Programowanie w grze Minecraft Classic

Dyskusje o językach programowania, przykładowe programy.

Post by Manna5 » 13 Jan 2022, o 18:04

Rozgrywke w grze Minecraft Classic (adres internetowy: https://classic.minecraft.net) mozna automatyzowac, pod warunkiem, ze zna sie jezyk programowania JavaScript. Pozwala to przede wszystkim na tworzenie interesujacyh minigier. Dostep do swiata gry - mozliwosc tworzenia i niszczenia budowli - udostepnia obiekt o nazwie "chunk.noa" (oczywiscie bez cudzyslowow) i jego liczne wlasciwosci i metody, ktorych mozna uzywac w konsoli przegladarki. Najwazniejsze opisze ponizej, mozna odkryc wiecej korzystajac z funckji IntelliSense w konsoli Firefoxa.

Metody chunk.noa:
.getBlock (wspX, wspY, wspZ)
Zwraca identyfikator bloku na podanych wspolrzednych
.setBlock (id, wspX, wspY, wspZ)
Zmienia blok na podanych wspolrzednych na blok o podanym identyfikatorze
.addBlock
Chyba alternatywny setBlock, nie testowane
.getPlayerPosition ()
Zwraca trzyelemetowa tablice wspolrzednych gracza [wspX, wspY, wspZ]


Wlasciwosci chunk.noa:
.targetedBlock
Informacje o wskazywanym bloku: wspolrzedne, identyfikator
.settings
Obiekt przechowujacy wszystkie opcje ustawialne w menu
.registry
Obiekt przechowujacy rozne ukryte ustawienia
.physics
Obiekt przechowujacy parametry fizyki gry
.worldHeight
Wysykosc swiata

Przydaje sie tez znajamosc identyfikatorow roznych blokow, ponizej jest calkowice kompletna lista, inne powoduja blad.
Uwaga: zmiany wprowadzone do swiata metoda setBlock nie sa trwale - znikaja po ponownym uruchomieniu Minecrafta, bloki postawione ta metoda sa takze pozbawione swoich cech, np. piasek i zwir nie spadaja, ciecze nie rozlewaja sie.

Identyfikatory blokow:
0) powietrze
1) trawa
2) kamien
3) ziemia
4) deski
5) czerwony kwiat
6) zolty kwiat
7) woda
8) sadzonka
9) bruk
10) bedrock
11) piasek
12) zwir
13) drewno
14) liscie
15) muchomor
16) borowik
17) lawa
18) ruda zlota
19) ruda zelaza
20) ruda wegla
21) zloto
22) gabka
23) szklo
24..39) welna
40) inne powietrze
41) inna woda

Welna w roznych kolorach ma kolejne identyfikatory w tej kolejnosci, w jakiej kolory welny wystepuja w oknie wyboru bloku. Nie sprawdzilem, jak zachowuja sie te metody w trybie dla wielu graczy.
Manna5 Male
Sponsor

User avatar
 
Offline
 
Telefon: Nokia 6500 Slide, 3110 Classic, E65
Soft: S40v6, S40v5
Operator: Orange
Location: Kraków

Joined: 5 Jun 2019
Online: 7d 20h 12m 1s
Posts: 334Topics: 140
Reputation point: 233
    Windows 7 Firefox

Post by adam111 » 27 kwi 2009, o 00:00

BoTs RoX! :D
adam111 Mężczyzna
Oddajcie mi cześć!
50%

Avatar użytkownika
 
Online
 
Telefon: Nokia 3110c
Soft: v. 05.50
Operator: -----

Joined: 30 mar 2009
Online:
Posts:   •  Topics: 
    Ubuntu  Firefox

Post by GarfieldWithNokia » 13 Jan 2022, o 18:21

a jakaś automatyzacja tworzenia światów?
GarfieldNotFound
Da ktoś Image?
Miau?

GarfieldWithNokia Male
Miauuuuu
Patcher

User avatar
 
Offline
 
Telefon: C5-00.2 | E6-00 | X7-00 | N8-00 | N900
Operator: Virgin Mobile
Age: 17
Location: Gdzieś w interncie

Joined: 11 Aug 2021
Online: 6d 19h 10m 19s
Posts: 357Topics: 38
Reputation point: 188
    Symbian Opera

Post by nywi3 » 14 Jan 2022, o 23:22

Nie wiedziałem że ten Minecraft ma tyle bloków.
• Nokia 7230 • LG H320 • Nokia 6 • Huawei Y5 2018 • > Vivo Y11s < • :)
nywi3 Male
40%

User avatar
 
Offline
 
Telefon: Vivo Y11s V2028
Soft: Android 13
Operator: Play
Age: 14
Location: Trzebinia

Joined: 10 Mar 2021
Online: 6d 19h 21m 10s
Posts: 114Topics: 9
Reputation point: 100
    Windows 10 Firefox

Post by Manna5 » 16 Jan 2022, o 17:26

Dokładnie tyle. Wyższe identyfikatory powodują błąd.
Manna5 Male
Sponsor

User avatar
 
Offline
 
Telefon: Nokia 6500 Slide, 3110 Classic, E65
Soft: S40v6, S40v5
Operator: Orange
Location: Kraków

Joined: 5 Jun 2019
Online: 7d 20h 12m 1s
Posts: 334Topics: 140
Reputation point: 233
    Windows XP Chrome


Return to Programowanie

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests