Page 1 of 1

Programowanie w grze Minecraft Classic

PostPosted: 13 Jan 2022, o 18:04
by Manna5
Rozgrywke w grze Minecraft Classic (adres internetowy: https://classic.minecraft.net) mozna automatyzowac, pod warunkiem, ze zna sie jezyk programowania JavaScript. Pozwala to przede wszystkim na tworzenie interesujacyh minigier. Dostep do swiata gry - mozliwosc tworzenia i niszczenia budowli - udostepnia obiekt o nazwie "chunk.noa" (oczywiscie bez cudzyslowow) i jego liczne wlasciwosci i metody, ktorych mozna uzywac w konsoli przegladarki. Najwazniejsze opisze ponizej, mozna odkryc wiecej korzystajac z funckji IntelliSense w konsoli Firefoxa.

Metody chunk.noa:
.getBlock (wspX, wspY, wspZ)
Zwraca identyfikator bloku na podanych wspolrzednych
.setBlock (id, wspX, wspY, wspZ)
Zmienia blok na podanych wspolrzednych na blok o podanym identyfikatorze
.addBlock
Chyba alternatywny setBlock, nie testowane
.getPlayerPosition ()
Zwraca trzyelemetowa tablice wspolrzednych gracza [wspX, wspY, wspZ]


Wlasciwosci chunk.noa:
.targetedBlock
Informacje o wskazywanym bloku: wspolrzedne, identyfikator
.settings
Obiekt przechowujacy wszystkie opcje ustawialne w menu
.registry
Obiekt przechowujacy rozne ukryte ustawienia
.physics
Obiekt przechowujacy parametry fizyki gry
.worldHeight
Wysykosc swiata

Przydaje sie tez znajamosc identyfikatorow roznych blokow, ponizej jest calkowice kompletna lista, inne powoduja blad.
Uwaga: zmiany wprowadzone do swiata metoda setBlock nie sa trwale - znikaja po ponownym uruchomieniu Minecrafta, bloki postawione ta metoda sa takze pozbawione swoich cech, np. piasek i zwir nie spadaja, ciecze nie rozlewaja sie.

Identyfikatory blokow:
0) powietrze
1) trawa
2) kamien
3) ziemia
4) deski
5) czerwony kwiat
6) zolty kwiat
7) woda
8) sadzonka
9) bruk
10) bedrock
11) piasek
12) zwir
13) drewno
14) liscie
15) muchomor
16) borowik
17) lawa
18) ruda zlota
19) ruda zelaza
20) ruda wegla
21) zloto
22) gabka
23) szklo
24..39) welna
40) inne powietrze
41) inna woda

Welna w roznych kolorach ma kolejne identyfikatory w tej kolejnosci, w jakiej kolory welny wystepuja w oknie wyboru bloku. Nie sprawdzilem, jak zachowuja sie te metody w trybie dla wielu graczy.

Re: Programowanie w grze Minecraft Classic

PostPosted: 13 Jan 2022, o 18:21
by GarfieldWithNokia
a jakaś automatyzacja tworzenia światów?

Re: Programowanie w grze Minecraft Classic

PostPosted: 14 Jan 2022, o 23:22
by nywi3
Nie wiedziałem że ten Minecraft ma tyle bloków.

Re: Programowanie w grze Minecraft Classic

PostPosted: 16 Jan 2022, o 17:26
by Manna5
Dokładnie tyle. Wyższe identyfikatory powodują błąd.