Page 1 of 1

Jest źle, a będzie jeszcze gorzej?

PostPosted: 20 Sep 2009, o 17:13
by Pein
Image

Nadszedł właśnie czas na podsumowania i wyniki. Firma IDC, specjalizująca się w badaniach rynków technologicznych, opublikowała właśnie wyniki dotyczące europejskiego rynku komórkowego. Według badania analizy IDC, drugi kwartał bieżącego roku zakończył się spadkiem w porównaniu do tego samego okresu w roku 2008, ale sytuacja na rynku komórkowym zaczyna się nieznacznie poprawiać.

Według danych IDC w drugim kwartale 2009 sprzedano w Europie Zachodniej blisko 42 milionów nowych telefonów. Oznacza to 6% spadek w porównaniu z drugim kwartałem 2008 roku, ale zestawiając te dane z pierwszym kwartałem 2009 roku w którym odnotowano spadek o 14%, można być w dobrym nastroju. Analitycy jednak ostrzegają – kryzys nadal będzie wpływał na cały region.

Raport IDC ukazuje, że europejczycy coraz bardziej przekonują się do smartfonów. Telefony z niższej półki wciąż stanowią główny trzon sprzedaży komórek, ale wzrost na rynku smartfonów wyniósł aż 25% w porównaniu z tym samym okresem w 2008 roku. W drugim kwartale 2009 sprzedano 8,8 miliona smartfonów, resztę sprzedaży stanowiły mniej zaawansowane urządzenia.

Francisco Jeronimo z firmy IDC uważa, że “pierwsze sześć miesięcy bieżącego roku, było wielkim wyzwaniem zarówno dla producentów jak i operatorów. Rynek był mocno dotknięty przez kryzys finansowy, a popyt na nowe urządzenia spadł jak nigdy dotąd”. Mimo niewielkich wzrostów w drugim kwartale, analitycy IDC przewidują dalsze spadki. “Najbliższe kwartały nie przyniosą wzrostów, rynek odbije się dopiero w 2011 roku“, uważa Jeronimo z IDC.

Firma przewiduje, że rok 2009 zakończy się spadkiem aż o 10%. Popyt na smartfony dalej będzie rósł, ale ich sprzedaż nie jest na tyle wysoka, by odwrócić tendencje spadkową na rynku komórkowym.

Liderem rynku nadal pozostaje Nokia z udziałem w rynku na poziomie 36,4%. Drugim największym sprzedawcą okazał się być Samsung (28,9% udziału w rynku). Na trzecim miejscu znajduje się Sony Ericsson z udziałem na poziomie 12%, lecz na plecach japońsko-szwedzkiej spółki czuć już oddech LG, która osiągnęła najwyższy wynik w swojej historii – udział w europejskim rynku na poziomie 11,5%.

Ź: komórkomania