Page 1 of 3

Edycja dźwięków za pomocą programu PPModd.

PostPosted: 19 Aug 2009, o 18:00
by pawelooss
Chciałbym przedstawić krótki prototypowy opis zmiany dźwięków za pomocą programu PPModd.

Aktualna wersja programu w temacie PPModd - public release.



Uruchom program PPModd.exe i wybierz plik PPM, który zamierzasz zedytować.

Image


Po wczytaniu pliku, rozwiń drzewo PPM i przejdź do TONE. Zobaczysz listę dźwięków, rozwiń ją.

Image


Następnie kliknij prawym przyciskiem na dźwięk, który chcesz (np. na Nokia tune) i wybierz polecenie Import from Binary.... Twój nowy dźwięk automatycznie podmieni stary.



Jeżeli dźwięk zostanie poprawnie wprowadzony, możesz podmienić inne dźwięki w analogiczny sposób. Po zakończonej pracy zapisz swój PPM, klikając na Create PPM, a następnie wgraj do telefonu.


Pozdrawiam i życzę udanych modów! :]
Pawelooss

Re: Edycja dźwięków za pomocą programu PPModd.

PostPosted: 25 Aug 2009, o 10:01
by ndt
ale to chyba nie działa na RIFF based MIDI?

no i najważniejsze - to w ogóle działa? AFAIR tone subchunk w dct4+/bb5 ma się mniej więcej tak:
struct tone_hdr
Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content

zmieniając tylko tone a pozostawiając stara tone length dzwonek się nie sypie or smthg?

[ Dodano: 2009-08-25, 10:02 ]
pobrałem sobie specyfikację RIFF i na pewno to nie działa ;]

[ Dodano: 2009-08-25, 10:04 ]
btw, tu widzę tą samą sytuację jak z animacjami - format subchunku tone (_SMS, etc) ma strukturę jak podałem powyżej, zmieniając zawartość pola tone nie ingerujecie w strukturę całego subchunku więc teoretycznie jest możliwość podmiany dźwięku na MIDI mimo że oryginalnie midi on nie był (np dźwięki klawiszy etc)

Re: Edycja dźwięków za pomocą programu PPModd.

PostPosted: 25 Aug 2009, o 10:20
by pawelooss
ndt, tylko parę plików z całego chunku to MIDI - sprawdzałem, i tylko do nich odnosi się ta instrukcja.

Mógłbyś powiedzieć, w jakim formacie jest ta reszta dźwięków, np. klawiszy lub dyktafonu?

Re: Edycja dźwięków za pomocą programu PPModd.

PostPosted: 25 Aug 2009, o 10:43
by ndt
jak narazie spotkałem się z MIDI, jakiś jeden nieznany (np Nokia tune z 3110c, 012A) no i standardowe RE

_KEY (generalnie wszystkie małe) to są RE - na necie jest pełno narzędzi do konwersji RTTTL > RE etc. Te nieznane są zwykle dość duże

w niektórym fw jest jeszcze chunk MDLS a w nim RIFF DLS/SMF

[ Dodano: 2009-08-25, 10:43 ]
ale jak wspominałem nic nie stori na przeszkodzie a by ta metodą podmienić KAŻDY subchunk tone na dowolny midi

Re: Edycja dźwięków za pomocą programu PPModd.

PostPosted: 25 Aug 2009, o 10:50
by maciek
ndt wrote:jakiś jeden nieznany (np Nokia tune z 3110c, 012A)


Z tego co pamiętam to był AAC .

Re: Edycja dźwięków za pomocą programu PPModd.

PostPosted: 25 Aug 2009, o 10:54
by pawelooss
ndt, czy uda Ci się w wolnej chwili zmodyfikować PPModda, by odczytywał nagłówki i umożliwiał łatwą podmianę "Export to binary...", jak w przypadku VFNT? Będziemy wdzięczni. :)

Re: Edycja dźwięków za pomocą programu PPModd.

PostPosted: 25 Aug 2009, o 11:27
by ndt
@maciekbronkz, a rzeczywiście, dzięki za przypomnienie (sprawdziłem, i tak jest w rzeczywistości)

ok doszły jeszcze wav....

@pawelooss, teoretycznie jest to proste do zrobienia (VFN zajęło w sumie 2-3h), jednak martwi mnie ten pierwszy bajt - jakie on ma znaczenie. Zanim cokolwiek napiszę muszę zebrać najwięcej informacji jak się da (coś w stylu id - typ dzwonka)

Re: Edycja dźwięków za pomocą programu PPModd.

PostPosted: 25 Aug 2009, o 11:38
by pawelooss
Powiedz, jak Ci pomóc, a spróbujemy coś wymodzić. ;)

Re: Edycja dźwięków za pomocą programu PPModd.

PostPosted: 25 Aug 2009, o 14:39
by ndt
no w sumie znajdzie się coś takiego - jak bezboleśnie odróżnić AAC od RE? ok, patrząc bezpośrednio potrafię je rozróżnić ale jak to zaimplementować możliwie najprościej w programie - nie mam zamiaru pisać ni dekodera aac ni re)

[ Dodano: 2009-08-26, 23:47 ]
@pawelooss, tut do poprawy - Nowa wersja PPModd wspiera już chunk TONE :)

Re: Edycja dźwięków za pomocą programu PPModd.

PostPosted: 26 Aug 2009, o 23:53
by pawelooss
ndt wrote:@pawelooss, tut do poprawy - Nowa wersja PPModd wspiera już chunk TONE :)

Tym razem Ty mnie ubiegłeś, choć od razu od opublikowania nowego PPModda zacząłem go poprawiać. :P

Re: Edycja dźwięków za pomocą programu PPModd.

PostPosted: 26 Aug 2009, o 23:58
by ndt
dorzuć ładny screen :)
http://img2.pict.com/31/18/1f/1524524/0/c1.jpg

PS. poprzedni też z mojego kompa ;>

Re: Edycja dźwięków za pomocą programu PPModd.

PostPosted: 27 Aug 2009, o 00:01
by pawelooss
OK, dzięki. :)

Poradnik pisany na sucho, ale chyba nie ma błędów. :P

[ Dodano: 2009-09-04, 23:50 ]
OK, mówisz że są narzędzia do konwersji do formatu RE. Ale jeśli możesz, powiedz proszę, czy jest jakiś "odtwarzacz" lub choć konwerter, dzięki któremu moglibyśmy tych dźwięków posłuchać? :P

Re: Edycja dźwięków za pomocą programu PPModd.

PostPosted: 5 Sep 2009, o 07:24
by ndt
szukaj w narzedziach do edycji ppm w dct3, było to dawno temu ale szukaj czegos typu PPMEdit / FLS Edit, no i format re zmienił się pomiędzy dct3/bb5

Re: Edycja dźwięków za pomocą programu PPModd.

PostPosted: 5 Sep 2009, o 10:29
by pawelooss
ndt wrote:no i format re zmienił się pomiędzy dct3/bb5

Skoro tak mówisz, to chyba nie ma sensu bawić się w narzędzia do DCT-3. :P

Ja nie potrzebuję odsłuchiwać tych plików, ale jak ktoś by chciał to już ma wskazówkę.


ndt wrote:w niektórym fw jest jeszcze chunk MDLS a w nim RIFF DLS/SMF

Ciekawe, co tam zaś ukryli. Jakby w TONE było im za mało. :D

Re: Edycja dźwięków za pomocą programu PPModd.

PostPosted: 5 Sep 2009, o 13:33
by ndt
DLS to nic innego jak DownLoadable Sounds