![]() |
Register | Login |
Site Rules
• FAQ
• Search • Contact
Portal • Blog • Wiki • Chat |
Board index » Strefa Nokia OS S40 » Tutoriale & Triki » [S40] Warsztat |
Previous topic | Next topic Page 2 of 4 [ 47 posts ] Go to page Previous 1, 2, 3, 4 Next |
Print view |
Write comments | Post new topic |
Struktura ikon NIF (Nokia Image File). |
---|
![]() |
20 Aug 2009, o 18:11 |
ndt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
co do *nif* - to nie jest jego nagłówek
![]() pierwszy half word to wersja animacji ( 1, 2, 3, 4 ), potem mamy jedne offset drugi etc więc rozpoznanie czy to jest nif czy nie wygląda ciut inaczej - jesli to nie jest jpg, bmp, gif czy png to to jest prawdopodobnie nif |
Last post |
![]() |
![]() |
20 Aug 2009, o 18:14 |
pawelooss ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ndt wrote: jesli to nie jest jpg, bmp, gif czy png to to jest prawdopodobnie nif I jeśli nie M3G - przyp. red. ![]() |
![]() |
![]() |
20 Aug 2009, o 20:44 |
ndt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
w sumie nie wiedziałem że m3g sa w chunku ANIM
![]() update gotowe |
![]() |
![]() |
20 Aug 2009, o 20:57 |
Filip ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
A można zastąpić png na m3g itp. żeby była animowana ikonka??
|
![]() |
![]() |
20 Aug 2009, o 20:58 |
maciek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Filip wrote: A można zastąpić png na m3g itp. żeby była animowana ikonka?? Chyba nie, pokombinuj z Autodesk Maya. |
![]() |
![]() |
20 Aug 2009, o 20:59 |
pawelooss ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Filip, całkiem możliwe, że się uda. Jak napisał ndt w telefonie nie ma żadnego indeksu wg konkretnych rozszerzeń, więc może to łyknąć. Tak samo Ruscy pewnie podmieniają NIF-y swoimi JPG-ami.
|
![]() |
![]() |
20 Aug 2009, o 21:00 |
maciek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
pawelooss wrote: Tak samo Ruscy pewnie podmieniają NIF-y swoimi JPG-ami. O.o', a jakby właśnie zamiast NIFa ktoś wsadził PNG ? Stawiam piwo za test. |
![]() |
![]() |
20 Aug 2009, o 21:05 |
pawelooss ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
24 Aug 2009, o 17:27 |
minac ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Przydałaby sie jakas przegladarka plikow nif.Znalazłem jedna (NifTools) niestety nie czyta tego typu nifow.
|
Last edited by minac on 1 Jan 1970, o 02:00, edited 1 time in total. |
![]() |
![]() |
24 Aug 2009, o 18:55 |
ndt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
pizdiet, napisz edytor
btw, co ma NifTools do animacji Nokii? |
![]() |
![]() |
24 Aug 2009, o 19:14 |
minac ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ndt, Nie potrafie.Nif-takie same rozszerzenie jak w animacjach noki.
A moze Ty bys napisał? Jak nie napiszesz to i bez tego sobie poradzimy. |
Last edited by minac on 1 Jan 1970, o 02:00, edited 1 time in total. |
![]() |
![]() |
24 Aug 2009, o 20:22 |
ndt ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
to fajnie że sobie poradzicie bo nic pisać nie będę
![]() PS. rozszerzenie nie ma nic wspólnego do contentu pliku... |
![]() |
![]() |
24 Aug 2009, o 21:29 |
pawelooss ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
minac wrote: Czy ja pisałem cos o contencie?Nie! Content to z angielskiego zawartość pliku. To tak samo, jakbyś bitmapę nazwał JPG - co z tego, że ma takie rozszerzenie, skoro to zupełnie inny format graficzny? Tu mamy doczynienia z przeglądarką innych NIF-ów, innej firmy, przeznaczonych w innym celu. ![]() [ Dodano: 2009-08-26, 09:26 ] No i dzięki uprzejmości ndt i pracy Rosjan udało się nam zrobić spis wszystkich NIF-ów dla 240x320. ![]() The following link is a document about 240x320 NIF's descriptions with UID (Universal ID, checksum). ![]() http://www.sendspace.pl/file/ed8e50b668ee441059f1bfb |
![]() |
![]() |
17 Sep 2009, o 14:35 |
pawelooss ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Coś nowego - edycja wielobarwnych NIF-ów.
![]() Ikony bitmap tego rodzaju zaczyna się po bajcie 0E 83. Istnieją także inne kombinacje bajtów 0D 83, 0C 83, ale to jest jakiś inny sposób wyświetlenia. (Jeśli jest ktoś zainteresowany, może badać.) Kody heksadecymalne tłumaczone są na język postaci binarnej. Ikona pojawi się w następujący sposób: ustala kolor pikseli i liczbą pikseli w kolorze. Pikselach od lewej do prawej, od góry do dołu. 011011110 - 8 bitów - liczba kolorów. 0 oznacza, że ilość pikseli nie będzie ujawniana, zostanie wyświetlony jeden piksel. Po tych 9 bitach rozpoczyna się mapowanie tych pikseli. Jeśli po 8 bitach określony kolor jest jednostką, więc wskazać liczbę pikseli w tym kolorze. Tutaj musimy również i 2 następujące symbole (3 jednostki). 10110110111 - kolor , jeden z trybów podawania liczbę kolorów: system 111 - po 8 bitów danych, aby określić liczbę max = 255, system 101 - po tych liczb 6 bitów, aby określić liczbę max = 63, system 110 - po 4 bity te dane, aby określić liczbę max = 15. Do ikony z ID 0E 83 nie ma innego sposobu: system 100 - po 2 bity te dane, aby określić liczbę max = 3. 110111101101111 - tryb, kolor, liczba pikseli - kod ten wyświetla 16 identycznych pikseli. 1111 w razie przeniesienia na system dziesiętny - 15. Liczba pikseli w kodzie jest o jedną mniejsza niż w rzeczywistości. Należy wziąć to pod uwagę. 10100011101101111 - 48 identycznych pikseli, ponieważ 101111 binarnie to 47 w systemie dziesiętnym. 011011110110111101101111 - 1 zielony piksel, 16 szarych. 01101111011011110110111101101111011011110 - 1 zielony piksel, 16 szarych, znów 1 zielony, szary. Pierwszy piksel pierwszym rzędzie - ilość kolorów 0, ostatni piksel pierwszym rzędzie - ilość kolorów 29. W ostatniej linii wśród białych pikseli, zobaczysz szaro-niebieski piksel - jego numer to 255. Jest to przeźroczysty piksel. Dlatego też można zapomnieć o edycji ikony maski, obraz każdej złożoności może korzystać tylko przy użyciu palety. Jak skorzystać z powyższej wiedzy i stworzyć kolorowy obraz NIF? 1. Narysować obrazek w dowolnym edytorze grafiki, wykorzystując kolory dołączone do palety. 2. Zapisać numer koloru z palety i ilość pikseli w tym kolorze, licząc od lewej do prawej, od góry do dołu. 3. Stworzyć kod dwójkowy (binarny) z liczby koloru (8-bitowy), tryb wskaźnika i ilość kolorów. 4. Przekonwertować na kod szesnastkowy (heksadecymalny). |
Last edited by pawelooss on 28 Oct 2009, o 02:04, edited 1 time in total. |
![]() |
![]() |
24 Oct 2009, o 22:23 |
pawelooss ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wrzucam dokument z rozpracowanymi NIF-ami dla Nokii S40v5 i S40v6.
![]() [ Dodano: 2009-10-24, 22:24 ] Aktualny temat u Rosjan: http://www.topnokia.ru/forum/topic42474.html http://forum.allnokia.ru/viewtopic.php?t=55374 |
Last edited by pawelooss on 6 Nov 2009, o 01:31, edited 1 time in total. |
Top |
![]() |
Write comments | Post new topic |
Go to page Previous 1, 2, 3, 4 Next Page 2 of 4 [ 47 posts ] Previous topic | Next topic |
|
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests |
Board index » Strefa Nokia OS S40 » Tutoriale & Triki » [S40] Warsztat |
© 2009-2023 Forum NokiaHacking.pl • Full version of site (Hi-Fi)
Powered by phpBB & phpBB3.PL & phpBB SEO modified by Pawelooss Time : 2.052s | 110 Queries | GZIP : Off |