[C3-01] Gubi zasięg

Wbudowane oprogramowanie, problemy z softem, flashowanie.

Post by Adriamo » 5 Mar 2011, o 11:21

Wysyłki są we wtorki i piątki. Te z wtorku wracają we wtorki, a z piątku w piątki - więc muszą być chyba 2 różne.
Ten pierwszy wiem jaki (bo mam na karcie gwarancyjnej podbitą pieczątkę). Noty w internecie faktycznie nie powalają. To inter consult na Dąbrowskiego (Poznań). Zapytam o drugi - o ile jest. A jak nie, to pojadę sam do Poznania i oddam. Czy wtedy również przyjmują na gwarancji? Jeżeli nie idzie przez sklep? (Żeby było bez opłat)
Adriamo Male
10%
 
Offline
 
Telefon: C3-01
Soft: S40
Operator: Plus
Age: 46
Location: pod P-ń

Joined: 3 Mar 2011
Online: 25m 47s
Posts: 10Topics: 0
Reputation point: 0
    Windows XP Firefox

Post by adam111 » 27 kwi 2009, o 00:00

BoTs RoX! :D
adam111 Mężczyzna
Oddajcie mi cześć!
50%

Avatar użytkownika
 
Online
 
Telefon: Nokia 3110c
Soft: v. 05.50
Operator: -----

Joined: 30 mar 2009
Online:
Posts:   •  Topics: 
    Ubuntu  Firefox

Post by Obeebok » 5 Mar 2011, o 14:53

Ale kombinujesz. Zanieś do salonu Plusa i niech robią z nim, co chcą. Jak nie naprawią porządnie, to żądasz wymiany na nówkę sztukę i nawet lepiej na tym wychodzisz.
Obeebok Male
Friend

User avatar
 
Offline
 
Telefon: HTC Mozart
Operator: Plus
Age: 36
Location: Wrocław

Joined: 27 Aug 2010
Online: 14d 22h 8m 55s
Posts: 937Topics: 52
Reputation point: 762
    Windows 7 Firefox

Post by Wodnik Szuwarek » 5 Mar 2011, o 16:14

Radzę to przeczytać i nie pisać głupot. Skoro już raz był w naprawie, to nie może żądać wymiany na nowy. Zostaje tylko nieodpłatna naprawa w ramach gwarancji lub odpłatna poza gwarancją.
http://lex.pl/serwis/du/2002/1176.htm
Upgrade tego wyżej http://lex.pl/serwis/du/2009/0960.htm
Wodnik Szuwarek Male
Szef Wszystkich Szefów
Expert
 
Offline
 
Telefon: iPhone Xs
Operator: Orange
Location: Warszawa

Joined: 9 Aug 2010
Online: 41d 1h 28m 17s
Posts: 4427Topics: 480
Reputation point: 5230
    Windows 7 Firefox

Post by olo_mistrzu » 5 Mar 2011, o 22:43

Wodnik Szuwarek jest jeden wyjątek. Jeżeli masz telefon wzięty na firmę to przysługuje Ci rękojmia (odpowiedzialność sprzedawcy za sprzedawany towar). Ja oddawałem telefon 3 razy na gwarancję w serwisie Nokii (czyli jako klient indywidualny), a czwarty raz oddałem do salonu plusa na zasadach rękojmi (czyli na firmę) i serwis nie brał pod uwagę poprzednich wpisów w karcie gwarancyjnej, tylko moje żądanie wymiany telefonu na nowy na zasadach rękojmi (odpowiedzialności sprzedawcy za sprzedawany towar)... w tym momencie sprzedawca wysyła telefon do serwisanta, aby ten potwierdził uszkodzenie telefonu, jeżeli potwierdzi usterkę którą zgłaszasz to dostajesz nowy telefon od sklepu - punktu w którym go kupiłeś :) - ja tak miałem. Pozdro
olo_mistrzu Male
User
 
Offline
 
Telefon: NOKIA C3-01 TOUCH AND TYPE
Soft: v 05.65
Operator: T-Mobile
Age: 38
Location: OLSZTYN

Joined: 28 Feb 2011
Online: 3h 52m 43s
Posts: 8Topics: 1
Reputation point: 0
    Windows 7 Firefox

Post by Wodnik Szuwarek » 5 Mar 2011, o 22:43

Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (towar konsumpcyjny).

