W oficjalnie opublikowanej dzisiaj przez spółkę Info-TV-FM hurtowej ofercie świadczenia audiowizualnych usług medialnych można znaleźć parę ciekawych informacji.
![Image](http://s.blomedia.pl/komorkomania.pl/20966/nokia-tv.jpg)
Lista dostępnych w ofercie kanałów
Choć oczywiście spółka zaznacza, że lista może być modyfikowana, aktualnie w decyzji rezerwacyjnej uwzględnione są następujące programy:
* TVS, Łużyce, PULS, ESKA TV, Telewizja WTK, iTV, Tele5, Edusat BIS, Telewizja TVT, Kino Polska, TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, TVN CNBC, TV Biznes, MiniMini, ZigZap,
* TOK FM Pierwsze Radio Informacyjne, 103,7 Roxy FM, Radio 100,1 FM Złote Przeboje, Radio OKO, Radio RAM, RMF MAXXX Kraków, RMF Classic, RMF FM, Białoruskie Radio Racja, Radio Mazury, Radio ZET, Antyradio, Chilli Zet, Planeta FM
Miasta, w których świadczona ma być usługa telewizji DVB-H
Nie podano niestety dokładnej kolejności uruchamiania usługi telewizji mobilnej w kolejnych miastach, sporą wskazówkę jednak znajdziemy we wspomnianej ofercie hurtowej świadczenia usług medialnych.
Zgodnie z zawartym w niej harmonogramem rozwoju sieci DVB-H, spółka zamierza osiągnąć pokrycie 60% populacji kolejnych miast w następujących terminach:
* do listopada 2009: Warszawa;
* do grudnia 2009: Lublin, Płock, Zielona Góra, Koszalin, Elbląg, Wałbrzych, Włocławek, Kalisz, Słupsk;
* do marca 2010: Łódź, Gdańsk, Kraków, Poznań, Gorzów Wlkp.;
* do kwietnia 2010: Katowice, Chorzów, Wrocław;
* do czerwca 2010: Częstochowa, Kielce, Radom, Bielsko Biała, Legnica;
* do lipca 2010: Białystok, Olsztyn;
* do sierpnia 2010: Szczecin, Bydgoszcz, Toruń, Rzeszów, Tarnów, Opole.
Na tej podstawie można mniej więcej prognozować, kiedy będzie dostęp w poszczególnych miastach.
W przyszłości operator zamierza poszerzyć ofertę programową o Polsat, Polsat Sport, Polsat Play, Eurosport, MTV Polska – i zapewne wiele innych stacji.
[ Dodano: 2009-10-01, 18:46 ]
Polska jest siódmym krajem w Europie, w którym ruszyła mobilna telewizja DVB-H. W Warszawie usługa telewizji mobilnej już działa. Spółka INFO-TV-FM, która wygrała przetarg na zagospodarowanie wolnych częstotliwości DVB-H, ogłoszony przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, jest już gotowa do hurtowego oferowania nowej usługi. W jej ofercie znajduje się kilkanaście zróżnicowanych programów radiowych i telewizyjnych.
Spółka INFO-TV-FM, zgodnie z wymogami Urzędu Komunikacji Elektronicznej, uruchomiła w terminie usługę mobilnej telewizji DVB-H. W trzech strategicznych punktach stolicy ustawione zostały nadajniki, które umożliwiają korzystanie z usługi w Warszawie. INFO-TV-FM zakończyła też przygotowywanie oferty hurtowej świadczenia usług mobilnej telewizji w technologii DVB-H. W najbliższych tygodniach rozpocznie się program pilotażowy usługi, który ma na celu poznanie oczekiwań użytkowników i przygotowanie ostatecznej oferty.
Telewizja mobilna to rozwiązanie, które umożliwia zindywidualizowany dostęp do multimediów. Pozwala na oglądanie telewizji w dowolnym czasie i miejscu. Posiada także cały szereg dodatkowych funkcji, takich jak: elektroniczny przewodnik po programach (EPG), linki do stron związanych z programem czy podgląd scen i fragmentów filmów – powiedział Albert Kuźmicz, prezes Magna Polonia – funduszu, który jest udziałowcem Spółki.
Szacuje się, że w 2012 roku z telewizji mobilnej na świecie będzie korzystać 327 milionów użytkowników, a przychody związane z broadcastową telewizją mobilną przekroczą 10 miliardów dolarów.
Harmonogram rozwoju sieci przewiduje, iż do końca 2009 roku telewizja mobilna będzie dostępna w 10 miastach na terenie Polski: Warszawie, Lublinie, Płocku, Zielonej Górze, Koszalinie, Elblągu, Wałbrzychu, Włocławku, Kaliszu i Słupsku. Natomiast w 2010 roku obejmie swoim zasięgiem także Katowice, Łódź, Gdańsk, Kraków, Chorzów, Wrocław, Poznań, Szczecin, Bydgoszcz oraz pozostałe miasta, w których Spółka posiada częstotliwości.
Z analiz rynku przeprowadzonych przez INFO-TV-FM przy wsparciu PricewaterhouseCoopers Polska wynika, że polski rynek telewizji mobilnej ma bardzo duży potencjał, zwłaszcza że w 2012 roku czekają nas Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, a tego typu imprezy sportowe generują ogromne zainteresowanie usługą telewizji mobilnej wśród użytkowników – powiedział Jerzy Cegliński, członek zarządu INFO–TV-FM.
Oferta programowa przygotowana przez INFO-TV-FM jest wypadkową wymogów decyzji rezerwacyjnej, sytuacji na polskim rynku nadawców, oczekiwań operatorów detalicznych oraz analizy rynku.
Do współpracy z nami przystąpiła większość najważniejszych polskich nadawców. Dzięki temu mogliśmy stworzyć ciekawą i przekrojową ofertę, która jest odpowiedzią na różnorodne gusta odbiorców – powiedział Albert Kuźmicz, prezes Magna Polonia.
W skład multipleksu wchodzi obecnie 12 programów telewizyjnych: TVN, TVN24, MiniMini, ZigZap, TVP, PULS, TVSilesia, ESKA TV, iTV, Tele5, Edusat BIS, Kino Polska oraz 8 programów radiowych: TOK FM, Roxy FM, Radio Złote Przeboje, Radio OKO, Radio RAM, RMF MAXXX Kraków, RMF FM i Radio Zet.
W przyszłości INFO-TV-FM zamierza rozszerzyć swoją ofertę programową o nowe programy, tj: Polsat, Polsat Sport, Polsat Play, Eurosport, MTV Polska. Ponadto w ofercie mają znaleźć się inne treści oraz aplikacje – mobizody, USG (User Generated Content), a także konkursy i głosowania.