[Zręcznościowe] The Eye

Gry Android

Post by tsg » 30 Nov 2014, o 19:19

Witam!

Chciałbym Wam zaprezentować naszą nową, zbliżającą się wielkimi krokami grę mobilną na platformę android: „The Eye”.

Image

Download link: https://play.google.com/store/apps/deta ... abs.TheEye

Będzie to gra zręcznościowa osadzona w świecie fantasy. Mamy chciwego smoka, który słodko śpi na stosie zagrabionych skarbów i śmiałka, który będzie próbował je wykraść (w tę rolę wcieli się gracz). Jednak nie będzie to tak proste jak mogłoby się wydawać. Na głowę bohatera losowo spadać będą olbrzymie kawałki skał, których oczywiście trzeba unikać. Dodatkowym problemem będzie otwierające się co pewien czas tytułowe „Oko” smoka, przed którym należy się ukryć wykorzystując odpowiedni przycisk. Osiągnięcie wysokiego wyniku będzie wymagało dobrej taktyki i ogromnej zręczności, ponieważ przenoszenie skarbów przy jednoczesnym wykonywaniu uników i konieczności ukrywania się wcale nie jest takie proste.

Oficjalny trailer:


Zachęcam do regularnego sprawdzania postępów. Poniżej można prześledzić proces powstawania gry od podstaw:

Poniższy amatorski, wykonany na kolanie szkic może pomóc Wam (a przynajmniej będzie się starał) wyobrazić sobię rozgrywkę.

Image

Proszę się nie sugerować tym wyglądem. Ostateczne grafiki będą wykonane profesjonalnie. Powinny one być gotowe w ciągu kilku dni, jednak póki ich nie ma, będziemy przedstawiać proces powstawania gry właśnie na takich bazgrołach :P.



Czy podoba Wam się pomysł? Chcielibyście zagrać w tego typu produkcję? A może macie pomysł jak wykonać ją inaczej - lepiej? Wszelkie opinie i pytania będą mile widziane.

Gra będzie gotowa prawdopodobnie około 13 grudnia. Wszystkich zainteresowanych procesem jej powstawania zachęcam do śledzenia tego tematu.

[ Dodano: 29 lis 2014, o 18:29 ]
Nowe nagranie, dodane tytułowe ‘oko’. Zastanawiamy się jak rozwiązać kwestię tego oka. Póki co mamy do wyboru dwie opcje.
1. Oko będzie się otwierało losowo - gracz musi odpowiednio szybko zareagować
2. Oko będzie się otwierało wraz z narastającą złością smoka (dodamy pasek informujących o poziomie złości) - gracz będzie musiał ukrywać się aby uśpić smoka ponownie.



[ Dodano: 30 lis 2014, o 18:19 ]
Zdecydowaliśmy się na opcję, w której oko będzie się otwierało wraz z narastającą złością smoka, a gracz będzie musiał się ukrywać żeby tą złość zmniejszyć. Ta opcja pozwoli na zminimalizowanie losowości rozgrywki.

A tutaj kolejne nagranie. Oko otwiera się dopiero gdy pasek złości jest pełny. Myślę, że do jutra zdążymy dodać możliwość ukrywania się. W ostatecznej wersji gry nie będzie pierścienia. Jest to tylko tymczasowe rozwiązanie (póki nie mamy gotowej warstwy graficznej)


Last edited by tsg on 20 Dec 2014, o 17:05, edited 2 times in total.
tsg Male
10%
 
Offline
 
Telefon: ZTE Blade III Pro
Operator: Play

Joined: 16 Nov 2014
Online: 3h 19m 12s
Posts: 11Topics: 1
Reputation point: 0
    Windows 8.1 Firefox

Post by adam111 » 27 kwi 2009, o 00:00

BoTs RoX! :D
adam111 Mężczyzna
Oddajcie mi cześć!
50%

Avatar użytkownika
 
Online
 
Telefon: Nokia 3110c
Soft: v. 05.50
Operator: -----

Joined: 30 mar 2009
Online:
Posts:   •  Topics: 
    Ubuntu  Firefox

Post by nemo333 » 30 Nov 2014, o 19:31

Jak będzie z wydajnością tej gierki?
Mam nadzieje że mimo jej prostoty nie będzie trzeba mieć conajmniej Nexusa 4 żeby komfortowo grać.

Bez dobrej optymalizacji nie ma szans na sukces, zwłaszcza w naszym kraju gdzie większość osób ma jednak smartfony ze średniej i niskiej półki, ewentualnie flagowce sprzed 2-3 lat.
Image
nemo333 Male
fb.com/nemowaKK
Sponsor

User avatar
 
Offline
 
Telefon: S21 FE, oraz 400 innych w ramach kolekcji
Soft: Android 13
Operator: Orange

Joined: 26 Jun 2009
Online: 449d 12h 20m 59s
Posts: 9190Topics: 98
Reputation point: 6525
    Windows 7 Firefox

Post by tsg » 3 Dec 2014, o 00:30

Testuje ją m.in. na ZTE Blade III Pro i nie zauważyłem żadnych problemów z wydajnością (oczywiście to nie jest jeszcze ostateczna wersja, ale myślę, że wiele się nie zmieni w tym temacie). Nie orientuję się za bardzo w świecie smartfonów, ale myślę, że mój sprzęt to nie jest żaden cud techniki, bo często irytuje mnie jego powolność :P.


Dzisiejszy postęp:

Tak jak obiecaliśmy wczoraj. Dodaliśmy możliwość ukrywania się. Ta opcja będzie przeznaczona do zmniejszania poziomu złości smoka. W ostatecznej wersji gry złość ta będzie się zmniejszała znacznie szybciej niż zostało to przedstawione na poniższym nagraniu.



[ Dodano: 2 gru 2014, o 23:30 ]
A dzisiaj prezentuję profesjonalne grafiki tytułowego “oka”. Jak Wam się podobają? :)

Image
tsg Male
10%
 
Offline
 
Telefon: ZTE Blade III Pro
Operator: Play

Joined: 16 Nov 2014
Online: 3h 19m 12s
Posts: 11Topics: 1
Reputation point: 0
    Windows 8.1 Chrome

Post by pawelooss » 3 Dec 2014, o 02:40

Podoba mi się. Jeśli cała gra będzie tak wyglądała, to zapowiada się ładnie. :)
ImageImageImage

Kolekcja ➔ Apple iPhone 5s && BlackBerry Curve 9320 && Ericsson A2618s, A2628s && Götze & Jensen GFE36 && MaxCom MM432BB
&& HTC HD2 && Motorola RAZR V3, V2288 && Samsung Galaxy S && Siemens A52 && Sony Ericsson C902 && Sony Xperia E, Xperia Z3C
&& N♥kia 100, 1100, 1110, 1600, 1616, 3100, 3110c, 3210, 3310, 3410, 3510i, 5510, 5800XM, 6020, 6230i, 6300, 6303c, 6610i, 7260, 7360

&& N♥kia Lumia 730 Dual SIM, Lumia 800, E50, E51, E52, E7-00, N8-00, N900, N9-00, N95 8GB, N-Gage && OnePlus 5T && Tracer Ovo 1.2 :)
pawelooss Male
Pan i Władca!
Administrator

User avatar
 
Offline
 
Telefon: N♥kia E52 || Moto E30F || iPh. 5s
Soft: CFW 081.003 || Android 13 || iOS 12
Operator: Play
Age: 31
Location: Ruda Śląska

Joined: 27 Feb 2009
Online: 665d 19h 5m 47s
Posts: 12082Topics: 1215
Reputation point: 17485
    Windows 7 Firefox

Post by tsg » 3 Dec 2014, o 21:53

Cieszę się, że sie podoba :). Cała gra będzie zrobiona właśnie w takim stylu graficznym.

Dziś zrobiliśmy animację oka. Jak to wyszło Waszym zdaniem?

tsg Male
10%
 
Offline
 
Telefon: ZTE Blade III Pro
Operator: Play

Joined: 16 Nov 2014
Online: 3h 19m 12s
Posts: 11Topics: 1
Reputation point: 0
    Windows 8.1 Chrome

Post by MUsk » 3 Dec 2014, o 22:13

Wow, wygląda obiecująco
:thumbup:
MUsk Male
Patcher Mod

User avatar
 
Offline
 
Telefon: Siaomi
Soft: Patrz podpis
Operator: Virgin Mobile
Age: 28
Location: /home/[$]user

Joined: 21 Dec 2012
Online: 36d 17h 37m 1s
Posts: 695Topics: 71
Reputation point: 1664
    Arch Chrome

Post by tsg » 5 Dec 2014, o 23:09

Animacja biegającej postaci. Być może jutro będę mógł pokazać nieco więcej.




Edit:
Dorzucam jeszcze nagranie przedstawiające rozgrywkę po podmianie grafik:

tsg Male
10%
 
Offline
 
Telefon: ZTE Blade III Pro
Operator: Play

Joined: 16 Nov 2014
Online: 3h 19m 12s
Posts: 11Topics: 1
Reputation point: 0
    Windows 8.1 Chrome

Post by bombel201 » 6 Dec 2014, o 00:13

Bys zarzucil gre zamiast animacji...
Image
bombel201 Male
TEN OKRUTNY xD
Sponsor

User avatar
 
Offline
 
Telefon: LG G6
Soft: 7.0 Nougat
Operator: Play

Joined: 21 Mar 2010
Online: 104d 17h 43m 53s
Posts: 2793Topics: 816
Reputation point: 4150
    Android Chrome

Post by pawelooss » 6 Dec 2014, o 01:24

bombel201 wrote: Bys zarzucil gre zamiast animacji...

Nie marudź. Mi się podoba śledzenie takiego procesu produkcyjnego. :)

tsg wrote:Gra będzie gotowa prawdopodobnie około 13 grudnia.
ImageImageImage

Kolekcja ➔ Apple iPhone 5s && BlackBerry Curve 9320 && Ericsson A2618s, A2628s && Götze & Jensen GFE36 && MaxCom MM432BB
&& HTC HD2 && Motorola RAZR V3, V2288 && Samsung Galaxy S && Siemens A52 && Sony Ericsson C902 && Sony Xperia E, Xperia Z3C
&& N♥kia 100, 1100, 1110, 1600, 1616, 3100, 3110c, 3210, 3310, 3410, 3510i, 5510, 5800XM, 6020, 6230i, 6300, 6303c, 6610i, 7260, 7360

&& N♥kia Lumia 730 Dual SIM, Lumia 800, E50, E51, E52, E7-00, N8-00, N900, N9-00, N95 8GB, N-Gage && OnePlus 5T && Tracer Ovo 1.2 :)
pawelooss Male
Pan i Władca!
Administrator

User avatar
 
Offline
 
Telefon: N♥kia E52 || Moto E30F || iPh. 5s
Soft: CFW 081.003 || Android 13 || iOS 12
Operator: Play
Age: 31
Location: Ruda Śląska

Joined: 27 Feb 2009
Online: 665d 19h 5m 47s
Posts: 12082Topics: 1215
Reputation point: 17485
    Windows 7 Firefox

Post by nemo333 » 6 Dec 2014, o 02:03

Hm, a czy nie lepszym byłoby zrobić to w trybie poziomym? Wydaje mi się że lepsza byłaby dłuższa droga biegu i mniejszy widok na spadające kamienie z góry. Albo najlepiej w dwóch trybach, z autorotacją.
Image
nemo333 Male
fb.com/nemowaKK
Sponsor

User avatar
 
Offline
 
Telefon: S21 FE, oraz 400 innych w ramach kolekcji
Soft: Android 13
Operator: Orange

Joined: 26 Jun 2009
Online: 449d 12h 20m 59s
Posts: 9190Topics: 98
Reputation point: 6525
    Windows 7 Firefox

Post by tsg » 6 Dec 2014, o 02:43

@nemo333
Niestety jest to obecnie niemożliwe do zrealizowania. Zamówiliśmy grafiki w takiej rozdzielczości, ponieważ uznaliśmy, że w trybie poziomym gracz miałby zbyt mało czasu na reakcję.

Premierę musimy przełożyć na 20 grudnia (jest to już ostateczny termin), niestety roboty jest jeszcze sporo i nie wyrobimy się na 13 :(.
tsg Male
10%
 
Offline
 
Telefon: ZTE Blade III Pro
Operator: Play

Joined: 16 Nov 2014
Online: 3h 19m 12s
Posts: 11Topics: 1
Reputation point: 0
    Windows 8.1 Chrome

Post by bombel201 » 6 Dec 2014, o 02:49

pawelooss wrote:
tsg wrote:Gra będzie gotowa prawdopodobnie około 13 grudnia.

Nie marudź. Mi się podoba śledzenie takiego procesu produkcyjnego. :)

A mi nie bo nie lubie podniecania sie jakas grafika ;P
Image
bombel201 Male
TEN OKRUTNY xD
Sponsor

User avatar
 
Offline
 
Telefon: LG G6
Soft: 7.0 Nougat
Operator: Play

Joined: 21 Mar 2010
Online: 104d 17h 43m 53s
Posts: 2793Topics: 816
Reputation point: 4150
    Android Chrome

Post by nemo333 » 6 Dec 2014, o 03:35

tsg wrote:Niestety jest to obecnie niemożliwe do zrealizowania. Zamówiliśmy grafiki w takiej rozdzielczości, ponieważ uznaliśmy, że w trybie poziomym gracz miałby zbyt mało czasu na reakcję.
Ok, jak tam uważacie :P

IMO zrobienie trybu poziomego nie jest zbyt trudne, wystarczy po bokach oka dokontynuować wzory które są na pierwszym planie i nie powinno to źle wyglądać. Może tylko być na małych rozdziałkach problem. Chyba że nie macie prawa do edycji grafik albo grafik woła za to sporo kasy :)

tsg wrote:Premierę musimy przełożyć na 20 grudnia (jest to już ostateczny termin), niestety roboty jest jeszcze sporo i nie wyrobimy się na 13 :(.
A nie lepiej zamiast podawania terminów które mogą się z przyczyn losowych zmienić powiedzieć po prostu: Kiedy będzie gotowe to wydamy a termin podać jak już będą ostatnie szlify? ;) Tak na przyszłość bo teraz to już za późno na stosowanie tego :D

bombel201 wrote:A mi nie bo nie lubie podniecania sie jakas grafika ;P
Przynajmniej można się zapoznać i zobaczyć czy warto czekać i ewentualnie zasugerować coś ciekawego :D
Image
nemo333 Male
fb.com/nemowaKK
Sponsor

User avatar
 
Offline
 
Telefon: S21 FE, oraz 400 innych w ramach kolekcji
Soft: Android 13
Operator: Orange

Joined: 26 Jun 2009
Online: 449d 12h 20m 59s
Posts: 9190Topics: 98
Reputation point: 6525
    Windows 7 Firefox

Post by tsg » 9 Dec 2014, o 19:32

nemo333 wrote:IMO zrobienie trybu poziomego nie jest zbyt trudne, wystarczy po bokach oka dokontynuować wzory które są na pierwszym planie i nie powinno to źle wyglądać. Może tylko być na małych rozdziałkach problem. Chyba że nie macie prawa do edycji grafik albo grafik woła za to sporo kasy :)


Coś tam może i by się dało wykombinować, ale ogólnie to zmieniłoby tylko częstotliwość oddawania skarbów (z tego powodu olaliśmy również pomysł z dodaniem dodatkowych ekranów i przeskakiwaniem między nimi), a gracz miałby bardzo mało czasu na reakcję przy spadających kamieniach.

nemo333 wrote:A nie lepiej zamiast podawania terminów które mogą się z przyczyn losowych zmienić powiedzieć po prostu: Kiedy będzie gotowe to wydamy a termin podać jak już będą ostatnie szlify? ;) Tak na przyszłość bo teraz to już za późno na stosowanie tego :D


Właściwie to masz rację, ale w tym przypadku byliśmy praktycznie pewni, że się uda :D. Mamy obecnie sporo wolnego czasu, a jak przyjdzie znowu nawał roboty to będziemy to odkładać w nieskończoność. Dlatego 20 grudnia to MUSI być ostateczny termin :P.

bombel201 wrote:A mi nie bo nie lubie podniecania sie jakas grafika ;P


Niestety gra zostanie wypuszczona dopiero 20 grudnia :P. A że niektórzy lubią śledzić taki proces tworzenia to wrzucam w międzyczasie :).


Dzisiaj zrobiliśmy prototyp menu:
Image

[ Dodano: 9 gru 2014, o 18:32 ]
Witam!

Stworzyłem fanpage na fb: https://www.facebook.com/pages/The-Eye- ... 2761680713

Jeśli chcielibyście lekko wesprzeć projekt, proszę o ‘lajkowanie’ i udostępnianie :).
tsg Male
10%
 
Offline
 
Telefon: ZTE Blade III Pro
Operator: Play

Joined: 16 Nov 2014
Online: 3h 19m 12s
Posts: 11Topics: 1
Reputation point: 0
    Windows 8.1 Chrome

Post by bombel201 » 9 Dec 2014, o 20:10

Ciekawe kiedy powstanie film i jaki aktor zagra glowna role w filmie o grze :E

Tworzyc fanpage o jednej grze na androida? Chociaz w sumie jest multum takich glupich fanpage'y :E
Image

bombel201 otrzymał za ten post 1 punkty reputacji od 1 użytkowników:
+notonlypierogi.
bombel201 Male
TEN OKRUTNY xD
Sponsor

User avatar
 
Offline
 
Telefon: LG G6
Soft: 7.0 Nougat
Operator: Play

Joined: 21 Mar 2010
Online: 104d 17h 43m 53s
Posts: 2793Topics: 816
Reputation point: 4150
    Android Chrome

Next

Return to Gry: Android

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests