ZiomalMarcin, nie tylko nowoczesne systemy wtrysku ale i katalizatory i filtry FAP/DPF, EGR. W zimie przyczep sobie sanki i jedź za starym autosanem który pali 20 liter "ropy" a jakimś nowoczesnym autobusem który wp***doli 35 litrów ale nie puści żadnego czarnego bączka

Tak samo nowe diesle w osobówkach, 4.2TDI z FAPem wyprodukuje porównywalnie dużo zanieczyszczeń co stary 1.9TDI na pompie. Część paliwa jest wykorzystywana do dopalania sadzy która zbiera się w fapie. Ale to i tak ch**, cebulak wytnie fapa, zrobi program i po 100tys. będzie dokurwiało sadzą
[ Dodano: 1 mar 2015, o 14:22 ]ZiomalMarcin wrote:co powoduje mniejsze zużycie paliwa a co za tym idzie mniejszą ilość spalin.
Ilość spalin jest też zależna od prędkości obrotowej silnika. Silnik to taka duża sprężarka i im wyższe obroty tym więcej powietrza przepompuje. I tu właśnie zależy gdzie ten niutek, jak masz duużo momentu już od tych 1750obrotów jak w nowych dieslach to nie musisz wysoko kręcić żeby bujnąć autem
