Nokia Hacking http://nokiahacking.pl/ |
|
iPhone 5s ma problemy z grami. Winnym nowy koprocesor? http://nokiahacking.pl/iphone-5s-ma-problemy-z-grami-winnym-nowy-koprocesor-vt30511.htm?style=4 |
Page 1 of 1 |
Author: | Mati91 [ 5 Oct 2013, o 12:25 ] |
Post subject: | iPhone 5s ma problemy z grami. Winnym nowy koprocesor? |
![]() Po pamiętnym martwym uścisku iPhone’a 4 i zeszłorocznych mapach Apple’a, czas na pierwszą znaczącą wadę nowego smartfona z Cupertino. Okazuje się, że autorskie rozwiązanie Apple’a z komprocesorem do obsługi części sensorów wcale nie działa tak jak powinno. Gigant z Cupertino prezentując nowego iPhone’a 5s dużą uwagę przykładał do 64-bitowego układu Apple A7, który wspierany jest przez dodatkowy chip M7. Ten koprocesor ma odciążyć główne rdzenie przy wykonywaniu wybranych czynności (rozwiązanie podobne do stosowanego w X8 Mobile Computing System Motoroli). Jego zadaniem jest więc obsługa żyroskopu, akcelerometru i cyfrowego kompasu oraz ciągłe zbieranie danych związanych z ruchem urządzenia. Apple dumne ze swojego rozwiązania zapowiadało, że koprocesor M7 umożliwi deweloperom tworzenie jeszcze lepszych aplikacji treningowych czy zdrowotnych. Póki co jednak ma on problem z podstawowymi zastosowaniami, jak obsługa żyroskopu w grach czy wskazywanie odpowiedniego poziomu. Aplikacje wykorzystujące sensory związane z ruchem w iPhone’ie 5s wskazują nieprawidłowe dane, na co uwagę zwróciło Gizmodo. Odchylenia w przypadku elektronicznej poziomicy sięgają nawet 6 stopni, a żyroskop w grach jest źle skalibrowany. ![]() Na chwilę obecną ciężko powiedzieć co powoduje takie zachowanie sensorów. Może wynikać to ze źle napisanej linijki kodu systemu, chociaż wielu ekspertów uważa, że iOS 7 nie jest tu niczemu winny. Sugerują oni, że problemem może być zastosowanie nowego akcelerometru Bosch Sensortech, co wpłynęło na złe skalibrowanie całego systemu sensorów. Żyroskop STMicroelectronics i kompas Asahi Kasei to te same moduły co w iPhone’ie 5, więc firma mogła nie przetestować dokładnie nowego modułu. Inni uważają, że problemem może być konfiguracja koprocesora M7, na co wskazywać mają błędne wyniki pomiarów z każdego czujnika. ![]() Wydaje mi się, że rozwiązaniem powinna być aktualizacja oprogramowania. Oczywiście, pojawiają się też głosy, że wada nie będzie tak łatwa do usunięcia, a Apple będzie musiało zająć się od podstaw kalibracją układu sensorów i koprocesora. Jakby nie było, wadliwie działające sensory mogą okazać się dość problematyczne. I nie mam tu na myśli narzędzi, jak elektroniczna poziomica, gdyż żaden profesjonalista nie będzie korzystać. Na 100% da się to do odczuć w grach wykorzystujących żyroskop. Mam tylko nadzieję, że gdy gigant z Cupertino wyda oświadczenie w sprawie tych problemów, nie będzie tam żadnej wzmianki o złym sposobie trzymania telefonu. komorkomania.pl |
Author: | hubert123454 [ 5 Oct 2013, o 14:17 ] |
Post subject: | Re: iPhone 5s ma problemy z grami. Winnym nowy koprocesor? |
"a był tak ładny, amerykański szkoda" cytując z filmu Sami Swoi. - tyle można o tym powiedzieć. |
Author: | _NeedSpeed_ [ 5 Oct 2013, o 15:10 ] |
Post subject: | Re: iPhone 5s ma problemy z grami. Winnym nowy koprocesor? |
Trochę to pokręciłeś hubert ![]() ![]() |
Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |