Register Login

Site RulesFAQSearchContact
PortalBlogWikiChat





Previous topic | Next topic
Page 1 of 1 [ 6 posts ]
Print view
Write comments Post new topic


Jak Polacy zmieniają operatorów

Post Jak Polacy zmieniają operatorów 9 Jan 2013, o 23:41

Male - Sponsor  Posts/Topics2793/816  Reputation point 4150 
Offline  Profile 
Windows XP Firefox
Image

W 2012 roku w Polsce sieć komórkową zmieniło ponad 1,2 mln abonentów, czyli o 18 proc. więcej niż rok wcześniej. W samym czwartym kwartale ub.r. przeniesiono prawie 320 tys. numerów - wynika z danych Telepolis.pl.

W ubiegłym roku najwięcej osób zdecydowało się przejść do P4, operatora sieci Play - prawie 804 tys. Z sieci tej odeszło natomiast 72,5 tys. osób. Na kolejnym miejscu znalazła się PTC (T-Mobile). Do sieci przeszło 155,6 tys. nowych użytkowników, jednak odeszło z niej 372,9 tys. dotychczasowych klientów. W bilansie operator zanotował więc stratę na poziomie 217,3 tys. numerów. Centertel (Orange) zyskał 164,4 tys. numerów, z sieci odeszło 412,4 tys. abonentów i rok dla operatora zakończył się stratą na poziomie 248 tys. numerów. W bilansie najwięcej w 2012 r. stracił Polkomtel (Plus) - 261,9 tys. użytkowników. Z sieci komórkowej operatora zaczęło korzystać 124,3 tys. nowych klientów, jednak odeszło z niej 386,2 tys.

Mali operatorzy tracą

"Pozostali operatorzy po raz kolejny oddali więcej kart niż przyjęli, w samym IV kwartale stracili w ujęciu netto 3,7 tys. numerów, a w całym roku 4,1 tys. Bilans ten wyraźnie poprawia Virgin Mobile, które w 2012 roku przyjęło prawie 3 tys. numerów (2,4 tys. w samym IV kwartale), a oddało 125" - poinformował redaktor naczelny Telepolis.pl Witold Tomaszewski.

Z FreeM i Mova, które oficjalnie zakończyły działalność 30. września, w samym III kwartale odeszło 520 numerów, a w IV kwartale - czyli teoretycznie już po zakończeniu działalności - kolejne 2 tys. mBank mobile w ciągu ostatnich 12 miesięcy stracił netto 700 numerów (2 tys. oddanych i 1,3 tys. przyjętych).

Jak podaje Telepolis.pl, Cyfrowy Polsat stracił w ujęciu netto ponad 500 kart SIM. Z Lyca Mobile odeszło 70 klientów, jednak z usług sieci zaczęło korzystać 350 nowych. Z kolei do nowego projektu ojca Tadeusza Rydzyka - w naszej Rodzinie - w 2012 roku przyszło 60 numerów, a odeszło niecałe 20.

Przeniesienie numeru trwa jeden dzień

Od początku lipca 2009 r., zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury, przenoszenie numeru telefonu komórkowego jest bezpłatne i powinno trwać jeden dzień. W przypadku telefonii stacjonarnej może trwać maksymalnie dwa tygodnie.

Wcześniej przeniesienie numeru kosztowało około 50 zł i trwało średnio 28 dni. Według Urzędu Komunikacji Elektronicznej zniechęcało to klientów do zmiany operatora. Opłatę zniosła nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego, a maksymalny czas na przeniesienie numeru do innej sieci określiło rozporządzenie ministra.

Po wejściu w życie nowych przepisów UKE poinformował, że jeśli operatorzy nie dostosują się do nich, będą karani. Zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym, UKE może na operatora nałożyć karę w wysokości do 3 proc. jego ubiegłorocznych przychodów.

Prawo do przeniesienia numeru jest zapisane w art. 30 dyrektywy unijnej w sprawie usługi powszechnej. Zgodnie z dyrektywą opłata za przeniesienie numeru nie może zniechęcać do skorzystania z tej możliwości. Nie określa ona jednak ram czasowych usługi przeniesienia numeru. Stąd rozporządzenie resortu infrastruktury.

źródło: wp.pl

Last post
Reply with quote 


Post Re: Jak Polacy zmieniają operatorów 10 Jan 2013, o 00:13

Male - Friend  Posts/Topics672/35  Reputation point 546 
Offline  Profile   
Windows 7 Chrome
Ja tam nigdy nie podpiszę umowy z tymi złodziejami.Przed podpisaniem dobrzy potem mają w du*** człowieka.A tak pre-paid niezależny i wszystko cacy ;D
Reply with quote 


Post Re: Jak Polacy zmieniają operatorów 10 Jan 2013, o 01:10

Male - Administrator  Posts/Topics12082/1215  Reputation point 17485 
Offline  Profile  WWW   
Windows 7 Firefox
bombel201 wrote:
W ubiegłym roku najwięcej osób zdecydowało się przejść do P4, operatora sieci Play - prawie 804 tys.

bombel201 wrote:
jednak odeszło z niej [PTC (T-Mobile)] 372,9 tys. dotychczasowych klientów.

Hehe, moja to zasługa. :letssin: :letssin: :letssin:

Ryan wrote:
Ja tam nigdy nie podpiszę umowy z tymi złodziejami.

A kto każe jakimiś umowami się wiązać?
Reply with quote 


Post Re: Jak Polacy zmieniają operatorów 10 Jan 2013, o 01:16

Male - Sponsor  Posts/Topics2793/816  Reputation point 4150 
Offline  Profile 
Windows XP Firefox
pawelooss wrote:
Hehe, moja to zasługa. :letssin: :letssin: :letssin:


Moja tez :D coraz wiecej znajomych ma juz w PLay :)
No i nie mozemy zapomniec tez o samym t-mobile, ktore tez do tego przylozylo reke (pobieranie oplaty za sprawdzenie stanu konta) :E
Reply with quote 


Post Re: Jak Polacy zmieniają operatorów 10 Jan 2013, o 16:03

Male - Sponsor  Posts/Topics747/142  Reputation point 985 
Offline  Profile  WWW   
Windows XP Firefox
Drużyna "Odejdź z T-Mobile". Też uciekłem, ale do Heyah nie chcieli mi przenieść numeru więc zmieniłem numer i po sprawie...


Wojtek ;]
Reply with quote 


Post Re: Jak Polacy zmieniają operatorów 10 Jan 2013, o 17:43

Male - Friend  Posts/Topics608/88  Reputation point 363 
Offline  Profile   
Windows Vista Chrome
T-mobile teraz nawet ściąga haracz za sprawdzenie stanu konta. :lol-above:

Top
Reply with quote 

Write comments  Post new topic

Page 1 of 1 [ 6 posts ]
Previous topic | Next topic

Search for

Jump to
 


Users browsing this forum: No registered users and 10 guests