
W ubiegłym roku Koreańczycy potroili sprzedaż smartfonów w Państwie Środka.
Samsung dominuje nie tylko na świecie, ale znacząco zwiększył w ubiegłym roku sprzedaż smartfonów na największym na rynku tego typu urządzeń - w Chinach.
Jak wynika z danych Strategy Analytics, Koreańczycy w 2012 roku sprzedali tam 30,06 milionów smartfonów, co daje prawie trzykrotny wzrost w porównaniu z 10,9 mln w 2011 roku. Samsung posiada obecnie 17,7 procent tamtejszego rynku.
Drugie miejsce należy do Lenovo, który ma udział na poziomie 13,2 proc. (wzrost z 4 proc. w 2011 roku). Trzecie miejsce - do Apple, który ma 11-procentowy udział. Na czwartym znalazł się Huawei (9,9 proc.), a na piątym - Coolpad (9,7 proc.).

Skoro ktoś zyskuje, ktoś także musi tracić. Co nie jest dużym zaskoczeniem, padło na znajdującą się na ciągłym zakręcie Nokię, która jest obecnie siódmym producentem smartfonów w Chinach.
Samsung nie może spocząć na laurach. Musi brać pod uwagę takich konkurentów jak Xiaomi, którego smartfony charakteryzuje ładny design i dobry stosunek ceny do specyfikacji. Producent zamierza sprzedać w tym roku 15 mln smartfonów w Chinach. Drugim poważnym konkurentem jest Lenovo, który ma aspirację pokonać Samsunga na rynku chińskim.
źródło: komputerswiat.pl