Nvidia poinformowała dziś o zapewnieniu wsparcia konsoli Sony PlayStation 4, za pośrednictwem popularnych rozwiązań, pakietów programistycznych (SDK), takich jak Nvidia PhysX oraz Nvidia APEX.
Twórcy gier stosują technologie PhysX i APEX do detekcji zderzeń oraz symulacji postaci, ubrań, płynów, cząstek i innych elementów w różnego rodzaju urządzeniach, od przenośnych, poprzez konsole stacjonarne, aż po komputery osobiste.
Technika Nvidia PhysX jest popularnym silnikiem fizyki wykorzystywanym do projektowania realistycznych efektów, realizowanych w czasie rzeczywistym, w grach komputerowych. Środowisko programistyczne PhysX oddaje twórcom pełną kontrolę nad ostatecznym wyglądem ich gier.
Z pomocą programistom chcącym pójść o parę kroków dalej przychodzi Nvidia APEX, a więc rozwiązanie, które pozwala artystom na tworzenie skomplikowanych środowisk fizycznych. Mogą oni zwiększyć ilość i jakość obiektów mogących ulec zniszczeniu, zaprojektować mgłę i inne efekty cząsteczkowe będące integralną częścią rozgrywki oraz stworzyć realistycznie wyglądającą odzież reagującą na ruchy postaci, a to wszystko w celu osiągnięcia większego realizmu w swoich grach.
"Profesjonalna technika odpowiedzialna za fizykę jest niezbędna dla zapewnienia lepszych wrażeń w grach, a wsparcie dla wielu platform jest kluczowe dla programistów", powiedział Mike Skolones, menedżer produktu odpowiedzialny za technologię PhysX w firmie Nvidia. "Dzięki wsparciu technologii PhysX i APEX dla PlayStation 4, klienci mogą oczekiwać lepszych gier." - dodaje.
Nvidia PhysX oraz APEX zostały zaprojektowane tak, by mogły współpracować z różnymi architekturami procesorów. Mogą być też oczywiście sprzętowo akcelerowane przez GPU w kartach graficznych obsługujących architekturę CUDA.
PcLab
|