![:] :]](http://nokiahacking.pl/images/smilies/yeah.png)
<tak właściwie to nie wiem czy dobry dział wybrałem ale mam nadzieję, że jak coś to wybaczycie>
No więc wczoraj, po ponad trzech latach posiadania mojej Nokii 5230, doszedłem do wniosku (zapewne z nudów), że ten symbian 60v5 jest już ciut przystary (ale odkrycie)
Nigdy nie miałem do czynienia z flashowaniem (ba! wczoraj dowiedziałem się że tak to się nazywa

I tak: z jednej strony ściągnąłem 6 plików z Anką w wersji 7.9 Pl (te pliki do folderu Phoenix), na innej znalazłem JAFa, na kolejnej plik "jaf_nok4models" bo przeczytałem, że takowy trzeba podmienić a na jeszcze innej wyszukałem jakiś poradnik (taka mieszanka wyszła głównie przez powygasane linki i przez to, że ten cały JAF coś mi marudził... to chyba nie szkodzi co? )
Jak już napisałem jestem kompletnym laikiem w takich sprawach no ale ze starą, awaryjną Nokią 3410 w szafie i z myślą "eee... jak się 5230 roz*** to tragedii nie będzie" odpaliłem program. Coś tam poklikałem inaczej niż w poradniku bo działać nie chciało (paradoksalnie największy problem sprawiła mi nie instalacja a to, że JAF nie chciał zauważyć mojej Nokii ;d )
No ale dobra... Instalacja trwała nie całą minutę (co tak krótko?

Teraz przechodzę już do pytań głównych. Zaraz po Ance ściągnąłem sobie symbiana Belkę na 5230 (a jakże

![:] :]](http://nokiahacking.pl/images/smilies/yeah.png)
Pytanie właściwe: rozumiem, że teraz jak będę sobie szukał jakiś aplikacji czy czegoś na telefon to szukać mam normalnie już na Ankę (ewentualnie Belkę jeśli odpalę w PL) czy na stary 60v5? (to pytanie pewnie trochę głupie

A no i jeszcze czy może być tak, że coś co teoretycznie powinno działać na Ance/Belce mi nie odpali?
I następne: zrobiłem reset telefonu (kurde wpisywałem wszystkie kody jakich używam a o podstawowym 12345 zapomniałem :d ), wszystko ładnie działa, nie zacina się ale czy nie muszę wgrywać żadnych sterowników czy czegoś tego typu? czy wszystko już się zainstalowało?