Edycja animacji za pomocą programu PPModd.
![Post Post](http://nokiahacking.pl/styles/nokiatuning/imageset/icon_post_target.gif)
Chciałem przedstawić krótki opis jak za pomocą programu PPModd można łatwo i szybko podmienić grafiki i animacje.
Aktualna wersja programu w temacie PPModd - public release.
Uruchamiamy program i ustawiamy opcję plugins.ppmmodify.text.text_as_unknown na 1.
Po załadowaniu pliku zaznaczamy gałąź ANIM i z RMB menu wybieramy opcję Export to Binary...
![Image](http://img18.imageshack.us/img18/1848/capture05032009001738fd6.jpg)
Podając nazwę (domyślna anim) należy pamiętać że jest to tylko szablon. Dla domyślnej anim pliki wynikowe będą miały nazwy anim_0000.gif, anim_0001.bin etc.
![Image](http://img17.imageshack.us/img17/8827/capture05032009001803ce2.jpg)
Kolejny krok - usunięcie gałęzi ANIM z PPM.
![Image](http://img16.imageshack.us/img16/2092/capture05032009001833lz0.jpg)
W tym miejscu należałoby podmienić/zedytować grafiki. W katalogu gdzie zostały zapisane animacje utworzony został również plik xml z informacjami potrzebnymi do poprawnego zbudowania chunku ANIM. Generalnie nie ma potrzeby jego edycji, jednak jeśli chcemy podmienić plik np anim_0001.bin przykładowo na jakiś png zmieniamy odpowiednią linię w pliku xml na nazwę nowego pliku:
Gdy wszystko gotowe, zaznaczamy gałąź PPM, RMB i wybieramy opcję Import from XML...
![Image](http://img15.imageshack.us/img15/3520/capture05032009001849bp4.jpg)
Zaznaczamy wspomniany plik xml i czekamy na sparsowanie plików.
![Image](http://img14.imageshack.us/img14/6171/capture05032009001908ql0.jpg)
Kolejny krok przesunięcie załadowanego chunku ANIM w górę struktury PPM - domyślnie importowana gałąź dołączana jest na końcu, kolejność chunków nie ma znaczenia, ważne aby był przed ---end---, najlepiej aby wrócił na starą pozycję (zaraz za LDB).![;]](http://nokiahacking.pl/images/smilies/yeah2.gif)
![Image](http://img13.imageshack.us/img13/8827/capture05032009001923fb0.jpg)
Ostatni krok - utworzenie zmodyfikowanego ppm - Create PPM.
![Image](http://img12.imageshack.us/img12/9438/capture05032009001946dz2.jpg)
Pozdrawiam i życzę udanych modów!![:]](http://nokiahacking.pl/images/smilies/yeah.png)
ndt
Aktualna wersja programu w temacie PPModd - public release.
Uruchamiamy program i ustawiamy opcję plugins.ppmmodify.text.text_as_unknown na 1.
Po załadowaniu pliku zaznaczamy gałąź ANIM i z RMB menu wybieramy opcję Export to Binary...
![Image](http://img18.imageshack.us/img18/1848/capture05032009001738fd6.jpg)
Podając nazwę (domyślna anim) należy pamiętać że jest to tylko szablon. Dla domyślnej anim pliki wynikowe będą miały nazwy anim_0000.gif, anim_0001.bin etc.
![Image](http://img17.imageshack.us/img17/8827/capture05032009001803ce2.jpg)
Kolejny krok - usunięcie gałęzi ANIM z PPM.
![Image](http://img16.imageshack.us/img16/2092/capture05032009001833lz0.jpg)
W tym miejscu należałoby podmienić/zedytować grafiki. W katalogu gdzie zostały zapisane animacje utworzony został również plik xml z informacjami potrzebnymi do poprawnego zbudowania chunku ANIM. Generalnie nie ma potrzeby jego edycji, jednak jeśli chcemy podmienić plik np anim_0001.bin przykładowo na jakiś png zmieniamy odpowiednią linię w pliku xml na nazwę nowego pliku:
- Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content
- Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content
Gdy wszystko gotowe, zaznaczamy gałąź PPM, RMB i wybieramy opcję Import from XML...
![Image](http://img15.imageshack.us/img15/3520/capture05032009001849bp4.jpg)
Zaznaczamy wspomniany plik xml i czekamy na sparsowanie plików.
![Image](http://img14.imageshack.us/img14/6171/capture05032009001908ql0.jpg)
Kolejny krok przesunięcie załadowanego chunku ANIM w górę struktury PPM - domyślnie importowana gałąź dołączana jest na końcu, kolejność chunków nie ma znaczenia, ważne aby był przed ---end---, najlepiej aby wrócił na starą pozycję (zaraz za LDB).
![;]](http://nokiahacking.pl/images/smilies/yeah2.gif)
![Image](http://img13.imageshack.us/img13/8827/capture05032009001923fb0.jpg)
Ostatni krok - utworzenie zmodyfikowanego ppm - Create PPM.
![Image](http://img12.imageshack.us/img12/9438/capture05032009001946dz2.jpg)
Pozdrawiam i życzę udanych modów!
![:]](http://nokiahacking.pl/images/smilies/yeah.png)
ndt