Coś nowego - edycja wielobarwnych NIF-ów. 
- Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content
Ikony bitmap tego rodzaju zaczyna się po bajcie
0E 83. Istnieją także inne kombinacje bajtów
0D 83,
0C 83, ale to jest jakiś inny sposób wyświetlenia. (Jeśli jest ktoś zainteresowany, może badać.)
Kody heksadecymalne tłumaczone są na język postaci binarnej. Ikona pojawi się w następujący sposób: ustala kolor pikseli i liczbą pikseli w kolorze. Pikselach od lewej do prawej, od góry do dołu.
011011110 -
8 bitów - liczba kolorów. 0 oznacza, że ilość pikseli nie będzie ujawniana, zostanie wyświetlony jeden piksel. Po tych 9 bitach rozpoczyna się mapowanie tych pikseli.
Jeśli po 8 bitach określony kolor jest jednostką, więc wskazać liczbę pikseli w tym kolorze. Tutaj musimy również i 2 następujące symbole (3 jednostki).
10110110111 -
kolor ,
jeden z trybów podawania liczbę kolorów:
system 111 - po 8 bitów danych, aby określić liczbę max = 255,
system 101 - po tych liczb 6 bitów, aby określić liczbę max = 63,
system 110 - po 4 bity te dane, aby określić liczbę max = 15.
Do ikony z ID
0E 83 nie ma innego sposobu:
system 100 - po 2 bity te dane, aby określić liczbę max = 3.
110111101101111 -
tryb,
kolor,
liczba pikseli - kod ten wyświetla 16 identycznych pikseli.
1111 w razie przeniesienia na system dziesiętny - 15. Liczba pikseli w kodzie jest o jedną mniejsza niż w rzeczywistości. Należy wziąć to pod uwagę.
10100011101101111 - 48 identycznych pikseli, ponieważ 101111 binarnie to 47 w systemie dziesiętnym.
011011110110111101101111 - 1 zielony piksel, 16 szarych.
01101111011011110110111101101111011011110 - 1 zielony piksel, 16 szarych, znów 1 zielony, szary.
Pierwszy piksel pierwszym rzędzie - ilość kolorów 0, ostatni piksel pierwszym rzędzie - ilość kolorów 29. W ostatniej linii wśród białych pikseli, zobaczysz szaro-niebieski piksel - jego numer to 255. Jest to przeźroczysty piksel. Dlatego też można zapomnieć o edycji ikony maski, obraz każdej złożoności może korzystać tylko przy użyciu palety.
Jak skorzystać z powyższej wiedzy i stworzyć kolorowy obraz NIF?1. Narysować obrazek w dowolnym edytorze grafiki, wykorzystując kolory dołączone do palety.
2. Zapisać numer koloru z palety i ilość pikseli w tym kolorze, licząc od lewej do prawej, od góry do dołu.
3. Stworzyć kod dwójkowy (binarny) z liczby koloru (8-bitowy), tryb wskaźnika i ilość kolorów.
4. Przekonwertować na kod szesnastkowy (heksadecymalny).