało DEAD.


ndt, to dla Ciebie:

rm237__07.01_VistaMod.ppm_b
czysty mod graficzny
---
działa OK

____

PPM1.xml
"1 przebieg": slang z Notepad++ & nawiasy ostre z Edit content

rm237__07.01_VistaMod1.ppm_b
"1 przebieg": zTriXowany 1 XML
---
Telefon uruchomił się bez żadnego obrazka. Po przełączeniu się z Polski na Pawelooss, wyskoczyło "English selected".

____

PPM2.xml
"2 przebieg": text_unknown (próba przechytrzenia spacji)

rm237__07.01_VistaMod2.ppm_b
"2 przebieg": zTriXowany 2 XML
---
Po prostu DEAD.






EDIT2:

ndt, a może dlatego się wykrzaczyło, że heksy "LENGTHS" były takie same zarówno w PL langu i moim slangu? Ostatnio pracowałem na języku rumuńskim i było wszystko dobrze.

Co do grafik, to może miałem ustwaić opcję "animations_as_unknown" na "1"? Gdy się wykrzaczyło, to miałem ustawioną ją na "0", tzn. gałąź ANIM była rozwijalna.

To tylko propozycje, ale tyle na szybko udało mi się wymyślić.



~ndt:
2009-02-12, 21:37

obecnie jestem na etapie scalania moich poprawek z repozytorium g3gg0 - w najbliższym czasie poprawione wersje zarówno TriXa jak i PPModda będą dostępne na oficjalnej stronie projektu - http://www.g3gg0.de/wordpress/projects/trix więc proszę o odrobinę cierpliwości :]

[ Dodano: 2009-02-12, 21:39 ]
@pawelooss, nie dałem rady wczoraj się temu przyjrzeć a dopiero teraz wróciłem z wyjazdu. Zaraz zerknę do tego ;]



~maciekbronkz:
2009-03-03, 15:05

Można prosić o reup linków ~~ ?



~ndt:
2009-03-03, 15:44


ten temat jak i o skryptach pod NokiXa powinien już być dawno zamknięty - są one wynikiem tego że nie byłem wstanie wtedy poprawnie skompilować PPModda - teraz kiedy już potrafię wszystko wspomniane w tym poście można zrobić za pomocą samego PPModda :)



~pawelooss:
2009-03-03, 17:51

ndt wrote:jak i o skryptach pod NokiXa

A można już hurtowo wyciągać grafiki z odpowiednim rozszerzeniem (tak jak to robi dump_animations), podmieniać je oraz wstawiać z powrotem do PPM-a (jak insert_animations)? Jeśli tak, to zrobi się mały porządek w tematach. ;)



~Ziomal_Marcin:
2009-03-03, 21:27

pawelooss, można ;]



~ndt:
2009-03-04, 13:19

nie można ;]
tzn nie w formie jakiej się spodziewacie :]

dajcie mi parę minut kodowania (mam nadzieje)

[ Komentarz dodany przez: Ziomal_Marcin: 2009-03-04, 16:48 ]
Tfu, myślałem że wszystkie xD Pomyłka ;]
ImageImageImage

Kolekcja ➔ Apple iPhone 5s && BlackBerry Curve 9320 && Ericsson A2618s, A2628s && Götze & Jensen GFE36 && MaxCom MM432BB
&& HTC HD2 && Motorola RAZR V3, V2288 && Samsung Galaxy S && Siemens A52 && Sony Ericsson C902 && Sony Xperia E, Xperia Z3C
&& N♥kia 100, 1100, 1110, 1600, 1616, 3100, 3110c, 3210, 3310, 3410, 3510i, 5510, 5800XM, 6020, 6230i, 6300, 6303c, 6610i, 7260, 7360

&& N♥kia Lumia 730 Dual SIM, Lumia 800, E50, E51, E52, E7-00, N8-00, N900, N9-00, N95 8GB, N-Gage && OnePlus 5T && Tracer Ovo 1.2 :)
pawelooss Male
Pan i Władca!
Administrator

User avatar
 
Offline
 
Telefon: N♥kia E52 || One+ 5T || iPhone 5s
Soft: CFW 081.003 || Android 10 || iOS 12
Operator: Play
Age: 31
Location: Ruda Śląska

Joined: 27 Feb 2009
Online: 665d 14h 20m 23s
Posts: 12081Topics: 1215
Reputation point: 17483
    Windows Vista Firefox


Return to [S40] Warsztat

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests