Metoda dotyczy aplikacji GLZip, więc nie jest to nic nowego. Djeman zaczął ja tworzyć ponad rok temu, a w internecie jest wiele poradników opierających się o ten program, ale zdecydowana większość jest bardzo pobieżnie napisana i użytkownicy piszą "nie działa", co jest oczywiście nieprawdą. Może ten temat wam trochę przybliży działanie m.in. tej aplikacji.
GLZIP do pobrania tutaj:
To jest najwłaściwszy moment na włączenie mózgu <sugestia>.
Zacznę od tego, że w niektórych grach dla smartfonów z Androidem można się łatwo zauważyć link prowadzący bezpośrednio do dodatkowych plików pobieranych przez grę na kartę pamięci. Przykład: http://i.imgur.com/G7vH3.png (ATC - Adreno, VRT - PowerVR, DXT - Tegra,) natomiast w innych jest to zazwyczaj skutecznie utrudnione, przykład: http://i.imgur.com/Rs9ab.png
Jeśli włączysz omawianą tutaj aplikację w najnowszej wersji i użyjesz buttona View infos, by namierzyć plik APK, to najprawdopodobniej zobaczysz taki obrazek:
Większości z was prawdopodobnie niewiele mówią te informacje, dlatego teraz skupimy się na danych zawartych na screenie. Pojawił się link:
http://dl.gameloft.com/partners/androidmarket/d.cdn.php
Trzeba do niego dołączyć informacje na temat nazwy telefonu, na który chcemy ściągnąć dane, oraz oczywiście gry, czyli identyfikator i nr wersji. Dołączone informacje będą w ogólnych zarysach wyglądać tak:
?model=ro.product.model&device=ro.product.device&product=GAME_ID&version=GAME_VERSION
Pierwsze dwie informacje, czyli ro.product.model i ro.product.device najlepiej jeśli odczytacie ze swoich telefonów w tym celu wchodzimy do katalogu /system/ i tam otwieramy plik build.prop. Jest to jedyny tego rodzaju plik w tym katalogu, więc ze znalezieniem nie powinno być problemu. Z tego co pamiętam niepotrzebny jest dostęp roota.
Otwieramy go dowolnym edytorem tekstu i szukamy wspomnianych wierszy.
Użytkownicy ze zrootowanymi telefonami mogą oczywiście skorzystać z zewnętrznych aplikacji, np. build.prop Editor
Uzyskajmy kolejne dwie pozycje, czyli GAME_ID i GAME_VERSION. Najpewniejszą informację o wersji gry uzyskasz wchodząc w szczegóły zainstalowanej appki na telefonie ==> http://i.imgur.com/iQ9X1.png.
Natomiast jeśli chodzi o ID gier, to GLZIP od v2.1 podaje (zazwyczaj) identyfikator gry, ale równocześnie zdarzają mu się pomyłki. Tutaj możecie znaleźć większość numerów identyfikacyjnych:
Nie jestem przekonany co do niektórych numerów, ale jeśli coś komuś nie będzie działać, to na pewno dojdziemy do sedna problemu.
Teraz, gdy już mamy wszystkie potrzebne informacje możemy pobrać dane konkretnej gry. Posłużę się przykładem najnowszej wersji Modern Combat 3 oznaczonej jako 1.1.1. Oto i poprawnie zbudowany link:
- Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content
Gry są coraz bardziej zaawansowane graficznie, więc najnowsze i jednocześnie najbardziej flagowe produkcje będą sporo zajmowały. Dla low-endowej Szark Dash jest pobierany plik ważący niecałe 40MB, ale po małym liftingu będziecie to ponad 100MB.
Gdy już uporacie się z pobraniem pliku, na pewno zauważycie, że pobrało wam się jakieś dziwne archiwum. Raczej nie wypakujecie go za pomocą np. WinRara. Od tego rodzaju zabaw mamy GLZIPa, którego właśnie uruchamiamy i za pomocą buttona Unpack wybieracie pobrane archiwum gry. Zacznie się wypakowywanie (oby nie na pulpit) zakończone stosowną informacją.
- Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content