by Obeebok » 8 Mar 2011, o 13:39
No to chyba normalne, że jak nie da rady naprawić, to wymiana na nowy. Niezły burdel się w tym temacie zrobił. W skrócie to jest tak, że sprawy gwarancyjne reguluje albo kodeks cywilny albo ustawa o niezgodności towaru z umową. Skoro telefon jest na firmę, to w twoim przypadku stosuje się tylko kodeks cywilny, bo ustawa tyczy się sprzedaży konsumenckiej.
W kodeksie cywilnym są 2 opcje:
- gwarancja jakości
- rękojmia za wady fizyczne i prawne
Gwarancja jakości to jest to, co wynika z karty gwarancyjnej dołączonej do telefonu.
Rękojmia polega na tym, że jeśli rzecz ma wady (w twoim przypadku gubi zasięg), to możesz od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny, chyba że naprawią ci telefon albo wymienią na nowy. Z rękojmi możesz skorzystać w ciągu roku od daty, kiedy dostałeś telefon do łapy.
A, i jeszcze jedna ważna rzecz, że skorzystanie z gwarancji nie wyłącza skorzystania z rękojmi i odwrotnie, czyli jak dałeś im na podstawie gwarancji do naprawy, a oni ani nie naprawią, ani nie wymienią ci na nówkę, to możesz skorzystać z rękojmi, czyli w twoim przypadku rozwiązać umowę między Plusem a firmą
Obstawiam, że jednak będą woleli wymienić telefon.