- Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content
-= Struktura ikon NIF =-
W obecnym Anim nokiowskich ikon (NIF - Nokia Image File) są co najmniej trzy rodzaje:
I. → Ikony składające się z jednego koloru pikseli;
II. → Ikony składające się z kilku pikseli kolorów;
III. → Zestaw ikony składający się z I-go i / lub typu II, animowane ikon.
Najbardziej prostymi strukturami są ikony typu I, i należy im sie przyjrzeć. Pokażę to na przykładzie ikony "rm123_145_3005.43.ppm_e L. 0005": w załączniku postu oryginalny plik NIF oraz rozkodowany BMP.
- Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content
0x00 02 00 00 00 0C 00 00 00 – Identyfikator rozpoczęcia nagłówka pliku NIF;
0x08 78 - Różnica w stosunku do początku pliku - początek maski ikony;
0x0C 1F 00 - 2 bajty - rozmiar ikon w horyzontalnym (szerokość w pikselach);
0x0E 16 00 - 2 bajty - rozmiar ikon w pionowe (wysokość w pikselach);
0x10 AA 02 09 83 02 00 00 00 00 00 01 00 01 00 01 - 15 bajtów - powołania jeszcze znane;
0x1F C5 - 1 bajt - kolor pikseli z ikon (musisz zrozumieć zakodowany sens, tj. porównanie z RGB);
0x20 - Początek ikony mapy bitowej, zestaw konsekwentnie osiągnięcia innych wierszy pikseli;
0x78 - Wartość tej stronniczości jest zmiana 0x08 - na początku maski ikony.
Kodowanie bitmap
1. Przeniesiony z szesnastkowej do binarnego systemu, zestaw bajtach, który jest w zakresie przemieszczeń 0x20 ... 0x77 (0x20 - na początku bitmap; 0x77 - koniec bitmapy, ponieważ 0x78 - na początku maski). Aby przetłumaczyć z jednego systemu na inny, polecam skorzystać z kalkulatora:
- Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content
- Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content
2. Opierając się na szerokość i wysokość ikony (dane wyporowe 0x0C x 0x0E: 1F 00 x 16 00 = 31 x 22 pikseli) pogrupowałem powyższe dane binarne w 22 wierszy, a każdy wiersz w 31 pikseli:
- Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content
3. Teraz wystarczy zamienić wartość widoczności wyświetlacza 0 na ■ i 1 na □, żeby zobaczyć postać graficzną tej ikony:
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
■□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□■■
■□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□■■
■□□□□■■□□□□□■■■■■□□□□■■■■■□□□■■
■□□□■■■□□□□■■□□□■■□□■■□□□■■□□■■
■□□■□■■□□□□□□□□□■■□□□□□□□■■□□■■
■□□□□■■□□□□□□□□□■■□□□□□□□■■□□■■
■□□□□■■□□□□□□□□□■■□□□□□□□■■□□■■
■□□□□■■□□□□□□□□■■□□□□■■■■■□□□■■
■□□□□■■□□□□□□□■■□□□□□□□□□■■□□■■
■□□□□■■□□□□□□■■□□□□□□□□□□■■□□■■
■□□□□■■□□□□□■■□□□□□□□□□□□■■□□■■
■□□□□■■□□□□■■□□□□□□□□□□□□■■□□■■
■□□□□■■□□□□■■□□□□□□□■■□□□■■□□■■
■□□■■■■■■□□■■■■■■■□□□■■■■■□□□■■
■□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□■■
■□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□■■
■□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□■■
■□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□□■■
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■
Kolory w bitmapach
- Code: Select all
Please Login or Register, to see this Content
Have fun!
Stranger_GT