Markę T-Mobile zna 75% Polaków. Jest się z czego cieszyć?

Najnowsze doniesienia z branży GSM, recenzje nowości aplikacji i gier.

Post by choinka176 » 24 Aug 2011, o 20:32

Image
Eksperci od rynku reklamowego w dość niepochlebnych słowach oceniali kampanię rebrandingową, którą przeprowadzono wprowadzając do Polski markę T-Mobile. Operator nie zaskoczył ani ciekawym przekazem, ani ofertami które mogły zrewolucjonizować rynek. By pokazać, że przekaz marketingowy trafił w gusta odbiorców, sieć zleciła badanie firmie Millward Brown SMG/KRC. Czy kampania okazała się sukcesem?
W sierpniowym badaniu Millward Brown SMG/KRC na zlecenie T-Mobile pytano ankietowanych o najprostszą rzecz – rozpoznawalność marki T-Mobile po okresie intensywnych działań marketingowych.
Dla przypomnienia warto dodać, że na początku czerwca sieć wystartowała z mocną kampanią w której udział wziął znany aktor Jan Nowicki. Wielu ekspertów uważało, że wizerunek aktora nie pasuje zbyt dobrze do wizerunku dynamicznego T-Mobile. Sieć promowała się pod hasłem: „Chwile, które łączą”.
Po zwróceniu uwagi na obecność nowej marki w Polsce operator rozpoczął działania promujące konkretne oferty oraz wsuedł w sponsoring piłkarskiej Ekstraklasy. Pominąć można szczegóły takie jak wprowadzenie technologii HD Voice, ponieważ tego typu działania nie docierają zbyt dobrze do zwykłych użytkowników, którzy swoich komórek używają jedynie do połączeń głosowych i wysyłania wiadomości SMS-owych. Czy marketing się sprawdził?
Według T-Mobile – tak. Spontaniczna znajomość marki T-Mobile w okresie od maja do lipca wzrosła z poziomu 3 do 43%. Wspomagana znajomość marki wzrosła w tym samym czasie z 31 do 75%. W informacji prasowej operator chwali się, że ankietowani „coraz częściej” wskazywali, że T-Mobile jest marką kojarzoną z nowoczesnością. Niestety, dane procentowe o tej grupie nie zostały szczegółowo przedstawione.
Rozpoznawalność T-Mobile wzrasta, ale czy jest się czym chwalić? Chyba nie. Sieć T-Mobile jest jednym z największych operatorów telefonii komórkowej na świecie. Praktycznie każdy słyszał chyba o jej oddziałach w Stanach Zjednoczonych czy Wielkiej Brytanii. Marka T-Mobile nie jest więc dla Polaków zbyt wielką nowością (a już nie dla tych, którzy śledzą rynek komórkowy lub korzystają z roamingu za granicami naszego kraju). Dodatkowo, o rebrandingu Ery i przejęciu PTC przez T-Mobile mówiło się już od dawna.
Operator tylko teoretycznie startował u nas od zera, a do tej pory osiągnął spontaniczną znajomość marki na poziomie 43%. Myślicie, że w ciągu najbliższych miesięcy sieć może spodziewać się znaczących wzrostów rozpoznawalności?


źródło: komorkomania.pl
MOJE TELEFONY: NOKIA 6020-->SAMSUNG E250-->NOKIA 5200 XM-->NOKIA6300-->SE K550I-->NOKIA 6500slide-->SE W890i-->
NOKIA E52-->SE XPERIA X8

Image
Image
Jeśli pomogłem naciśnij Image

choinka176 otrzymał za ten post 10 punkty reputacji od 1 użytkowników:
+pawelooss.
choinka176 Male
NH
Sponsor
 
Offline
 
Telefon: SE Xperia X8
Soft: 2.1
Operator: T-Mobile

Joined: 5 Nov 2010
Online: 22d 11h 16m
Posts: 346Topics: 70
Reputation point: 360
    Windows XP Firefox

Post by adam111 » 27 kwi 2009, o 00:00

BoTs RoX! :D
adam111 Mężczyzna
Oddajcie mi cześć!
50%

Avatar użytkownika
 
Online
 
Telefon: Nokia 3110c
Soft: v. 05.50
Operator: -----

Joined: 30 mar 2009
Online:
Posts:   •  Topics: 
    Ubuntu  Firefox

Return to Nowości & Ciekawostki

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests