Lenovo to firma kojarzona głównie z komputerami osobistymi. Producent ze swoją serią IdeaPhone od jakiegoś czasu próbuje swoich sił na rynku smartfonów, na którym poczyna sobie coraz śmielej. Dyrektor finansowy firmy, Wong Wai Ming, w wywiadzie dla jednej z gazet przyznał, że rynek smartfonów ma dla producenta znaczenie strategiczne, i aktualnie Lenovo poszukuje możliwości znacznego powiększenia udziału w rynku. W grę wchodzi nawiązanie partnerstwa z innym producentem, lub zakup jednego z mniejszych producentów smartfonów. W tym ostatnim przypadku jednym z celów jest kanadyjski RIM, producent urządzeń marki BlackBerry.
Aktualnie Lenovo sprzedaje swoje urządzenia głównie w Azji i nie odgrywa praktycznie żadnej roli na rynku amerykańskim czy europejskim, choć to ma zmienić najnowszy model Idea Phone K900 o grubości 6,9 milimetra, z dwurdzeniowym procesorem Intel Atom i 5,5-calowym ekranem o rozdzielczości Full HD. Przejęcie RIM mogłoby pomóc firmie w szybkiej ekspansji poza rynkiem azjatyckim.
źródło:frazpc.pl