13 lat temu, 19 maja 2001 roku o godzinie 10 rano lokalnego czasu w centrum handlowym Tysons Corner Center w mieście McLean w stanie Virginia otwarty został pierwszy salon Apple Store.
Pomysł Steve'a Jobsa spotkał się początkowo z krytyką mediów i analityków. Magazyn Businessweek opublikował nawet artykuł pod tytułem "Sorry Steve, Here's Why Apple Stores Won't Work"(http://www.businessweek.com/stories/2001-05-20/commentary-sorry-steve-heres-why-apple-stores-wont-work) (Przykro mi Steve. Oto dlaczego salony firmowe nie chwycą). Cytowany w tym artykule David A. Goldstein - prezes firmy analitycznej Channel Marketing Corp. przewidywał klapę i nie dawał salonom firmowym Apple więcej niż dwa lata. Cliff Edwards autor wspomnianego artykułu przekonywał z kolei, że Apple źle wyjdzie na konkurowaniu z sieciami sprzedaży detalicznej.
Dzisiaj salony firmowe Apple należą do jednych z najbardziej dochodowych sklepów na świecie (średnio każda stopa kwadratowa ich powierzchni przynosi 6 tysięcy dolarów), a jest ich już w sumie 424, z czego 254 w samym tylko USA.
W serwisie YouTube od kilku lat dostępny jest film na którym Steve Jobs prezentuje pierwszy salon firmowy Apple tuż przed jego oficjalnym otwarciem.