Ostatnie dane dotyczące sytuacji WP w II kwartale 2014 (od kwietnia do czerwca) pokazują zarówno tendencje wzrostowe jak i spadkowe w zależności o kraju. Europa niemal od początku była regionem, w którym mobilny system Microsoftu radził sobie całkiem nieźle, osiągając na niektórych ważnych rynkach udział nawet w okolicach 8-9%, co na tle ogólnych 3-4% było wynikiem bardzo dobrym. Obecna sytuacja w najważniejszych krajach europejskich wygląda następująco (w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim):
1. Wielka Brytania – wzrost z 7.1% do 9.9%
2. Włochy – wzrost z 7.9 do aż 13%
3. Hiszpania – wzrost z 1.6% do 4.8%
4. Niemcy – spadek z 8.1 do 6.1%
5. Francja – spadek z 11 do 8.7
W ogólnym rozrachunku na 5 najważniejszych rynkach w Europie WP i tak zanotował blisko 1% wzrost z 7.6% do 8.5%.

Najważniejszy dla MS rynek, czyli USA nadal bardzo nieufnie podchodzi do WP – Kantar sugeruje, że w ciągu wspomnianych trzech miesięcy zanotował on tam wzrost z 3.8% do ledwie 3.9%. Spadki dotknęły natomiast Meksyk (z 9.5% do 5.9%), Australię (z 6.7% do 5.7%) oraz w szczególności Chiny, gdzie z marnych 2.3% udział WP stopniał do zaledwie 0.8%.
Zobaczymy co przyniesie przyszłość, bo wiemy przecież, że okres jesienno-zimowy powinien być dość obfity w nowe urządzenia z systemem Microsoftu. Jak zwykle trzymamy kciuki i czekamy na nieco bardziej optymistyczne statystyki.
Źródło: Kantar WorldPanel, wpworld.pl