Sieć Plus (Polkomtel) ma spore problemy ze stabilnym działaniem swoich systemów teleinformatycznych. Z informacji przekazanych nam przez czytelników wynika, że obecnie "zagubiono" numery PESEL, co w praktyce uniemożliwia przeniesienie numerów między sieciami w jeden dzień - wynika z ustaleń portalu PasjaGSM.pl
Numery PESEL zniknęły z zarejestrowanych kont pre-paid (np. Simplus) przy migracji numerów między platformami obsługujących je - tyle nieoficjalnie. Ciekawostką jest to, że JEDYNYMI UTRACONYMI DANYMI SĄ NUMERY PESEL. Podczas procesu przenoszenia numerów między sieciami są to dane krytyczne, bez których nie uda się szybko zrealizować wniosku.
Plus odmawia przenoszenia numerów, w których użytkownicy "nie mają" PESEL. Muszą oni udać się do punktu sprzedaży operatora i zaktualizować swoje dane osobowe, co i tak nie oznacza automatycznego zapisania tego numeru w systemie. Dlaczego? Wczoraj podczas naszej wizyty w salonie firmowym udało się po drugiej próbie.
Skandaliczne jest jednak to, że Polkomtel S.A. nie zabezpieczył swoich systemów teleinformatycznych w należyty sposób, tak aby podczas migracji systemów nie "gubił" krytycznych danych. Konsumenci mogą w tej sprawie powiadomić Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych oraz Urząd Komunikacji Elektronicznej.
Co na to operator? Być może dziś otrzymamy oficjalne stanowisko, w którym wyjaśni przyczyny problemów.
Źródło: PasjaGSM.pl