No wiesz, umiem czytać :D
Zresztą to jest ustawa o niezgodności z umową, a nie o rękojmi. Większość ludzi myśli że to jest to samo, co jest błędem.
Wodnik Szuwarek Male
Szef Wszystkich Szefów
Expert
 
Offline
 
Telefon: iPhone Xs
Operator: Orange
Location: Warszawa

Joined: 9 Aug 2010
Online: 41d 1h 28m 17s
Posts: 4427Topics: 480
Reputation point: 5230
    Windows 7 Firefox

Post by olo_mistrzu » 5 Mar 2011, o 22:46

no tak, a to są dwie różne rzeczy.... reasumując jak wziąłeś na firmę to masz dwa wyjścia :) .... jak jedno nie poskutkuje to wybierasz drugie :) ....
olo_mistrzu Male
User
 
Offline
 
Telefon: NOKIA C3-01 TOUCH AND TYPE
Soft: v 05.65
Operator: T-Mobile
Age: 38
Location: OLSZTYN

Joined: 28 Feb 2011
Online: 3h 52m 43s
Posts: 8Topics: 1
Reputation point: 0
    Windows 7 Firefox

Post by Wodnik Szuwarek » 5 Mar 2011, o 22:53

Żeby nie tracić czasu na jakieś tam naprawy, to zarówno w przypadku niezgodności z umową jak i rękojmi, należy od razu żądać wymiany na nowy i się nie cackać.

[ Dodano: 5 mar 2011, o 21:53 ]
Po co oddawać do naprawy jak mamy prawo od razu żądać wymiany na nowy wolny od wad.
Wodnik Szuwarek Male
Szef Wszystkich Szefów
Expert
 
Offline
 
Telefon: iPhone Xs
Operator: Orange
Location: Warszawa

Joined: 9 Aug 2010
Online: 41d 1h 28m 17s
Posts: 4427Topics: 480
Reputation point: 5230
    Windows 7 Firefox

Post by Adriamo » 7 Mar 2011, o 10:35

Czyli jak nie mam na firmę, to skoro raz już dałem do serwisu to tzw.musztarda po obiedzie. Polak mądry po szkodzie. Czyli nie pozostaje mi nic innego jak znowu dać do serwisu, ewentualnie jak serwis do d... to samemu poszukać innego i zapłacić. A co jeżeli usterka jest taka że nie da się naprawić?
Adriamo Male
10%
 
Offline
 
Telefon: C3-01
Soft: S40
Operator: Plus
Age: 46
Location: pod P-ń

Joined: 3 Mar 2011
Online: 25m 47s
Posts: 10Topics: 0
Reputation point: 0
    Windows XP Firefox

Post by Wodnik Szuwarek » 7 Mar 2011, o 11:08

To wymienią ci całą płytę główną albo nic nie zrobią i będą ściemniać, że u nich wszystkie testy wykazały iż wszystko jest OK.
Wodnik Szuwarek Male
Szef Wszystkich Szefów
Expert
 
Offline
 
Telefon: iPhone Xs
Operator: Orange
Location: Warszawa

Joined: 9 Aug 2010
Online: 41d 1h 28m 17s
Posts: 4427Topics: 480
Reputation point: 5230
    Windows 7 Firefox

Post by Adriamo » 7 Mar 2011, o 15:39

Właśnie wracam z salonu Plusa. Dałem do serwisu. Babka w salonie powiedziała mi, że mają umowę tylko z jednym serwisem, i jeżeli ponownie daję do reklamacji - to trafi do tego samego gościa - żeby niby bardziej się postrał. Jeżeli problem nie zniknie to daję 3 raz, oni się postarają żeby serwis wystawił że telefonu nie da się naprawić, i wtedy z salonu dostaję nówkę.
Tak mi kobieta powiedziała.
Adriamo Male
10%
 
Offline
 
Telefon: C3-01
Soft: S40
Operator: Plus
Age: 46
Location: pod P-ń

Joined: 3 Mar 2011
Online: 25m 47s
Posts: 10Topics: 0
Reputation point: 0
    Windows XP Firefox

Post by Obeebok » 8 Mar 2011, o 13:39

No to chyba normalne, że jak nie da rady naprawić, to wymiana na nowy. Niezły burdel się w tym temacie zrobił. W skrócie to jest tak, że sprawy gwarancyjne reguluje albo kodeks cywilny albo ustawa o niezgodności towaru z umową. Skoro telefon jest na firmę, to w twoim przypadku stosuje się tylko kodeks cywilny, bo ustawa tyczy się sprzedaży konsumenckiej.

