
Piątek, czyli weekendu początek... A skoro weekend, pora na nieco luźniejszy news. Dziś krótka wieść z Japonii, dotycząca nowej usługi, którą zaoferowała firma Fujitsu.
Usługa nazywa się "Hada Memori" lub "Skin Memory" i adresowana jest przede wszystkim do kobiet. "Hada Memori" to aplikacja, która pomoże Japonkom zadbać o cerę. Posiadaczka aplikacji może monitorować stan swej cery, a także liczyć na porady specjalistów, przesyłane wprost na ekran telefonu. Korzystanie z aplikacji jest proste: należy zrobić zdjęcie twarzy oraz zbliżenia ewentualnych mankamentów cery. Na podstawie otrzymanych danych, współpracujący z Fujitsu dermatolog doradzi, jak zniwelować problem. Podpowie, jakich kosmetyków używać i jak dbać o skórę. Tu pole do popisu będą mieli marketingowcy firm kosmetycznych, którzy zapewne zadbają o to, by dermatolog zalecił produkty danej marki - ale to oczywiście już tylko moja "teoria spiskowa". "Opieka" ze strony aplikacji nie skończy się na jednej poradzie. Użytkowniczka będzie mogła wykonywać i przesyłać kolejne zdjęcia, by na bieżąco monitorować i śledzić postępy w upiększaniu skóry. Z braku znajomości japońskiego nie udało mi się ustalić, z jakimi systemami współpracuje omawiana aplikacja, nie znalazłem też żadnych informacji na temat kosztów korzystania z niej. Podejrzewam, że usługa działa w ramach pakietu udostępnionego przez jednego czy kilku operatorów.
źródło - mgsm.pl