HTC planuje gwarancję obejmującą uszkodzenia powstałe z winy użytkownika

Najnowsze doniesienia z branży GSM, recenzje nowości aplikacji i gier.

Post by dioxis » 4 Nov 2012, o 21:24

Wyniki sprzedażowe jak i finansowe HTC od dłuższego czasu nie są zadowalające. Jednak ostatnio wprowadzone zmiany, które miały na celu zmniejszenie liczby oferowanych urządzeń i skupienie się na zapewnieniu większego wsparcia dla obecnych na rynku modeli sprawiają, że producent zaczyna zmierzać we właściwym kierunku. Poza tymi działaniami HTC ma jeszcze jednego asa w rękawie, który może znacząco zmienić warunki gwarancji oraz pracę autoryzowanych serwisów.

HTC już od pewnego czasu wprowadza w swoich działaniach szereg zmian, które mają usystematyzować kwestię rozbudowanej oferty produktowej oraz usprawnić proces aktualizacji oprogramowania w wydanych urządzeniach. Aktualnie portfolio HTC jest zdecydowanie uboższe niż jeszcze kilkanaście miesięcy temu. Wraz ze zmniejszeniem ilości oferowanych smartfonów oferta HTC zyskała na przejrzystości i czytelności, co powinno przełożyć się na lepszą jej znajomość wśród klientów.

Jednak to nie koniec zmian jakie przygotowało dla nas HTC. Z informacji do jakich dotarł Spider’s Web wynika, iż Tajwańczycy szykują niemałą rewolucję. Chcą oni wprowadzić rozszerzoną gwarancję dla swoich urządzeń, która będzie obejmowała również uszkodzenia mechaniczne oraz te, które powstały w wyniku narażenia sprzętu na działanie cieczy lub wilgoci.

Do tej pory HTC tak jak i wszyscy inni producenci odmawiało wykonania naprawy gwarancyjnej gdy uszkodzenie sprzętu powstało z winy użytkownika. Jednym z nielicznych wyjątków w branży są telefony Samsunga z serii Solid, gdzie producent w większości wypadków automatycznie wymienia wszystkie urządzenia trafiające na serwis. Również smartfon Galaxy Xcover ma podobną obsługę gwarancyjną i urządzenia zalane lub zniszczone wskutek upadku są naprawiane lub wymieniane przez autoryzowane centra serwisowe.


HTC nosi się z zamiarem wprowadzenia takiej obsługi gwarancyjnej dla swoich urządzeń. Niestety nie znane są jeszcze konkrety takie jak data wprowadzenia zmian w zapisach gwarancyjnych i wydanie stosownych procedur. Nie określono też tego, czy wszystkie smartfony zostaną objęte rozszerzonym programem serwisowym.

Patrząc na wyniki finansowe HTC za trzeci kwartał bieżącego roku nie sposób nie zauważyć, że producent musi wprowadzić radykalne zmiany w swojej polityce produktowej, marketingowej i posprzedażowej. Ten ostatni aspekt jest często zaniedbywany przez dużych producentów, więc HTC ma tu swoje pole do popisu. Na polskim rynku od roku trwają prace nad zbudowaniem i rozwojem regionalnej sieci serwisowej, która sprawi, że autoryzowane serwisy będą bliżej klientów.

Dla osób, które uszkodziły mechanicznie lub zalały nowego smartfona ruch HTC, który będzie miał an celu rozszerzenie obsługi gwarancyjnej o takie właśnie usterki, może okazać się kluczowym przy wyborze kolejnego urządzenia. Ciekaw jestem jak do tematu podejdą inni producenci, gdyż z punktu serwisowego i finansowego może być to dla wielu spore wyzwanie.

źródło : www.spidersweb.pl
Image
dioxis Male
50%

User avatar
 
Offline
 
Telefon: SGS2
Soft: 4.1.2 stock
Operator: Orange
Age: 32

Joined: 9 May 2010
Online: 16d 14h 11m 3s
Posts: 170Topics: 12
Reputation point: 235
    Windows 7 Chrome

Post by adam111 » 27 kwi 2009, o 00:00

BoTs RoX! :D
adam111 Mężczyzna
Oddajcie mi cześć!
50%

Avatar użytkownika
 
Online
 
Telefon: Nokia 3110c
Soft: v. 05.50
Operator: -----

Joined: 30 mar 2009
Online:
Posts:   •  Topics: 
    Ubuntu  Firefox

Post by Obeebok » 5 Nov 2012, o 01:31

Nie wiem, w jaki sposób miałoby to zwiększyć popyt. Ludzie rzadziej będą wymieniać telefon, skoro będą mieli naprawę za darmo.
Obeebok Male
Friend

User avatar
 
Offline
 
Telefon: HTC Mozart
Operator: Plus
Age: 37
Location: Wrocław

Joined: 27 Aug 2010
Online: 14d 22h 8m 55s
Posts: 937Topics: 52
Reputation point: 762
    Windows 7 Firefox

Post by matishl » 5 Nov 2012, o 08:33

Nie straci firma za wiele? Bo użytkownik może go rozwalać ciągle, a HTC będzie płacił... Dziwne, zobaczymy co z tego wyjdzie. xD
Nokia 3410 >> Nokia 6030 >> Nokia 6300 >> Nokia E52 Black Alu Navi/Nokia 3110c >> Samsung Avila>> Samsung Galaxy Trend Plus

Jeśli pomogłem kliknij Image
matishl Male
Friend

User avatar
 
Offline
 
Telefon: Samsung Galaxy Trend Plus
Soft: S7580XXUBNA2 - 4.2.2 Stock
Operator: Play
Age: 27
Location: Wrocław

Joined: 30 Jun 2011
Online: 6d 14h 5m 32s
Posts: 525Topics: 45
Reputation point: 100
    Windows XP Firefox

Post by nemo333 » 5 Nov 2012, o 11:13

Przecież to nie będzie tak że za free będziesz mógł zalać co miesiąc telefon i dostać nowy ;] na pewno ta gwarancja będzie dodatkowa (jak ubezpieczenie telefonu w UK) i płatna i będzie jakiś limit, np dwie naprawy na rok. Nie są chyba tacy głupi żeby dawać Polakom za darmo taką gwarancję bez limitów napraw :hihi: Chyba że nie znają jak ludzie w naszym kraju kombinują.
Image
nemo333 Male
fb.com/nemowaKK
Sponsor

User avatar
 
Offline
 
Telefon: Oppo Reno 6 Pro, oraz 400 innych w kolekcji
Soft: Android 13
Operator: Orange

Joined: 26 Jun 2009
Online: 450d 14h 1m 22s
Posts: 9190Topics: 98
Reputation point: 6525
    Windows 7 Firefox


Return to Nowości & Ciekawostki

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests