[5130XM] Fonoteka nie zapisuje się po wyłączeniu

Wbudowane oprogramowanie, problemy z softem, flashowanie.

Post by newbie » 18 Feb 2010, o 09:46

Piszę w dziale soft chociaż nie jestem pewien czy problem nie leży po stronie sprzętu. Mianowicie występuje u mnie problem opisany tutaj. Być może użytkownicy posiadający funkcję fonoteki niekoniecznie w tym modelu mogliby się wypowiedzieć jak to u nich działa. Moim zdaniem u mnie początkowo działało to poprawnie tzn. fonoteka była budowana tylko po wymianie karty albo dograniu plików. Obecnie mam tak, że po włączeniu telefonu, gdy wchodzę do odtwarzacza, to stwierdzam, że fonoteka jest pusta. Po chwili następuje skanowanie i jest ona budowana od nowa, czyli na koniec mam komunikat, że dodano np. 500 utworów a nie informację, że fonoteka jest aktualna i nic nie dodano. Taki cyrk po każdym wyłączeniu i włączeniu telefonu. Oczywiście mowa o normalnym wyłączeniu i włączeniu bez wyjmowania baterii i karty pamięci. W NC oczywiście nie potrafią mi tego naprawić no bo jak można naprawiać sprzęt jak się nie ma minimum wiedzy o tym jak powinien on działać. Wymienić moduł wyczepny z płytki lub wgrać soft BOX'em może każdy. Każda inna naprawa jest już dla nich zbyt skomplikowana. Dlatego wpisuje się w opisie naprawy/usterki jakieś bzdury zupełnie niezgodne z opisem klienta żeby tylko skasować kasę za "naprawę" (której nie było) od Nokii. Z tego co wiem to duże autoryzowane centra serwisowe są chyba tylko dwa: Regenersis, Sacel. Oba szczerze odradzane przez użytkowników jak się poczyta na forach (np. Regenersis odsyła podobno wiele telefonów z anulowaną gwarancją, że niby były zalane).
Szczęśliwy użytkowniku 5130 XM nie rób upgrade'u do 07.91 lub 07.95/07.96 bo przestaniesz nim być!

Bardzo uciążliwy problem z fonoteką w 5130 XpressMusic.

Ze względu na brak kompetencji oraz zachowanie pracowników punktów Nokia Care szczerze odradzam produkty tej firmy. (Zauważ, że w punktach NC nie ma nawet krzeseł dla klientów!? - Krótko mówiąc kup nowy telefonik i spadaj a gwarancja to taka legenda, jak w każdej i w tej jest ziarnko prawdy.)
newbie Male
Nokia hater
20%

User avatar
 
Offline
 
Telefon: 5130 XM
Soft: 07.97
Operator: Heyah
Age: 38

Joined: 14 Feb 2010
Online: 1d 1h 33m 30s
Posts: 35Topics: 3
Reputation point: 8
    Linux Firefox

Post by adam111 » 27 kwi 2009, o 00:00

BoTs RoX! :D
adam111 Mężczyzna
Oddajcie mi cześć!
50%

Avatar użytkownika
 
Online
 
Telefon: Nokia 3110c
Soft: v. 05.50
Operator: -----

Joined: 30 mar 2009
Online:
Posts:   •  Topics: 
    Ubuntu  Firefox

Post by kurupt » 18 Feb 2010, o 10:58

Może sformatuj kartę pamięci, jeżeli na nią piosenki wrzucasz.
Jeżeli to nie przejdzie, sugeruję zrobienie downgrade, bo problem jest rzeczywiście denerwujący.
Mój kolega też ma 5130 XM z softem 6.65 i czasem się aktualizuję a czasem nie, nawet po wrzuceniu piosenek.
Za to ja posiadam 5310 XM i aby fonoteka się zaktualizowała bez zbędnego ładowania, wchodzę do folderu z piosenkami, odpalam byle jaką piosenkę i mam w odtwarzaczu od razu około 200 mp3.
Last edited by kurupt on 18 Feb 2010, o 11:34, edited 1 time in total.
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
Image Image
kurupt Male
Friend

User avatar
 
Offline
 
Telefon: E51
Operator: 36i6, Sami Swoi, Simplus
Age: 31

Joined: 1 Nov 2009
Online: 36d 10h 44m 7s
Posts: 1113Topics: 192
Reputation point: 2644
    Windows XP Firefox

Post by newbie » 18 Feb 2010, o 11:04

W moim przypadku problem polega na tym, że fonoteka jest od nowa tworzona po każdym uruchomieniu telefonu, nie zaś na tym, że się nie uaktualnia. Formatowanie karty jak również użycie innej karty nic nie zmienia. Zaczęło się na sofcie 6.94. NC "zrobiło mi dobrze" softem 07.91, który zamulił odtwarzacz (przejście do kolejnego utworu ok. 10 sekund) a problemu i tak nie naprawił.
Szczęśliwy użytkowniku 5130 XM nie rób upgrade'u do 07.91 lub 07.95/07.96 bo przestaniesz nim być!