W kodeksie cywilnym są 2 opcje:
- gwarancja jakości
- rękojmia za wady fizyczne i prawne

Gwarancja jakości to jest to, co wynika z karty gwarancyjnej dołączonej do telefonu.

Rękojmia polega na tym, że jeśli rzecz ma wady (w twoim przypadku gubi zasięg), to możesz od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny, chyba że naprawią ci telefon albo wymienią na nowy. Z rękojmi możesz skorzystać w ciągu roku od daty, kiedy dostałeś telefon do łapy.

A, i jeszcze jedna ważna rzecz, że skorzystanie z gwarancji nie wyłącza skorzystania z rękojmi i odwrotnie, czyli jak dałeś im na podstawie gwarancji do naprawy, a oni ani nie naprawią, ani nie wymienią ci na nówkę, to możesz skorzystać z rękojmi, czyli w twoim przypadku rozwiązać umowę między Plusem a firmą xP Obstawiam, że jednak będą woleli wymienić telefon.
Last edited by Obeebok on 8 Mar 2011, o 13:43, edited 2 times in total.
Obeebok Male
Friend

User avatar
 
Offline
 
Telefon: HTC Mozart
Operator: Plus
Age: 36
Location: Wrocław

Joined: 27 Aug 2010
Online: 14d 22h 8m 55s
Posts: 937Topics: 52
Reputation point: 762
    Windows 7 Firefox

Post by Wodnik Szuwarek » 8 Mar 2011, o 21:10

Tyle że on nie kupił z tytułu działalności gospodarczej, co gorsza już raz oddał do naprawy, więc w tym momencie nikt mu nowego nie da, chyba że tylko z życzliwości ;P

[ Dodano: 8 mar 2011, o 20:10 ]
W ustawie o niezgodności z umową jest wyraźnie zaznaczona alternatywa.
Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy
Wodnik Szuwarek Male
Szef Wszystkich Szefów
Expert
 
Offline
 
Telefon: iPhone Xs
Operator: Orange
Location: Warszawa

Joined: 9 Aug 2010
Online: 41d 1h 28m 17s
Posts: 4427Topics: 480
Reputation point: 5230
    Windows 7 Firefox

Post by Obeebok » 9 Mar 2011, o 13:46

W takim razie już nie ogarniam. Wyżej widziałem zdanie, że telefon jest na firmę xP

[ Komentarz dodany przez: Wodnik Szuwarek: 9 marca 2011, o 12:53 ]
Autor tematu kupił na firmę, a ten drugi nie i odpowiedziałeś temu drugiemu, bo pierwszy jest w temacie i już wymieniał.
Obeebok Male
Friend

User avatar
 
Offline
 
Telefon: HTC Mozart
Operator: Plus
Age: 36
Location: Wrocław

Joined: 27 Aug 2010
Online: 14d 22h 8m 55s
Posts: 937Topics: 52
Reputation point: 762
    Windows 7 Firefox

Post by Adriamo » 3 Apr 2011, o 21:51

Mój telefon po prawie miesiącu w serwisie wrócił z naprawy. Odesłano go do głównej centrali w W-wie i wymieniono płytę główną. Na razie jest OK. Zobaczymy co dalej...

[ Dodano: 3 kwi 2011, o 21:51 ]
Mam telefon od 5dni po naprawie, śladów poprzednich zawieszeń i innych denerwujących błędów - brak.
Czy ktoś może wie, jak zaznaczyć napisany tekst - aby np.go skopiować?
Adriamo Male
10%
 
Offline
 
Telefon: C3-01
Soft: S40
Operator: Plus
Age: 46
Location: pod P-ń

Joined: 3 Mar 2011
Online: 25m 47s
Posts: 10Topics: 0
Reputation point: 0
    Windows XP Firefox

Post by Aero12 » 3 Apr 2011, o 22:53

W opcjach pisania tekstu masz Kopiuj i wklej,rozwijasz i wybierasz intersującą Cię opcję.
KRUL POWRUCIŁ
POZDRO
ELO
8)
Aero12 Male
KRUL POWRUCIŁ
Friend

User avatar
 
Offline
 
Telefon: Sony Xperia Z
Soft: Android 4.3 Jelly Bean
Operator: T-Mobile
Age: 26
Location: Frankfurt am Main,Deutschland <3

Joined: 25 Oct 2010
Online: 48d 18h 35m 58s
Posts: 1573Topics: 235
Reputation point: 1321
    Java Opera

Previous • Next

Return to [S40] Firmware

 


  • Related topics
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests