![]() |
Register | Login |
Site Rules
• FAQ
• Search • Contact
Portal • Blog • Wiki • Chat |
Ogłoszenie |
---|
Board index » Hyde Park » Komputery » Programowanie |
Previous topic | Next topic Page 1 of 1 [ 4 posts ] |
Print view |
Write comments | Post new topic |
Programowanie w grze Minecraft Classic |
---|
![]() |
13 Jan 2022, o 18:04 |
Manna5 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rozgrywke w grze Minecraft Classic (adres internetowy: https://classic.minecraft.net) mozna automatyzowac, pod warunkiem, ze zna sie jezyk programowania JavaScript. Pozwala to przede wszystkim na tworzenie interesujacyh minigier. Dostep do swiata gry - mozliwosc tworzenia i niszczenia budowli - udostepnia obiekt o nazwie "chunk.noa" (oczywiscie bez cudzyslowow) i jego liczne wlasciwosci i metody, ktorych mozna uzywac w konsoli przegladarki. Najwazniejsze opisze ponizej, mozna odkryc wiecej korzystajac z funckji IntelliSense w konsoli Firefoxa.
Metody chunk.noa: .getBlock (wspX, wspY, wspZ) Zwraca identyfikator bloku na podanych wspolrzednych .setBlock (id, wspX, wspY, wspZ) Zmienia blok na podanych wspolrzednych na blok o podanym identyfikatorze .addBlock Chyba alternatywny setBlock, nie testowane .getPlayerPosition () Zwraca trzyelemetowa tablice wspolrzednych gracza [wspX, wspY, wspZ] Wlasciwosci chunk.noa: .targetedBlock Informacje o wskazywanym bloku: wspolrzedne, identyfikator .settings Obiekt przechowujacy wszystkie opcje ustawialne w menu .registry Obiekt przechowujacy rozne ukryte ustawienia .physics Obiekt przechowujacy parametry fizyki gry .worldHeight Wysykosc swiata Przydaje sie tez znajamosc identyfikatorow roznych blokow, ponizej jest calkowice kompletna lista, inne powoduja blad. Uwaga: zmiany wprowadzone do swiata metoda setBlock nie sa trwale - znikaja po ponownym uruchomieniu Minecrafta, bloki postawione ta metoda sa takze pozbawione swoich cech, np. piasek i zwir nie spadaja, ciecze nie rozlewaja sie. Identyfikatory blokow: 0) powietrze 1) trawa 2) kamien 3) ziemia 4) deski 5) czerwony kwiat 6) zolty kwiat 7) woda ![]() 9) bruk 10) bedrock 11) piasek 12) zwir 13) drewno 14) liscie 15) muchomor 16) borowik 17) lawa 18) ruda zlota 19) ruda zelaza 20) ruda wegla 21) zloto 22) gabka 23) szklo 24..39) welna 40) inne powietrze 41) inna woda Welna w roznych kolorach ma kolejne identyfikatory w tej kolejnosci, w jakiej kolory welny wystepuja w oknie wyboru bloku. Nie sprawdzilem, jak zachowuja sie te metody w trybie dla wielu graczy. |
Last post |
![]() |
![]() |
13 Jan 2022, o 18:21 |
GarfieldWithNokia ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
a jakaś automatyzacja tworzenia światów?
|
![]() |
![]() |
14 Jan 2022, o 23:22 |
nywi3 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nie wiedziałem że ten Minecraft ma tyle bloków.
|
![]() |
![]() |
16 Jan 2022, o 17:26 |
Manna5 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dokładnie tyle. Wyższe identyfikatory powodują błąd.
|
Top |
![]() |
Write comments | Post new topic |
Page 1 of 1 [ 4 posts ] Previous topic | Next topic |
|
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests |
Board index » Hyde Park » Komputery » Programowanie |
© 2009-2023 Forum NokiaHacking.pl • Full version of site (Hi-Fi)
Powered by phpBB & phpBB3.PL & phpBB SEO modified by Pawelooss Time : 0.808s | 54 Queries | GZIP : Off |