Bardzo uciążliwy problem z fonoteką w 5130 XpressMusic.

Ze względu na brak kompetencji oraz zachowanie pracowników punktów Nokia Care szczerze odradzam produkty tej firmy. (Zauważ, że w punktach NC nie ma nawet krzeseł dla klientów!? - Krótko mówiąc kup nowy telefonik i spadaj a gwarancja to taka legenda, jak w każdej i w tej jest ziarnko prawdy.)
newbie Male
Nokia hater
20%

User avatar
 
Offline
 
Telefon: 5130 XM
Soft: 07.97
Operator: Heyah
Age: 38

Joined: 14 Feb 2010
Online: 1d 1h 33m 30s
Posts: 35Topics: 3
Reputation point: 8
    Linux Firefox

Post by pawelooss » 18 Feb 2010, o 11:25

ImageImageImage

Kolekcja ➔ Apple iPhone 5s && BlackBerry Curve 9320 && Ericsson A2618s, A2628s && Götze & Jensen GFE36 && MaxCom MM432BB
&& HTC HD2 && Motorola RAZR V3, V2288 && Samsung Galaxy S && Siemens A52 && Sony Ericsson C902 && Sony Xperia E, Xperia Z3C
&& N♥kia 100, 1100, 1110, 1600, 1616, 3100, 3110c, 3210, 3310, 3410, 3510i, 5510, 5800XM, 6020, 6230i, 6300, 6303c, 6610i, 7260, 7360

&& N♥kia Lumia 730 Dual SIM, Lumia 800, E50, E51, E52, E7-00, N8-00, N900, N9-00, N95 8GB, N-Gage && OnePlus 5T && Tracer Ovo 1.2 :)
pawelooss Male
Pan i Władca!
Administrator

User avatar
 
Offline
 
Telefon: N♥kia E52 || Moto E30F || iPh. 5s
Soft: CFW 081.003 || Android 13 || iOS 12
Operator: Play
Age: 31
Location: Ruda Śląska

Joined: 27 Feb 2009
Online: 665d 17h 30m 49s
Posts: 12082Topics: 1215
Reputation point: 17483
    Windows Vista Firefox

Post by newbie » 18 Feb 2010, o 20:31

W moim przypadku opisane tam procedury nie sprawdzają się jak również nie występują opisywane tam problemy. Dodatkowo pliku db fonoteki nie można usunąć.
Szczęśliwy użytkowniku 5130 XM nie rób upgrade'u do 07.91 lub 07.95/07.96 bo przestaniesz nim być!

Bardzo uciążliwy problem z fonoteką w 5130 XpressMusic.

Ze względu na brak kompetencji oraz zachowanie pracowników punktów Nokia Care szczerze odradzam produkty tej firmy. (Zauważ, że w punktach NC nie ma nawet krzeseł dla klientów!? - Krótko mówiąc kup nowy telefonik i spadaj a gwarancja to taka legenda, jak w każdej i w tej jest ziarnko prawdy.)
newbie Male
Nokia hater
20%

User avatar
 
Offline
 
Telefon: 5130 XM
Soft: 07.97
Operator: Heyah
Age: 38

Joined: 14 Feb 2010
Online: 1d 1h 33m 30s
Posts: 35Topics: 3
Reputation point: 8
    Windows XP Firefox

Post by rademenes06 » 18 Feb 2010, o 20:46

na 6.94 nic mi nic takiego się nie działo,może wróć do niższej wersji
w 3110c dwa razy zresetowałem fona i potem działało
rademenes06 Male
60%
 
Offline
 
Telefon: Samsung Pixon(3110c,6300,2730 )
Operator: Orange

Joined: 19 Jun 2009
Online: 8d 23h 50m 14s
Posts: 224Topics: 15
Reputation point: 760
    Windows Vista Opera

Post by newbie » 20 Feb 2010, o 19:05

Niestety dalej się z tym męczę. Ponieważ downgrade'ować nie mogę, to wgrałem J.A.F.'em wersję 07.95 przy zaznaczonych opcjach "Factory Set" oraz "Factory Settings" (czyli cała pamięć została chyba wymazana?). Jakie to ma implikacje?
1. Straciłem gwarancję (brak fw z moim PC).
2. Fonoteka dalej buduje się w całości od nowa po każdym starcie.
3. Odtwarzacz został nieco odmulony w porównaniu do wersji 07.91 (kolejny utwór wskakuje po ok. 3-5 sekundach - na 07.91 to było od 10 do 12 sekund).
Szczęśliwy użytkowniku 5130 XM nie rób upgrade'u do 07.91 lub 07.95/07.96 bo przestaniesz nim być!

Bardzo uciążliwy problem z fonoteką w 5130 XpressMusic.

