Czasami zdarza się, że znajdujemy gdzieś (w Internecie) fajną tapetę, no tylko że jest ona w innej rozdzielczości niż ekran naszego telefonu. Sposobów na dostosowanie rozmiarów tapet jest kilka i chciałbym je tutaj omówić.
Zbyt mała rozdzielczość
Najoczywistszym sposobem na tapety o zbyt małej rozdzielczości jest ich rozciągnięcie do żądanych rozmiarów, powoduje ono jednak utratę jakości - w przypadku dużej różnicy jest to całkowita deformacja, ale jeśli różnica jest mała (np. z 176×208 na 176×220) efekt nie jest taki straszny i warto spróbować. Istnieje jednak dużo lepsza metoda dla tapet z różnymi wzorami (w kratkę, w paski itp.), polega ona na ułożeniu klonów tapety niczym płytek na większej powierzchni - nie tracimy wtedy w ogóle nic na jakości. Alternatywą jest dodanie jakiejś ramki - o ile różnica rozdzielczości jest wystarczająco mała.
Zbyt duża rozdzielczość
Tutaj jest trochę łatwiej. Po pierwsze ściśnięcie grafiki, które, w przeciwieństwie do rozciągania niekoniecznie oznacza spadek jakości tapety. Ciągle mogą występować problemy z proporcjami, ale unikniemy ich w przypadku przeskalowywania tapety np. z 480×640 na 240×320 bo tutaj proporcje są te same. Innym podejściem jest wycięcie interesującego fragmentu, który może być w rozdzielczości kompatybilnej z naszym telefonem, albo po prostu w tych samych proporcjach do późniejszego ściśnięcia.
Przeskalowywanie natywne w telefonie
Opcje ściśnięcia oraz przycięcia są wbudowane w oprogramowanie S40v6 i są dostępne podczas ustawiania tapety. O ile ściśnięcie działa zgodnie z oczekiwaniami, o tyle przycięcie zawsze wycina środkowy fragment obrazka bez możliwości wybrania innego miejsca.
Tapety animowane (GIF)
W przypadku tapet animowanych dostosowywanie rozdzielczości jest trudniejsze, gdyż musimy użyć programu typu Microsoft GIF Animator do wyciągnięcia wszystkich klatek i użycia wybranego sposobu przeskalowania dla każdej z nich z osobna, a następnie włożenia ich z powrotem w tej samej kolejności. Można też zrezygnować z animacji zachowując tylko pierwszą (albo ostatnią, czy jakąkolwiek inną) klatkę.
Inne formaty
Animacje mogą być ewentualnie zapisane w innych, mniej znanych formatach.
SWF - edycja za pomocą JPEXS Free Flash Decompiler, jednak dużo trudniejsza niż w przypadku GIF'ów
NFL - wbudowane animacje, patrz post nemo333
SVG - ten format grafiki wektorowej posiada funkcję animacji i jest obsługiwany przez telefony Nokia S40, należy użyć dowolnego programu do ich edycji, upewniając się, czy nie usuwa on informacji o elementach animowanych