Fresh nie taki świeży?
Posted: 10 Jul 2009, o 23:05
Play może mieć kłopoty finansowe, a przynajmniej nieco zachodu z wyjaśnianiem pochodzenia inspiracji logo Play Fresh. Spółka Fresh Ventures, do której należy warszawski klub muzyczny the Fresh, oskarżyła bowiem P4 o plagiat w ramach wykorzystania logo graficznego klubu. Oba znaki graficzne mają być do siebie łudząco podobne, Fresh Ventures wzywa więc Play do zaprzestania prowadzenia kampanii reklamowej Fresh.
Zarzuty oparte są o dwa obszary - naruszenie prawa autorskiego oraz o nieuczciwą konkurencję. Zarzut z konkurencją wydaje się bezpodstawny - w końcu z jednej strony mamy do czynienia z operatorem komórkowym, z drugiej zaś z knajpą. Może nieco bardziej rozbudowaną i organizującą koncerty, ale jednak z knajpą (no to teraz czekam na kalumnie fanów hip-hopu i rhythm & bluesa). Prezes Fresh Ventures, Mateusz Mazur, broni się jednak tym, że logo Fresh „jest to znak o doskonałej renomie i ogólnopolskiej promocji naszych koncertów, jest rozpoznawalny przez młodych ludzi w całym kraju”.
Pozwolę tu sobie na osobistą wycieczkę i pewne uściślenie - przypuszczam, że i owszem, przez fanów tego rodzaju muzyki, jaka grana jest w klubie Fresh oraz przez Warszawiaków, logo klubu pewnie jest rozpoznawane. Młodzi ludzie w Polsce, nie składają się jednak z samych fanów hip-hopu i całkiem spora rzesza młodych ludzi NIE mieszka w Warszawie. Obawiam się więc, że logo Play Frash, jest 18 letniemu miłośnikowi muzyki klasycznej z Płocka znane lepiej, niż logo muzycznego klubu. W końcu nie dało się nie zauważyć billboardów Play.
Gruszka z P4 twierdzi, że roszczenia są absurdalne, można więc spodziewać się, że Play pójdzie walczyć, a nie zgodzi się na niewątpliwie kosztowną ugodę.
A Waszym zdaniem? Loga są, czy nie są podobne? I ilu z Was kojarzyło wcześniej logo Fresh Ventures? (tych co są z Wawy proszę o uściślenie miejsca zamieszkania - ciekawa jestem ile osób spoza stolicy je kojarzy).
Ź: komórkomania[/center]