Ze względu na brak kompetencji oraz zachowanie pracowników punktów Nokia Care szczerze odradzam produkty tej firmy. (Zauważ, że w punktach NC nie ma nawet krzeseł dla klientów!? - Krótko mówiąc kup nowy telefonik i spadaj a gwarancja to taka legenda, jak w każdej i w tej jest ziarnko prawdy.)
newbie Male
Nokia hater
20%

User avatar
 
Offline
 
Telefon: 5130 XM
Soft: 07.97
Operator: Heyah
Age: 38

Joined: 14 Feb 2010
Online: 1d 1h 33m 30s
Posts: 35Topics: 3
Reputation point: 8
    Linux Firefox

Post by marc73 » 21 Feb 2010, o 12:12

Na oryginalnym firmware 05.80 i na zaktualizowanym przeze mnie 06.65 miałem tak od samego początku.Za każdym włączeniem telefonu tak właśnie to działa: fonoteka odbudowuje sie od zera.Myślałem że tak właśnie ma być?

Ale dzięki za ostrzeżenie żeby nie robić updatu.
Na oficjalnej stronce najnowszym firmware przyporządkowanym do mojego "product code" jest 06.65 który dodał tryb samolotowy i na tym zatem przestanę.
marc73 Male
10%
 
Offline
 
Telefon: Nokia 5130XM
Soft: 06.65
Operator: Play

Joined: 5 Sep 2009
Online: 1d 19h 18m 42s
Posts: 15Topics: 1
Reputation point: 54
    Linux Firefox

Post by Rafal560 » 21 Feb 2010, o 21:22

Widać nie tylko ja mam ten problem ;) Mam dokładnie to samo od kiedy zaktualizowałem swój telefon do wersji 07.91, po wgraniu wersji 07.95 telefon się trochę odwiesił, ale i tak przejścia pomiędzy piosenkami są strasznie długie, zamulający odtwarzacz itd. Obecnie czekam na kolejną wersje firmware CareDP 18.10 07.95 który problem ten ma rozwiązać, zobaczymy w praktyce, obecnie zgłoszeń o tym problemie jest mnóstwo :)
Rafal560 Male
40%

User avatar
 
Offline
 
Telefon: 5130 XpressMusic
Soft: v 06.94
Operator: 36i6, Sami Swoi, Simplus
Age: 35
Location: Orneta

Joined: 6 Jan 2010
Online: 3d 20h 42m 50s
Posts: 102Topics: 4
Reputation point: 20
    Windows XP Opera

Post by newbie » 22 Feb 2010, o 10:26

Z tym softem to chyba pójdę do komisu żeby mi BOX'em wgrali 06.94 bo na to, że coś poprawią w nowszej wersji nie liczę. Mogliby mi od razu wgrać z moim PC ale pewnie w komisie mają ten sam soft, który jest w internecie.

Co do fonoteki to nie wiem jaki jest sens rżnięcia funkcji z iPod'a, który ma 160 gigabajtów dysk do telefoniku, który wg producenta obsługuje karty do 2 GB. Ja mam włożoną kartę 8 GB SanDisc Ultra Mobile z około 1200 utworami i co uruchomienie głupi telefon mi to wszystko skanuje. Już nie wiem czy Nokia ma rzeczywiście programistów-idiotów, czy jest to jakiś błąd.
Szczęśliwy użytkowniku 5130 XM nie rób upgrade'u do 07.91 lub 07.95/07.96 bo przestaniesz nim być!

Bardzo uciążliwy problem z fonoteką w 5130 XpressMusic.

Ze względu na brak kompetencji oraz zachowanie pracowników punktów Nokia Care szczerze odradzam produkty tej firmy. (Zauważ, że w punktach NC nie ma nawet krzeseł dla klientów!? - Krótko mówiąc kup nowy telefonik i spadaj a gwarancja to taka legenda, jak w każdej i w tej jest ziarnko prawdy.)
newbie Male
Nokia hater
20%

User avatar
 
Offline
 
Telefon: 5130 XM
Soft: 07.97
Operator: Heyah
Age: 38

Joined: 14 Feb 2010
Online: 1d 1h 33m 30s
Posts: 35Topics: 3
Reputation point: 8
    Windows XP Firefox

Post by Rafal560 » 22 Feb 2010, o 14:34

Ok, dzisiaj spróbuje zrobić downgrade do wersji 06.94, zobaczymy co z tego wyniknie ;)
Rafal560 Male
40%

User avatar
 
Offline
 
Telefon: 5130 XpressMusic
Soft: v 06.94
Operator: 36i6, Sami Swoi, Simplus
Age: 35
Location: Orneta

Joined: 6 Jan 2010
Online: 3d 20h 42m 50s
Posts: 102Topics: 4
Reputation point: 20
    Windows XP Opera


Return to [S40] Firmware

 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests