Register Login

Site RulesFAQSearchContact
PortalBlogWikiChat





Previous topic | Next topic
Page 1 of 1 [ 1 post ]
Print view
Write comments Post new topic


Finowie stawiają na jedną kartę – 85 tysięcy Windows Phone’ów Nokii do rozda

Post Finowie stawiają na jedną kartę – 85 tysięcy Windows Phone’ów Nokii do rozda 28 Oct 2011, o 16:02

Male - Friend  Posts/Topics997/266  Reputation point 2689 
Offline  Profile   
Windows 7 Chrome
Kierunek w którym podąża Nokia pod sterami byłego pracownika Microsoftu – Stephena Elopa to droga bez odwrotu. Finowie zdecydowali się zaryzykować i zrezygnować z Symbiana i MeeGo na rzecz systemu Windows Phone. Niedawno zaprezentowane urządzenia to dopiero początek długiej drogi. Teraz trzeba dołożyć wszelkich starań, by użytkownicy zapomnieli o wcześniejszych wpadkach i wrócili do Nokii. Już w połowie lipca było wiadomo, że Nokia i Microsoft wyłożą bardzo dużo pieniędzy na działania marketingowe. Na sukcesie platrfomy zależy zarówno jednemu, jak i drugiemu producentowi (mimo, że firma z Redmond zarabia wiele na urządzeniach z Androidem). Pierwszym etapem zmiany wizerunku Nokii będzie ogromna globalna kampania reklamowa na która pochłonąć ma około 80 milionów funtów.

Przechadzając się po ulicach, oglądając telewizję czy surfując po Sieci nie będzie dało się przeoczyć ogromnej kampanii Nokii, mówi Ben Wood analityk z firmy CSS Insight
Elementem promocji smartfonów Lumia będzie rozdanie 85 tysięcy darmowych egzemplarzy nowych telefonów. Jak informuje serwis Paidcontent, 25 tysięcy urządzeń trafi w ręce deweloperów. Wiadomo przecież, że platforma bez aplikacji nie przyciągnie do siebie użytkowników. Pozostałe 60 tysięcy urządzeń ma trafić w ręce wszelkiego rodzaju trendsetterów (w tym i popularnych blogerów).

Serwis Intomobile wylicza, że jeśli przyjmiemy, że połowę z rozdanych urządzeń będą stanowiły smartfony Lumia 710, a drugą połowę Lumia 800, firma wyda około 29,3 miliona euro na same gratisy (przyjmując też, że koszt jednego telefonu dla Nokii to odpowiednio 270 i 420 euro). Są to wyliczenia trochę na wyrost, jednak pokazują ogromną skalę przedsięwzięcia.

Steve Overman, wiceprezes odpowiedzialny w Nokii za kreację marketingowe zapowiada, że promocja Windows Phone’ów będzie największą kampanią w historii działań reklamowych fińskiego producenta. W niedalekiej przyszłości będziemy bombardowani happeningami, reklamami w prasie, telewizji, kinach i Internecie. Jak firma chce to osiągnąć?Po zapowiedziach Nokii widać, że całkiem spory nacisk zostanie położony na naturalny marketing (chociaż pewnie nie obejdzie się również bez virali i marketingu szeptanego). Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że osoby obdarowane przez Nokię nie zostaną jej sługusami i Sieć nie zostanie zalana nachalnymi przekazami marketingowymi, lecz rzetelnymi opiniami na temat nowych Windows Phone’ów.

Zadanie stojące przed Nokią jest bardzo trudne. Mimo produktów takich jak chociażby Nokia N8 z wyśmienitym aparatem, bardziej świadomi klienci wciąż pamiętają wcześniejsze niewypały i kojarzą firmę z dosyć archaicznym Symbianem. Duża nadzieja w tym, że dla sporej części osób nie śledzących branży mobilnej Nokia wciąż jest synonimem telefonu komórkowego.


Image
źródło
Code:
Please Login or Register, to see this Content
Reply with quote 

Write comments  Post new topic

Page 1 of 1 [ 1 post ]
Previous topic | Next topic

Search for

Jump to
 


Users browsing this forum: No registered users and 23 guests





cron